Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@23:51:09 GMT

26 تيرماه سالروز تاسيس نهاد شوراي نگهبان

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۴۹۴۲

26 تيرماه سالروز تاسيس نهاد شوراي نگهبان

خبرگزاري آريا - کرج-ايرنا-روزنامه پيام سپيدار در شماره روز سه شنبه خود مطلبي با عنوان 26 تيرماه سالروز تاسيس نهاد شوراي نگهبان را منتشر کرده است.

به گزارش ايرنا، روزنامه پيام سپيدار اين مطلب را به قلم زري اسفند فر در ستون يادداشت خود به رشته تحرير درآورده است.
در بخشي از اين مطلب آورده شده: پيروزي انقلاب اسلامي ثمره سالها مجاهدت و جانفشاني انسان هاي آزادي خواه و پاک سيرتي بود که به نداي حق طلبي عالمي رباني تبريک گفتند و تشکيل جمهوري اسلامي با راي قاطع مردم در 12 فروردين 58 تکميل کننده اين حرکت خدايي بود که الگوي جديد و بي بديلي را به خداجويان و عدالت خواهان سرتاسر دنيا ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمهوري اسلامي به عنوان نظامي مبتني بر توحيد و مردم سالاري مباني فکري و عملي نظام سلطه را به چالش کشيد و روشي نوين براي سعادت واقعي بشريت را نويد داد، به لطف خداوند متعال و دورانديشي حضرت امام خميني(ره) و مجاهدت هاي عالماني ستگر و ايستادگي ملت بزرگ ايران،
قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران به عنوان ميثاقي براي ملت و مبناي استحکام نظام نوپاي جمهوري اسلامي به تائيد رسيد و شوراي نگهبان به موجب اصولي از قانون اساسي تاسيس شد و وظيفه خطير صيانت از قانون اساسي نظام از انحرافات وحفظ آن در مدار اسلام بر عهده اين نهاد مقدس گذاشته شد.
شوراي نگهبان به منظور پاسداري از احکام اسلام و قانون اساسي و عدم مغايرت مصوبات مجلس شوراي اسلامي با شرع و قانون تشکيل شده است، بنابراين شوراي نگهبان به منظور تطبيق قوانين با قانون اساسي و شرع و تفسير قانون اساسي و نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبري، رياست جمهوري، مجلس شوراي اسلامي و مراجعه به آراي عمومي و همه پرسي تشکيل شده است.
7414/1535
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899009

دیگر خبرها

  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!