Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: به طور کلی جهان سومی ها بیشتر علاقه به مخفی کاری دارند؛ چون نمی دانند چه رفتاری با آنها می شود چون شفافیت هزینه دارد بنابراین ترجیح می دهند جزئیات اموال خود را مخفی کنند. ناطقان: بحث شفافیت سال‌هاست که در پیچ و تاب‌های بروکراتیک کشور سر درگم است و هر بار که صحبتی از اختلاس و تخلفات مالی به میان می آید لنگی پای شفافیت هم بیشتر هویدا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا خبرآنلاین برآن شد تا یک میزگردی با حضور احمد توکلی رئیس سازمان دیده‌بان شفافیت و عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب برگزار کند.
اولین سوال این‌چنین آغاز شد:
آقای توکلی وقتی از شفافیت حرف می زنیم یعنی چی؟
توکلی: شفافیت محصول نوعی از رفتار سیاستمداران و حکام است به طوری که مردم بدانند در قدرت و مناسبات میان دولتمردان چه می گذرد.
حد و مرز این شفافیت کجاست؟
توکلی: حد و مرزی ندارد مگر منافع ملی. حد و مرز شفافیت را تنها در زمینه امنیت ملی باید دانست.
جناب عبدی چرا دولت‌ها تن به شفافیت نمی دهند؟
عبدی: چون به درستی کاری که انجام می دهند اعتماد ندارند. مثلا در زمینه واردات خودرو  به هر حال افرادی این کار را انجام می دهند اما چرا اسامی آنها افشا نمی شود؟ چون پشت پرده‌هایی وجود دارد که نمی خواهد افشا شود. یکی از آنها بحث ثروت است به دلیل مباحث مالیات یا تبعاتی که می تواند داشته باشد. بنابراین اعتماد به درستی کار ندارند برای همین تن به شفافیت نمی دهند.
آیا تنها باید دولتمردان شفافیت داشته باشند یا سازمان‌های غیردولتی هم مشمول آن می‌شوند؟
توکلی: بله این مسئله به مردم هم ربط دارد یعنی مردم هم باید شفافیت مالی داشته باشند و پنهان کاری نکنند.
قبول دارید ایرانی ها علاقه ندارند از اموالشان کسی خبردار شود؟
توکلی: به طور کلی جهان سومی ها بیشتر علاقه به مخفی کاری دارند؛ چون نمی دانند چه رفتاری با آنها می شود چون شفافیت هزینه دارد بنابراین ترجیح می دهند جزئیات اموال خود را مخفی کنند.
عبدی: یک مسائلی است که خصوصی است. اما وقتی فرد وارد سیاست می شود این مسئله وارد حوزه عمومی می شود. مثلا کسی رابطه نامشروع داشته است؛ اگر این فرد خواست نامزد ریاست جمهوری شود دیگر خصوصی نیست بنابراین آنجایی که مربوط به حوزه عمومی می شود ما دیگر بحث خصوصی نداریم و منافع همه مطرح است.
ما سال‌ها یاد گرفتیم انتشار اخبار، اعتماد ملت را از بین می‌برد اما امروز گفته می‌شود افشای اخبار موجب اعتماد می‌شود کدام حرف درست است؟
توکلی: اتفاق مبارکی افتاده است و آن این است که این حرف غلط بوده است و وقتی اخبار منتشر می شود یعنی افراد در مظان قضاوت مردم قرار می گیرند و نظارت بیشتر می شود.
منبع: خبر انلاین برچسب ها: احمد توکلی ، اختلاس ، سازمان‌های غیردولتی ، عبدی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: احمد توکلی اختلاس سازمان های غیردولتی عبدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۴۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی: تا می‌توانید مسجد بسازید!

در پی اظهارات اخیر علیرضا زاکانی شهردار تهران در خصوص مسجد سازی در پارک قیطریه تهران، عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

فرار رو به جلو.

اگر نمی‌توانید جوانان را نمازگزار کنید، ایرادی ندراد، راه ساده تری در دسترس است که برای پیمانکاران خودی هم سود دارد. تا می‌توانید مسجد بسازید.

دیگر خبرها

  • آلکاراس: دیمیتروف کاری کرد که فکر کنم بچه ۱۳ ساله هستم!
  • تعطیلی اماکن گردشگری و تفریحی همدان در ۱۳ فروردین
  • کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی: تا می‌توانید مسجد بسازید!
  • رویکردهای مختلف مشاوره خانواده چیست؟
  • طعنه عباس عبدی به حدادعادل درباره انتخاب نام دخترانه
  • گنبد سرخ مراغه، شاهکار آجر کاری جهان
  • سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت»
  • برای تحقق عملی شعار امسال باید مدلهای رفتاری اثربخشی را برای مردم تعریف کنیم
  • اسکان ۳۳ هزار گردشگر نوروزی در همدان 
  • سانه در مانشافت: بدون مخفی کاری در کمپ تیم ملی!‏