Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:43:14 GMT

هراس از بادبادک ها

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۵۱۱۶

هراس از بادبادک ها

بیروت - ایرنا - این روزها دغدغه اصلی امنیتی برای رژیم صهیونیستی که خود را صاحب یکی از برترین ارتش های دنیا می داند، «بادبادک های آتش زا»ی دست ساز فلسطینیان است که سامانه دفاع موشکی هم برای مهار آنها کارساز نیست.

به گزارش ایرنا، جوانان و نوجوانان فلسطینی ساکن اردوگاه های باریکه غزه، پس از آنکه نظامیان اسرائیلی و تک تیراندازان صهیونیست از همان آغاز «راهپیمایی های بازگشت» در دهم فروردین (سی ام مارس) سال جاری جواب مردم معترض را با گلوله دادند، فکرهای زیادی به سرشان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنها می دیدند، مردمی که در طول مرزهای شرقی غزه با سرزمین های اشغالی فلسطینی با دست های خالی در راهپیمایی شرکت می کنند و خواستار حق بازگشت به سرزمین های خود و پایان محاصره غزه هستند، پاسخشان گلوله تک تیراندازان، گازهای سمی و آتش زا و سرکوب است.
از این رو، برخی جوانان منجنیق هایی ساختند، برخی لاستیک هایی آتش زدند و برخی با بطری های پلاستیکی ماسک برای مقابله در برابر گازهای شلیک شده از سوی دشمن درست کردند.
در همان روزهای نخست عده ای از جوانان فلسطینی با چند قطعه چوب، کاغذ و نخ، بادبادکی ساختند و اندکی ماده آتش زا را در کیسه ای به آن آویزان کردند و پس از شعله ور کردنش به سوی نظامیان اسرائیلی فرستادند.
ورود این بادبادک های آتش زا به خط مقاومت مردمی، ابتدا با هدف سرگرم کردن نظامیان تا دندان مسلح دشمن و البته ترساندن آنها بود که شرکت کنندگان در راهپیمایی ها را به راحتی به قتل می رسانند.
24 فروردین نخستین بادبادک به سمت مناطق اشغالی به پرواز درآمد و رفته رفته تعدادش بیشتر شد، پرنده های ساده ای که پس از دو ماه از پرواز به سمت زمین های اطراف نوار غزه و فرود در مزارع، انبارها و خانه شهرک نشینان صهیونیست، خسارت های سنگینی به آنها وارد کرده و موجب دستپاچگی و استیصال آنها شده است.

** ناتوانی در برابر بادبادک ها
تاکنون همین بادبادک های آتش زا که نه سامانه ضدهوایی «گنبد آهنین» و نه هیچ سلاح دیگری نمی تواند با آن مقابله کند، با انداختن شعله های کوچک در مزارع، انبارها و خانه های صهیونیست ها، خسارت های بزرگی ایجاد کرده و خشم شدید مقام های تل آویو را برانگیخته است.
روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» این هفته خبر داد که کارشناسان، خسارتی را که در طول این مدت کوتاه و تا پنج شنبه گذشته به زمین های اشغالی اطراف غزه رسیده است، 3 میلیون دلار برآورد کردند که این مقدار زیان های غیرمستقیم را شامل نمی شود.
بر اساس گزارش این روزنامه، تاکنون بالغ بر 120 تقاضای جبران خسارت توسط زیان دیدگان صهیونیست تحویل شده و 6 هزار هکتار زمین کشاورزی آتش گرفته است.
«موشه گیونی» عضو پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) و رئیس کمیسیون دارایی آن، در تماس با مقام های وزارت دارایی و هیات مالیات، خواسته مساله جبران خسارت آسیب دیدگان از بادبادک های فلسطینی را در اولویت قرار دهند.
«گلعاد اردان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز گفته است که «بادباک های آتش زا، سلاحی فعال است که باید آن را از کار انداخت».
«نفتالی بینت» وزیر آموزش کابینه رژیم صهیونیستی گفت: ما احتیاج به یک گنبد آهنین دیگر داریم تا مانع این بادباک های آتش زا باشند.
«حاییم یلین» عضو «کنست» رژیم صهیونیستی (نماینده پارلمان) اما از ضرورت «تصویب قانونی برای مقابله با بادبادک های آتش زا مانند مقابله با موشک های قسام» صحبت کرده است.

** هراس افکنی از بادبادک های کاغذی، نشانه ناتوانی صهیونیستها
صهیونیست ها یازده سال است از همه سو، چه دریا و چه زمین و چه آسمان، نوار غزه را تحت شدیدترین محاصره درآورده اند و در طول این مدت هم سه بار جنگ بر آنها تحمیل کرده اند و هم گاه و بی گاه موشک های خود را بر سر مردم بی گناه آن می ریزند.
باریکه غزه که تنها 360 کیلومتر مربع مساحت دارد، طول آن به 41 کیلومتر می رسد و عرضش از دریا تا مرزهای سرزمین های اشغالی بین 5 تا 15 کیلومتر است. غزه ای که تنها 1.3 درصد از مساحت کل فلسطین را تشکیل می دهد و در سال 1948 و «ایام نکبت» از دیگر مناطق جدا شد.
غزه ای که بیش از یک میلیون ساکن آن با مشکل غذا و دارو و امکانات اولیه دست و پنجه نرم می کنند، اما هنوز پس از 70 سال سر در برابر این حجم از ظلم صهیونیست ها و سکوت مرگبار جهانیان خم نکرده اند.
همین مردم اکنون پس از گذشت بیش از سه ماه و نیم، همچنان در مرزهای شرقی غزه با سرزمین های اشغالی جمع می شوند و خواستار پایان محاصره و بازگشت به سرزمین شان هستند و از سویی هم طرح منحوس آمریکا را موسوم به «معامله قرن» محکوم و مردود می دانند.
صهیونیست ها بیش از 140 نفر از شرکت کنندگان در راهپیمایی های بازگشت را به شهادت رسانده اند، بیش از 17 هزار تن آنان را زخمی کرده اند و چندین بار روی سرشان موشک و بمب ریخته که در همین حمله اخیر در بامداد شنبه به شهادت دو کودک منجر شد.
صهیونیست های پرمدعا از ساده ترین راه مقابله فلسطینیان به ستوه آمدند و جنگ رسانه ای شدیدی بر علیه ابتکار بادبادک های آتش زا به راه انداخته اند و این اقدام را تروریستی خواندند.
«اوفیر جندلمان» سخنگوی دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی نیز در اظهار نظری گفته بود: آنهایی که بادبادکهای آتش زا به پرواز در می آورند، سعی در کشتار دسته جمعی اسرائیلی ها دارند.
جندلمان و دیگر مقام های رژیم صهیونیستی اما نگفتند که کشتار هفتاد ساله صاحبان یک کشور یا اصلا همین کشتن راهپیمایان غیرنظامی معترض در غزه، چه نام دارد.
آیا اگر جوابی چنین خشونت آمیز به راهپیمایی های مسالمت آمیز نمی دادند، کارشان به سوختن خرمن ها و انبارهایشان می رسید.
فلسطینیان فقط برای رساندن بیشترین آسیب مالی به صهیونیست ها و در جواب محاصره یازده ساله غزه و کشتار راهپیمایان است که بادبادک های آتش زا به سوی آنها می فرستند. جوانان فلسطینی که حتی به خاطر در امان بودن از پیگرد صهیونیست ها روی صورتشان ماسک زده و چهره شان را می پوشانند.
خاورم**م.ا**2054**1651

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي لبنان فلسطين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۵۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات صهیونیست: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست خورده است

رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند که مسؤولان این رژیم به این نتیجه رسیدند که در مذاکرات باید امتیاز بدهند و در جنگ غزه به بن‌بست خورده‌اند.

به گزارش ایسنا، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت گزارش داد که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، روسای ستاد ارتش، موساد و شاباک چند روز پیش به این توافق رسیدند که دادن امتیازات در مساله مذاکرات تبادل‌ اسرا امری ضروری است و پیشرفت در مذاکرات کنونی بعد از نشست این مقامات بوجود آمد.

طبق این گزارش، هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به اسرائیل و به عنوان کسی که نتوانست شکست را به پیروزی تبدیل کند، به یاد خواهد ماند.

در این گزارش آمده است مسؤولان امنیتی و نظامی اسرائیل به این نتیجه رسیدند که رژیم‌شان در جنگ غزه به بن‌بست خورده است.

این در حال است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرده که اگر توافقی برقرار نشود این رژیم وارد شهر رفح خواهد شد. او همچنین مدعی شده که این حمله «با یا بدون یک توافق» انجام می‌شود.

همچنین تبعات سیاسی چنین حمله‌ای برای تل‌آویو در سطح بین‌المللی به شدت افزایش یافته و به دنبال گسترش موج اعتراضات در همبستگی با فلسطین در نقاط مختلف جهان این رژیم هر چه بیشتر منزوی می‌شود.

دولت آمریکا به اسرائیل هشدار داده بدون داشتن آنچه «طرح واقع‌بینانه برای خارج کردن غیرنظامیان از حوزه آسیب» خوانده به رفح حمله نکند و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفته که واشنگتن هنوز چنین طرحی را مشاهده نکرده و تل‌آویو را تحت فشار گذاشته که این حمله را اجرا نکند.

به نوشته نشریه آمریکایی، دولت بایدن تلاش داشته تبعاتی را متوجه روابطش با رژیم صهیونیستی همچون قطع کمک‌های نظامی یا وتو کردن‌ها به ضرر این رژیم در سازمان ملل، نکند اما در صورت اجرای عملیات صهیونیست‌ها در رفح بدون کسب تایید از واشنگتن، این دولت مجبور به برخورد خواهد شد. همچنین چنین حمله‌ای روابط رژیم صهیونیستی با مصر و به اصطلاح فرآیند «عادی سازی روابط» این رژیم با عربستان سعودی را به خطر خواهد انداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مواضع رژیم صهیونیستی زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی: ما شکست خوردیم
  • قصاب غزه در ایستگاه پایانی
  • گزارش یدیعوت آحارونوت درباره بن‌بست نظامی صهیونیست‌ها در غزه
  • مقامات صهیونیست: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست خورده است
  • مشاور امنیت رژیم صهیونیستی: صحبت درباره پساجنگ در غزه مضحک است
  • هشدار مصر به اسرائیل ؛ زرنگی ناشیانه صهیونیست‌ ها در طرح حمله به رفح
  • ۳۴ هزار و ۶۲۲ شهید؛ نتیجه ۲۱۰ روز جنایت صهیونیست‌ها در غزه
  • اعتراضات صهیونیست‌ها در مقابل منزل گانتس
  • انتصاب‌های جدید در ارتش رژیم صهیونیستی جنجال‌ساز شد