Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@06:04:46 GMT

سد گتوند، نقشی در شوری آب کارون ندارد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۴۹۱۸

سد گتوند، نقشی در شوری آب کارون ندارد

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت نیرو، بهروز مرادی، سرپرست شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه آب رها شده توسط سد گتوند، به فاصله مکانی اندکی توسط ایستگاه های هیدرومتری به لحاظ کیفیت مورد پایش دایم قرار می‌گیرد، اظهار کرد: بر اساس داده‌های حاصل از این دستگاه ها، کیفیت آب عبوری از سطح مقطع این سد، به نسبت زمان های پیش از آبگیری سد، شاهد بهبود و پایداری است، به گونه ای که تقریبا تمامی اراضی مشروب از سد گتوند، از جمله کشتزارهای گیاهان حساس به کیفیت آب، شاهد رشد و بعضا جهش در میزان تولید و افزایش شاخص عملکرد در واحد سطح بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: میانگین میزان هدایت الکتریکی آب رها شده توسط سد گتوند طی ماه های گذشته در حد استانداردهای تکلیف شده بوده، حال آنکه همین شاخص که بیانگر میزان شوری و آلودگی آب است، در فاصله رها شدن از دریچه های این سد تا رسیدن به آبادان و خرمشهر، حدودا ۱۲ برابر شده و از مرز ۱۰ هزار واحد گذر می کند. میزان شوری آب رها شده از سد گتوند طی تیرماه در حد استانداردهای تکلیف شده بوده،حال آنکه میزان شوری آب«رودخانه دز»از پای سد دز تا هنگام ورود به کارون به بیش از ۳ هزار واحد افزایش می یابد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در اولین اراضی کشاورزی که آب سد گتوند را دریافت می کنند، محصولات زراعی با حساسیت بالا به شوری آب، کشت می شود، افزود: شایسته است تا با پرهیز از پیش داوری، مبتنی بر داده های حقیقی و عینی به مشکلات ناشی از رودخانه کارون پرداخته شود تا عزم عمومی جهت بهبود شرایط، صرف امور نامرتبط با مشکل نشود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش‌های شدید به زیر ساخت‌های شهری جنت مکان گتوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محسن جلکانی گفت: بر اثر بارش‌های شدید چند روز گذشته، دیوار ۲۰ منزل، ۱۰۰ اصله درخت کنار کهنسال تخریب شد.

وی افزود: همچنین این بارش هت موجب، تخریب ترانس تاسیسات آب شرب شهری، محصولات گندم و جو کشاورزان و برخی زیر ساخت‌های شهری شد.

شهر جنت مکان در شهرستان گتوند قرار دارد.  

بارش شدید باران در چند روز گذشته در شهر‌های مختلف استان موجب خسارت به زیر ساخت‌های شهری، روستایی و مناطق عشایری شد.  

دیگر خبرها

  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • تصادف مرگبار در گتوند خوزستان
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • تصادف مرگبار در شهرستان گتوند
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • عملکرد بالای ۵ تن محصول گندم در مزارع کارون
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • خسارت بارش‌های شدید به زیر ساخت‌های شهری جنت مکان گتوند