Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - وزير کشور گفت : در جامعه ما فقط 3 تا4 درصد با آفت مواد مخدر درگير و 96 درصد جامعه پاک هستند.96 درصد مي توانند به 4 درصد براي رهايي از معضل اعتياد کمک کنند.

«عبدالرضا رحماني فضلي» امروز - سه شنبه - در آيين افتتاحيه همايش ملي « مواجهه با آسيب هاي اجتماعي از ديدگاه اسلام » اظهارداشت: براي حل کردن موضوعات و مسايل اجتماعي مردم بايد محور باشند، مسايل اجتماعي کشور را با «اجتماعي شدن » مي توان حل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر حوزه‌اي هر جايي که مردم حضور داشتند، موفق بوده ايم.
وزير کشور در اين مراسم که در سالن همايش هاي بين المللي صدا و سيما در تهران برگزار ‌شد، مبارزه با مواد مخدر را يکي از مهمترين موضوعات در آسيب هاي اجتماعي عنوان کرد و گفت: بايد يک «جريان اجتماعي» در کشور راه اندازي شود.
*تغييرات نسل و سبک زندگي مهمترين مسأله جامعه ما است
وزير کشور بيان داشت : مهمترين مسأله امروز جامعه تغيير نسل و تغيير سبک زندگي است، وقتي به 50 يا 6٠ سال پيش بر مي گرديم تغييرات عمده اي با چند دهه قبل آن در حوزه مناسبات و روابط را نمي بينيم اما اکنون تغييرات در جامعه در همه ابعاد به سرعت و شدت در حال شکل گيري است .
رحماني فضلي تصريح کرد: متاسفانه تغييرات در جامعه بر مبناي تفکرات ليبراليستي و پوزيتيويستي مادي گرايانه غربي سازمان دهي و برنامه ريزي شده است.
وزير کشور افزود: قدرتمندان جهان در حوزه سياست، اقتصاد و فرهنگ و تبليغ به دنبال کسب منافع و مصالح خودشان از هر طريق هستند و البته بيشتر ابزار اين برنامه ريزي ها هم دست آنها است.
رحماني فضلي گفت: محور تغييرات با هدف منفعت جويي جهان بيني مادي و ابزارهاي بسيار وسيع و با تمرکز بر ليبراليسم صورت مي گيرد.
*تجارت مواد مخدر در دنيا 60 ميليارد دلار است
وزير کشور گفت: وقتي تجارت مواد مخدر در دنيا 6٠ ميليارد دلار است نمي توانند از آن به راحتي چشم پوشي کنند همه اين هايي که درغرب به دنبال مبارزه با پولشويي و شفاف سازي امور بانکي هستند چرا پاسخ نمي دهند اين تجارت و گردش مالي چگونه در بانک هايشان انجام مي شود و مبدا و مقصد آن کجاست .
رحماني فضلي افزود: اين تجارت داراي علاوه بر منافع مادي ، منافع ديگري هم دارد. هر جا مواد مخدر وجود دارد ، مسائل غير اخلاقي و مشروبات الکلي و صدها مسأله ديگر نيز به همراه دارد، براي تفکر منفعت طلب غربي اين مسايل اصلا مهم نيست.
وي با اشاره به اينکه جامعه ما با تغييرات مواجه و متاثر از اين مسايل در جهان هستيم مطرح کرد: چند درصد نظريه ها و تيوري ها و فعاليت علمي و تحقيقي ما در حوزه هاي اجتماعي و اقتصادي و فرهنگي توليد مراکز خودمان است ؟ چه تسلطي در عرصه رسانه و محتواي آن داريم ؟ چه کسي مسئول مطالعه و بررسي و مقابله و خنثي کردن آسيب هاي رسانه در جامعه است ؟
وزير کشور گفت : هر کسي و هر سازمان بودجه مي گيرد حرف هاي بزرگ نيز مي زند و آثار آن را در جامعه مي بينيم ؟ من سوال مي کنم اين همه پول هزينه نتايج اين توليدات و محتوا چيست ؟
رحماني فضلي با بيان اينکه ما بايد به اين تغييرات در جامعه پاسخ بدهيم گفت : دشمن در تلاش است اساس و اصول ارزش هاي ما را نابود کند.
وزير کشور گفت: 40 سال از انقلاب گذشته ولي برخي از تحليل ها و نگاه ها هنوز در روزهاي اول انقلاب قرار دارد؛ همه روش ها رفتيم اما روش هايي که بر اساس تفکرات اصلي خودمان است را بايد حفظ کنيم و اعمال کنيم.
وي خاطر نشان کرد: اگر به اصول اسلام باور داشته باشيم، واقعا مي شود مسائل را حل کرد، همه راه هايي که در قرآن بر آن تاکيد شده است نيز پيش روي ما مشخص است و قدرت آن هم بي نهايت است.
رحماني فضلي با اشاره به تاکيدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهميت حل مسائل و آسيب هاي اجتماعي گفت: بيانات و تلاش ها و تبيين هاي ايشان براي ما براي حل مساله آسيب هاي اجتماعي حجت است و امر، امر ايشان است؛ ايشان همچنين درباره تغيير سبک زندگي هم بيانات مفصلي 10 تا 12 سال پيش داشتند؛ ما بايد به سرعت وارد موضوع حل مساله در آسيب هاي اجتماعي بشويم.
وزير کشور گفت: اگر نگاه ما اسلامي شود همه چيز اسلامي مي شود، بايد نگاه ها در جامعه تغيير کند و ذهنيت منفي به افراد از بين برود، زيرا اين نگاه ها موجب گسترش بي اعتمادي و ياس و نا اميدي در جامعه مي شود.
*حل آسيب‌هاي اجتماعي بايد مردم محور باشد
رحماني فضلي با ابراز اميدواري از اين که همه مطالعات و تحقيقات متمرکز بر حل مسائل باشد، افزود: موسسات، بنگاه‌ها و مجموعه‌هاي علمي و تحقيقاتي در کشور دچار سندروم کلي گويي و سطحي نگري شده‌اند؛ براي همين علي رغم همه مطالعات در تمام حوزه ها ، نتيجه آنها چندان اثرگذار نيست؛ از طرفي ميان کسي که مي‌خواهد مساله اي را حل کند و کسي که مطالعه و تحقيق انجام مي دهد ارتباطي برقرار نمي‌شود و اگر تصادفي هم ارتباطي برقرار شود، فهم و درک مشترکي از موضوع وجود ندارد.
وزير کشور تاکيد کرد: بايد از يافته‌هاي علمي و تحقيقاتي در حل مساله در زمينه‌هاي اجتماعي، اقتصادي، سياسي و ... استفاده کنيم؛ بزرگترين مشکل کشور يعني «آسيب‌هاي اجتماعي» به راحتي قابل حل است و راه نيز مشخص است، البته زحمت هم دارد و اين آسيب‌ها مختص کشور ما نيست.
وي با اشاره به آمارهاي آسيب هاي اجتماعي در دنيا گفت: در حوزه مواد مخدر در مدت 10 سال، توليد آن از 20 نوع مواد مصرفي به 700 نوع رسيده و براي تمام نيازهاي انسان نيز از زيبايي تا تمرکز و قدرت نمايي و ... مواد مخدر توليد شده است.
*20هزار عمليات در حوزه مباره با مواد مخدر انجام داده ايم
رحماني فضلي با بيان اين که فقط توليد ترياک امسال در کشور افغانستان از حدود 2هزار تن به 10هزار تن رسيده است؛ اضافه کرد: وقتي در مجامع مختلف عنوان مي کنيم که ما در ايران 800 تن مواد مخدر کشف کرده ايم، دو سه بار با تعجب سوال مي کنند که« 800 کيلوگرم نيست؟»، و ما تاکيد مي کنيم که اين کشفيات در ايران 800 تن است .
وزير کشور ادامه داد: ما 20هزار عمليات در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام داده ايم؛ ميزان شيوع مواد مخدر در دنيا بيشتر شده است و اين اقتضاء شرايط زندگي ما بوده که توسط خود انسان ها ايجاد شده است؛ به عبارت ديگر حرص، طمع، لذت جويي، قدرت طلبي موجب شده است که انسان از تعادل خارج شود.
وي بيان کرد: در حوزه مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي راه‌هاي بسياري طي شده است که هيچکدام از آنها به صورت 100 درصد موفق نبوده‌اند، البته موفقيت‌هاي نسبي نيز حاصل شده است ، بر اساس گزارش ها در حوزه مواد مخدر در بهترين شرايط 20 درصد کساني که معتاد مي‌شوند قدرت ترک کردن مواد و پاک ماندن را دارند و 80 درصد باقيمانده هميشه در اين چرخه باقي مي‌مانند.
*جامعه سالم، جامعه با نشاط است
جانشين رئيس جمهوري در شوراي اجتماعي کشور به برخي بي اخلاقي ها در بستر جامعه نيز اشاره کرد گفت: اگر بي اخلاقي در جامعه رواج پيدا کند، همه به يکديگر بدبين مي شوند و به يکديگر تهمت مي زنند؛ اگر در جامعه ياس دميده شود که از جنود شيطان است، وقتي بي اعتمادي را بين مردم و مسئولان و رسانه و تشويق و و ترغيب مي کنيم، «شيطان» را تقويت مي کنيم.
رحماني فضلي با انتقاد از نظرات برخي که مي گويند «نشاط دروني همان شادي است و شادي را منحصر به کنسرت مي کنند و چون کنسرت برگزار نمي شود پس در جامعه نشاط نيست»؛ اظهار داشت: چرا مفهوم نشاط اجتماعي را تقليل مي دهيد؟ نشاط «رضايت و آرامش دروني» است؛اگر کارهاي مردم در جامعه با سرعت انجام شود، نشاط و رضايت در افراد و جامعه گسترش پيدا مي کند؛ شادي نيز جلوه بيروني نشاط است همه نيز بايد به دنبال شادي با رعايت حدود الهي باشيم.
اين گزارش در حال تکميل است...
سيام**3070**1553
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدقاسم رحیمی گفت: در راستای اجرای طرح امنیت محله محور و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی شهرستان اندیمشک با رصد اطلاعاتی ۲ دستگاه خودروی را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آنها را توقیف کردند.

رئیس پلیس مواد مخدر خوزستان افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از خودروهای توقیف شده مقدار ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر را از نوع تریاک کشف کردند.

سرهنگ رحیمی تصریح کرد: در این ارتباط نیز سه نفر سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 6087005

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • عاقبت فرار از خانه به‌عشق خواستگار شیشه‌ای
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • چه بر سر طبقه متوسط آمد؟
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد