Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تجلیل از دست اندرکاران تصویب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر سهم استخدام معلولان در دستگاه‌های دولتی ۳ درصد است و رئیس جمهور برای افزایش این سهم تا ۵ درصد نیز اعلام آمادگی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: لایحه حمایت از افراد دارای معلولیت با تلاش سازمان‌های غیردولتی فعال در حوزه معلولان، نمایندگان مجلس و همچنین با تلاش سازمان بهزیستی کشور و به ویژه حوزه توانبخشی به تصویب رسید.

ربیعی در ادامه تاکید کرد: قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، شامل ۳۴ ماده در بخش‌های مختلف است و بر اساس آن، حمایت‌های لازم  از معلولان با اجرای قانون فوق عملی می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شده است و اگر چه این رقم قابل توجه نیست، اما از سال‌های آینده اعتبارات لازم برای اجرای قانون تعیین شده و تخصیص داده می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: هم اکنون وضعیت مبلمان شهری برای تردد معلولان مناسب نبوده و در قانون جدید، موضوع را مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

ربیعی همچنین گفت: بر اساس قانون فعلی حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، سهم معلولان از استخدام‌های دولتی ۳ درصد است و عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: وسایل کمک توانبخشی معلولان در دولت تدبیر و امید با حمایت خوب بخش دولتی تامین می‌شود و امیدواریم مساعدت دولت در این مورد افزایش پیدا کند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی قانون حقوق معلولان رئیس جمهور کار و رفاه لایحه نمایندگان مجلس بهزیستی رفاه اجتماعی دولت رئیس جمهور معلولان پارس استخدام افزایش سهمیه موافقت علی ربیعی پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیویورک‌تایمز، لایحه‌ای که شرکت چینی بایت‌دنس را مجبور می‌کند یا تیک‌تاک را بفروشد یا به‌طور کامل فیلتر شود، با امضاء توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به قانون اجرایی تبدیل شد. این لایحه بعد از بررسی و تأیید در کنگره آمریکا، روز سه‌شنبه توسط مجلس سنا تصویب شده بود.

کنگره اعلام کرده این لایحه را به دلیل نگرانی‌های امنیتی ناشی از ارتباط تیک‌تاک با چین تصویب کرده است. آنها می‌گویند ریسک‌های امنیتی وجود دارد که دولت چین بتواند از این پلتفرم برای دسترسی به داده‌های حساس متعلق به ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی آن یا برای انتشار تبلیغات استفاده کند.

این قانون به تیک‌تاک اجازه می‌دهد در صورتی که بایت‌دنس آن را ظرف ۲۷۰ روز، یعنی حدود ۹ ماه، بفروشد، به فعالیت خود در ایالات متحده ادامه دهد. این ضرب‌الاجل توسط رئیس‌جمهور قابل تمدید به یک سال است.

به احتمال زیاد این اقدام با چالش‌های حقوقی و همچنین مقاومت احتمالی پکن مواجه خواهد شد، که می‌تواند فروش یا صادرات این فناوری را مسدود کند. همچنین مشخص نیست چه کسی منابع لازم برای خرید تیک‌تاک را دارد، چرا که قیمت این پلتفرم بسیار گران خواهد بود.

انوپام چاندر، پژوهشگر در مؤسسه بازآفرینی رسانه‌های اجتماعی در هاروارد و متخصص در زمینه تنظیم مقررات جهانی فناوری‌های نوین، می‌گوید: این موضوع به یک آشفتگی کامل تبدیل خواهد شد.

تیک‌تاک، اما به کاربران آمریکایی خود قول داده است که این قانون را به چالش بکشد.

«شو چئو» مدیرعامل این شرکت، در ویدیویی که در این پلتفرم منتشر کرد، گفت: مطمئن باشید، ما جایی نمی‌رویم. ما مطمئن هستیم و برای حقوق شما در دادگاه‌ها مبارزه خواهیم کرد.

گفتنی است ۱۷۰ میلیون آمریکایی در حال حاضر از تیک‌تاک استفاده می‌کنند و این پلفترم ویدئومحور یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در ایالات متحده است. طبق آمار‌ها این برنامه در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در صدر لیست دانلود کاربران این کشور بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • همایش جوانی جمعیت در سی سخت
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان