Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@02:02:36 GMT

370 طرح تولیدی با مشارکت بنیاد برکت در کشور اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۴۷۶۱

370 طرح تولیدی با مشارکت بنیاد برکت در کشور اجرا شد

به گزارش ایرنا، هادی جوهری روز سه شنبه در نشست بررسی طرح های بنیاد برکت در استان ایلام اظهار داشت: این بنیاد در اجرای پروژه ها سهم 49 درصدی را در اختیار داشته و پس از بهره برداری آنرا نیز به مجری واگذار می کند.
وی تاکید کرد: از 370 طرح اجرا شده توسط این بنیاد طی سال های 86 تاکنون 9 پروژه در استان ایلام بوده که هفت مورد آنها به بهره برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیات مدیره بنیاد برکت یادآور شد: رقم سرمایه گذاری انجام شده بنیاد برکت در استان ایلام یک هزار و 500 میلیارد ریال است که تاکنون از مشارکت هفت پروژه نیز با افتتاح آنها خارج شده ایم.
وی افزود: بیشترین میزان مشارکت این بنیاد در استان های کرمانشاه، کردستان، اذربابجان شرقی، خراسان جنوبی و ایلام انجام شده است.
کارآفرینی مهمترین نیاز و دغدغه مسئولان کشور برای رونق فعالیت های اشتغالزایی است و بنیاد برکت نیز شعارش راهبردی خود را حمایت از اشتغال قرار داده است.
عضو هیات مدیره بنیاد برکت هدف اصلی این نهاد را ایجاد خدمات اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته برشمرد و تاکید کرد: از سال 86 تاکنون 39 مدرسه و 33 مسجد در مناطق محروم کشور توسط بنیاد برکت ساخته شده است.
وی حوزه فعالیت های اقتصادی بنیاد برکت را کشاورزی و دامپروری، صنایع برق و صنایع مهندسی، چوب و مصالح، صنایع غذایی و دارویی ، فولاد و ... برشمرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: در ستاد تسهیل با فعالیت دستگاه های مرتبط با حضور مجری موانع و مشکلات بررسی و مصوبه این ستاد لازم الاجرا است.
ایوب درویشی اظهار کرد: بنیاد برکت تشکیلاتی دارد که در قالب چارچوب خود می توانند مشارکت کنند، این بنیاد تاکنون طرح هایی در استان اجرا کرده که یک ظرفیت مناسب را برای حمایت از تولید دارد.
وی افزود: بنیاد برکت یکی از نهادهای توسعه ای و هلدینگ های فعال بخش اقتصادی است که می تواند به واحدهای تولیدی به شیوه مشارکت، پرداخت تسهیلات و اجرای طرح های اجتماع محور کمک کند.
7177/6119
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 حمایت از تولید خراسان جنوبی سرمایه گذاری فولاد مدرسه جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده مسکن مهر استان تهران تا پایان سال با مشارکت‌های مردم بسته می‌شود

عطالله زمانی ظفر آبادی مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه  چهارچوب عملکرد بنیاد مسکن در بخش فنی، عمران روستایی و بازسازی و مسکن روستایی و حوزه مسکن شهری است گفت: در حوزه عمران روستایی تهیه طرح های هادی از اولویت‌های بنیاد مسکن است و تمام روستاهای بالای ٢٠ خانوار طرح هادی دارند. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت: استان تهران شامل  ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح هادی بازنگری شد و امسال ١٠٠ طرح را بازنگری می‌کنیم. همچنین در سال گذشته ٧٢ میلیارد تومان در روستاهای تهران علمیات عمرانی انجام شد.

وی به صدور اسناد مالکیت واحدهای مسکونی در روستاها اشاره کرد و گفت:  بنیاد مسکن اقدام به صدور سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر می کند که در حال  حاضر  بیش از ٩٣ هزار سند در استان تهران صادر شده و  امروز ٧٠ درصد واحد‌های روستایی استان تهران سند دارند و تا پایان  امسال هم ٣ هزار سند صادر خواهد شد.

زمانی همچنین به تخصیص اراضی در قالب پروژه های نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: توافقنامه‌ای بین بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی برای تامین زمین منعقد شد که در مرحله اول ۵ هزار قطعه زمین شناسایی  شده  که در شش ماه اول امسال این اقدام انجام می‌شود و تا پایان دولت  هم ١٠ هزار قطعه را برای نهضت ملی مسکن واگذار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص واحد‌های دارای مشکل مسکن مهر در شهر‌های مانند صفادشت که توسط تعاونی‌ها ساخته شده است گفت:  در حال ٨ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده که حدود هزار و ۴۰۰ واحد از آنها مشکل آسانسور دارند و برخی از آنها هم پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۳۰ درصدی دارند که در تلاش هستیم با مشارکت‌های مردمی و دولت بتوانیم پرونده مسکن مهر را در این شهر‌ها ببندیم.

زمانی درباره ساخت مسکن محرومان گفت: در سطح کشور ۵٠ هزار واحد محرومان توسط مسکن بنیاد ساخته می‌شود که سهم استان تهران ٣٢٠٠ واحد است که عملیات اجرایی آنها شروع شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در استان تهران ۵۴ درصد واحد‌های روستایی مقاوم هستند اما ۴۶ درصد غیر مقاوم هستند از این رو مقاوم‌سازی باید در اولویت قرار بگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات بنیاد برکت در اشنویه
  • راهکارهای توسعه کیفی بخش تعاون در اقتصاد ایران چیست؟
  • احیای ۸ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد کشور
  • ساماندهی ظرفیت مردمی و گروه های جهادی اولویت بنیاد مسکن اردبیل
  • پیش‌شرط‌های مردمی‌سازی اقتصاد ایران
  • پیشرفت ۸۰ درصدی طرح اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • همانگونه که وعده صادق با همت جوانان کشور تحقق یافت جهش تولید نیز با مشارکت مردم محقق می‌شود
  • توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • ۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود
  • پرونده مسکن مهر استان تهران تا پایان سال با مشارکت‌های مردم بسته می‌شود