Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-20@10:52:37 GMT

یک جاسوس روس در آمریکا دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۴۸۸۶

یک جاسوس روس در آمریکا دستگیر شد

یک زن 29 ساله روس که گفته می‌شود جاسوس است به اتهام "تبانی برای تاثیرگذاشتن بر سیاست‌های آمریکا" دستگیر شده است.

ایران آنلاین / این زن 29 ساله روس به نام ماریا بوتینا، به اتهام تبانی با گروه‌های سیاسی به ویژه انجمن ملی سلاح آمریکا و با هدف تاثیرگذاشتن بر سیاست‌های این کشور روز یکشنبه در واشنگتن دستگیر شد و روز دوشنبه به دادگاه فراخوانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: خانم بوتینا به عنوان جاسوس روسیه و با برقراری روابطی با اشخاص آمریکایی و نفوذ در سازمان‌های تاثیرگذار در سیاست آمریکا به تبانی و توطئه چینی متهم شده است.

دستگیری این زن جوان روس زمانی اعلام شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از فنلاند به واشنگتن بازگشت و دیداری جنجالی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود داشت.

وزارت دادگستری آمریکا همچنین اعلام کرد که خانم بوتینا به دلیل اینکه به مقام‌های آمریکایی اعلام نکرده که از جانب دولت روسیه فعالیت می‌کرده، قوانین ایالات متحده را نقض کرده و روابطی نزدیک با یکی از مقام‌های روس داشته است؛ البته در اسناد اتهامی علیه این خانم روس هویت فرد روسی افشا نشده است اما آنچه که مشخص است این فرد روس الکساندر تورشین نام دارد که متحد رئیس‌جمهوری روسیه است و در حال حاضر یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی روسیه و قانونگذار سابق روس بوده است.

تورشین یکی از مقام‌های ارشد روس است که هدف تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

وزارت دادگستری آمریکا همچنین اعلام کرد که خانم بوتینا فعالیت‌های خود در آمریکا را با مدیریت این مقام روس انجام داده است.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: این خانم روس و مقامی که با وی ارتباط داشته به دنبال پیشبرد روابط با سیاستمداران آمریکا برای ایجاد کانال‌های ارتباطی بوده که بتواند توسط آنها به سیاست گذاران و تصمیم‌گیرندگان ملی آمریکا نفوذ کند.

خبر منتشر شده درباره دستگیری این عامل روس سه روز پس از آن منتشر شد که علیه 12 عامل اطلاعاتی روسیه توسط دادگستری آمریکا اعلام جرم شد.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا اولین اورانیوم غنی شده ۹۰ کیلویی را تولید کرد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد ایالات متحده به طور مستقل اولین اورانیوم غنی شده ۹۰ کیلویی را تولید کرد. به گفته وی، کارخانه‌ای که برای اولین بار ۹۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده تولید کرده در جنوب اوهایو است و قصد دارد تا پایان سال یک تن مواد اولیه برای اورانیوم غنی شده را تامین کند.

پایگاه خبری ۳۶۰ به نقل از رئیس جمهور آمریکا گفت: این کارخانه در جنوب اوهایو قبلاً ۲۰۰ پوند اورانیوم غنی شده قدرتمند را تولید کرده است که اولین تولید یکجا با حجم بالا در آمریکا است. «این پایگاه به غنای این اورانیوم اشاره‌ای نکرده است.

جو بایدن خاطرنشان کرد که تولید اورانیوم غنی شده به ایالات متحده کمک می‌کند تا وابستگی خود را به واردات نفت کاهش دهد.

یادآور می‌شود در ماه فوریه گزارش شد که ایالات متحده در سال گذشته میلادی ۱.۲ میلیارد دلار اورانیوم از روسیه خریداری کرده است که رکورد جدیدی برای آمار تمام دوران است. بنابراین، ارقام از بیش از یک دهه فراتر رفت - در سال ۲۰۱۰ نیز آمریکا اورانیوم به ارزش ۱.۰۵ میلیارد دلار خریداری کرد.

در نوامبر ۲۰۲۳، روسیه برای اولین بار تامین کننده اصلی اورانیوم به ایالات متحده شد. سپس واشنگتن ۹۶ میلیون دلار سوخت خرید.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات | آمریکا به پکن هشدار داد
  • روانشناس اینستاگرامی هم دیوانه بود هم مسلح!/ متهم دستگیر شد
  • آمریکا اولین اورانیوم غنی شده ۹۰ کیلویی را تولید کرد
  • دستگیری یک تبعه لهستانی به اتهام جاسوسی برای روسیه
  • آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • دستگیری ۲ جاسوس روسی در ایالت بایرن آلمان
  • ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد کشور شده باشند | ما چنین کار کثیفی را تحمل نمی کنیم
  • اوکراین: احساس می‌کنیم غرب ما را در جنگ تنها گذاشته است