Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@15:54:16 GMT

تخلف در واردات خودرو را هشدار داده بودیم

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۵۰۸۳

تخلف در واردات خودرو را هشدار داده بودیم

اتاق تهران در شهریورماه سال گذشته طی نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت بروز فساد در واردات خودرو را گوشزد کرده بود، اما در طول ۹ ماه گذشته هیچ تصمیمی در آن مورد اتخاذ نشد.

ایلنا: صبح امروز در نشست ماهانه اتاق بازرگانی تهران، مسعود خوانساری رئیس اتاق با اشاره به مشکل نقدینگی کشور و آسیب‌هایی که این افت به اقتصاد کشور می‌کند، گفت: هر چقدر دیرتر به این موضوع بپردازیم مشکلات ما بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
از این رو از دولت می‌خواهیم که هر چه زودتر به این موضوع ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: بسیاری از مسئولین در صحبت‌های خود اعلام می‌کنند که به نظرات بخش خصوصی توجه دارند، اما در عمل ما شاهد آن نیستیم. دولت اگر می‌خواهد از این فضا عبور کند باید تصمیم‌گیری‌های سریع داشته باشد و نظرات بخش خصوصی را نیز جویا شود.

وی با اشاره به جلسات هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: در چهار سال اخیر ۵۳ بار بحث تک‌نرخی کردن ارز و احتمال جهش ناگهانی آن توسط اعضای اتاق بیان شد، اما متاسفانه مورد توجه قرار نگرفت.

وی ادامه داد: بنا بر گزارش کمیته سلامت اتاق تهران تامین ارز مورد نیاز واردات دارو و مواد اولیه آن با مشکلاتی مواجه شدند ضمن آنکه دیگر واحد‌های تولیدی نیز بنا بر گزارشات رسیده با مشکل مواجهند. این در حالی است که برخی کالا‌هایی که پیش از این با ارز آزاد خریداری می‌شود و اکنون در گمرک است ترخیص نمی‌شوند و مشکلات گمرکی واردکنندگان همچنان وجود دارد.

خوانساری با اشاره به تخلف در واردات خودرو گفت: اتاق تهران در شهریورماه سال گذشته طی نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت بروز فساد در واردات خودرو را گوشزد کرده بود، اما در طول ۹ ماه گذشته هیچ تصمیمی در آن مورد اتخاذ نشد. اگر در همان زمان به این هشدار‌ها توجه می‌شد امروز شاهد این فساد نبودیم.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی با هر گونه انحصار و دو نرخی بودن ارز مخالف است، زیرا نتیجه‌ای جز فساد و رانت به دنبال نخواهد داشت. بخش خصوصی واقعی به دنبال ارز چندنرخی نیست ارز یارانه‌ای باید به کالا‌های اساسی، دارو تعلق بگیرد و بقیه کالا‌ها از طریق ارز آزاد وارد کشور شود. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003XvI

منبع: فردا

کلیدواژه: واردات تخلف هشدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری گفت: واردات بسیاری از ورق‌های گالوانیزه خودرویی به واسطه تامین نیاز توسط شرکت ورق خودرو قطع شده است.
حمید شجاعی افزود: به واسطه توانمندی شرکت ورق خودرو محصولات تولیدی به کشور‌های دنیا صادر می‌شود.
وی افزود: خودروسازان خارجی تمایل خود را برای استفاده از محصولات ورق خودرو اعلام کرده‌اند.
شجاعی گفت: حضور در بازار‌های کیفی دنیا و صادرات ۲۰ هزارتنی در سال ۱۴۰۳ از مهمترین برنامه‌های پیش روی این واحد صنعتی است.

دیگر خبرها

  • مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟
  • سکوت هشت‌ماهه سیاستگذار ارزی خودرو
  • هشدار متفاوت به روسای قوا تا کارمان به فاجعه نکشیده!
  • ثبت ۵۵ هزار تخلف سرعت خودرو طی فروردین در خراسان شمالی
  • دوربین‌های هوشمند جاده‌ای چگونه تخلف و سرعت خودرو‌ها را ثبت می‌کنند؟
  • ۱۳۰ مورد تخلیه آب از منازل و امدادرسانی به ۱۴۰ خودرو و ۲۴۰ خانوار متاثر از شرایط جوی اخیر
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد
  • قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور