Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@10:16:20 GMT

مدرسه تابستانه طبیعت در دانشگاه تبریز آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۴۷۶۳

مدرسه تابستانه طبیعت در دانشگاه تبریز آغاز شد

مدرسه تابستانه طبیعت دانشگاه تبریز ویژه فرزندان 3 تا 10 ساله اعضای هیات علمی و کارکنان در باغ گیاهشناسی این دانشگاه آغاز شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با توجه به اهمیت زیست در طبیعت و جنبش‌هایی برای برقراری ارتباط دوباره کودکان با طبیعت و با هدف داشتن کودکانی سالم‌تر و خلاق‌تر و در عین حال حفاظت  از محیط زیست، مدرسه تابستانه طبیعت دانشگاه تبریز آغاز به فعالیت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کودکان در این مدرسه با زیستن در طبیعت و تجربیات سرخوشانه، آنچه را که در تخیلات و رویاهای خود می‌پروانند، در واقعیت زندگی می‌کنند و با استفاده از حواس پنجگانه خود، ادراک از محیط اطراف را با تفکر انتقادی و روشهای خلاقانه تفسیر می‌کنند.
همین گزارش حاکی است: در این مدرسه فعالیت‌هایی همچون نجاری، بازی‌های تعادلی، بازی در مخفیگاه خانه درختی، آب بازی، خاک بازی، سفالگری، تعامل با حیوانات، رنگ‌آمیزی‌های متنوع، پخت نان، کاشت گیاهان، تعاملات فردی و گروهی در قالب بازیهای خود کودکان برای پرورش رشد اجتماعی، عاطفی، شناختی و حرکتی در حال اجرا است.
لازم به توضیح است: همزمان در اغلب کشورهای جهان منجمله دانمارک، سوئد، آلمان، فرانسه، سوئیس، انگلیس، آمریکا و فنلاند،  در سالجاری 66 مدرسه طبیعت در کشور و شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، مشهد، کرمانشاه، شیراز، زنجان، یزد، کرمان ساری، سنندج، عباس‌آباد، بیرجند، قشم و .... در حال فعالیت هستند.
شایان ذکر است: مدرسه تابستانه طبیعت با پشتیبانی هیات رئیسه و معاونت پشتیبانی و توسعه منابع و حمایت علمی پژوهشکده محیط زیست دانشگاه تبریز و حمایت‌های شورای کلانشهر تبریز در حال برگزاری بوده و مجریان این طرح دکتر زهرا فتحی رضائی و دکتر سید حجت زمانی ثانی از اساتید رفتار حرکتی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز به همراه 15 مربی (با عنوان تسهیلگر)  درکنار 55 کودک در حال برگزاری است.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 حفاظت از محیط زیست رنگ آمیزی سوئد طبیعت یزد جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد

 اصغر بلکی‌وند در مراسم روز زمین پاک که در مجموعه تفریحی باغ فدک بروجرد برگزار شد افزود: ۳ هزار کیسه پارچه‌ای به مناسبت هفته زمین پاک در نانوایی‌های شهرستان بروجرد توزیع می‌شود، جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی گامی بزرگ در کاهش استفاده از پلاستیک است. 
وی اظهار داشت: طبق گزارش سازمان ملل، سالانه ۴۳۰ میلیون تن پلاستیک تولید می‌کنیم، با توجه به اینکه بازیافت پلاستیک سخت است مشکلاتی برای زمین ایجاد می‌کند. 
رییس اداره محیط زیست بروجرد گفت: متاسفانه در کشور‌های پیشرفته بازیافت پلاستیک‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد است و ۹۰ درصد وارد طبیعت می‌شوند، پلاستیک‌ها ۵۰۰ سال طول می‌کشد تا تجزیه شوند. 
بلکی‌وند با اشاره به اینکه در آینده نزدیک شاهد بیماری‌های مختلف در اثر‌ها ساختن پلاستیک‌ها در طبیعت خواهیم بود افزود: استفاده کمتر از پلاستیک‌ها تاثیر بسزایی در جلوگیری از آلودگی محیط زیست و طبیعت دارد، یکی از راهکار‌های مهم برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست آموزش کودکان در مدارس است. 
وی اظهار داشت: مسئولان نیز وظیفه دارند قوانینی مصوب کنند تا از پلاستیک در تولیدات کمتر استفاده شود، محصولات بسته بندی شده باعث تولید زباله بیشتر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • روزی جهانی برای پاسداشت محیط زیست
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • هوای زمین را داشته باشیم