Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، تعداد مراجعان به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی در دو ماه ابتدایی سال گذشته 15 هزار و 496 نفر اعلام شده بود دو دهم درصد کاهش یافته است.
مراجعان نزاع به خاطر داشته باشند:
1 - ظاهر خون آلود تأثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد، آنچه مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحات است، نوع جراحت و عمق آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا معاینه دقیق ‌تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناسان پزشکی قانونی است.
2- همچنین باید افزود که دیگر چیزی به نام طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی‌شود و این هم یکی دیگر از باورهای نادرست به یادگار مانده از گذشته است.
3- برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی یا کلانتری الزامی است.
4- در مواردی برای بررسی دقیق تر جراحات و یا عوارض صدمات نیازمند اخذ مشاوره و یا تصویربرداری و یا سایر اقدامات پاراکلینیک هستیم. این امر برای حفظ حقوق مراجعین و اظهار نظر دقیق در خصوص صدمات است، لذا صبر و شکیبایی بیشتر مراجعین را می طلبد.
5- در صورت وجود جراحات و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کنند. سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.
6- صدمات ایجاد شده در نزاع (شامل آثار ضرب و جرح) یا مشمول دیه است یا ارش.
در دیه "که مقدار مالِ معینی است و در شرع مقدس به سبب جنایات غیرعمدی بر نَفس، عضو یا منفعت یا جنایات عمدی در مواردی که به هر جهت قصاص ندارد، مقرر شده‌ است. اَرش نیز "دیه غیر مقدر است و میزان آن در شرع تعیین نشده است و دادگاه با لحاظ نوع و کیفیت جنایت و تآثیر آن بر سلامت مجنی علیه و میزان خسارت وارده با در نظر گرفتن دیه مقدر و با جلب نظر کارشناس میزان آن را تعیین می کند." لذا در مواردی که برای صدمه وارده دیه مقدر وجود نداشته باشد کارشناس پزشکی قانونی بر اساس نوع جراحت و کیفیت آن و تأثیر بر سلامت مُجنی علیه و ایجاد یا عدم ایجاد نقص عضوی و تأثیر در کارایی عضو یا اندام اقدام به تعیین ارش می کنند که میزان ارش نسبت به دیه کامل انسان تعیین می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: پزشکی قانونی نزاع تهران اسیب خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از مراجعه ۴۶ هزار و هفت دستگاه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد که این میزان، افزایش ۱۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، تیمور باقری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، تعداد ۴۶ هزار و هفت دستگاه ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه در راستای ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط زیست، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها همه وسایل نقلیه سنگین ملزم به داشتن برگه معاینه فنی خودرو هستند، گفت: از این تعداد معاینه فنی صورت گرفته، ۳۰ هزار و ۵۵۵ مورد قبولی مرتبه اول، هفت هزار و ۴۲۱ مورد قبولی پس از اصلاح عیب و هشت هزار و ۳۱ دستگاه نیز در تست‌های مربوطه رد شدند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر در شمال استان، تعداد پنج مرکز معاینه فنی فعال هستند که محل فعالیت آن‌ها در شهرستان‌های زابل، زاهدان (۲ مرکز)، خاش و سراوان است، افزود: در این مراکز علاوه بر بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها، چراغ‌ها، موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، و تست نور نیز انجام می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش از آنان خواست با مراجعه به موقع به مراکز معاینه فنی از سلامت خودروی خود مطلع شوند و می‌توانند کمک مؤثری به استان در راستای کاهش و جلوگیری از آلودگی هوا داشته باشند.

کد خبر 747093

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان
  • مراجعه ۸۰ هزار خودروی سنگین به مراکز معاینه فنی استان همدان
  • پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • گواهی‌های صادره در مراکز اطراف تهران دقیق نیست
  • افزایش ۵ درصدی نزاع و درگیری در مازندران
  • افزایش ۵ درصدی نزاع در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۵ درصدی نزاع در مازندران
  • افزایش ۱۸ درصدی گازگرفتگی سگ در مازندران