Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این نامه که نسخه ای از آن روز سه شنبه در اختیار دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس قرار گرفت، آمده است: پروژه احداث پالایشگاه استحصال اتان از مصوبات سفر ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه 94 به استان فارس است که با پیش بینی سرمایه گذاری 900 میلیون دلاری در این طرح آغاز شد.
این پالایشگاه پیش از این و طبق برنامه قرار بود خوراک چهار پتروشیمی فیروزآباد، جهرم، فسا و داراب را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نامه می افزاید: در سال های اخیر و با توجه به فراهم نشدن زیرساخت های مناسب برای ساخت چهار مجتمع پتروشیمی در استان فارس، طرح ساخت پالایشگاه در شهرستان مُهر به دو قسمت تقسیم شد و گفته شده است که سایت اول آن که شامل استحصال اتان می‌شود در این شهرستان اجرا شود اما سایت دوم در شهرستان عسلویه استان بوشهر استقرار می یابد.
ائمه جمعه و جمعی از شوراهای شهرستان مُهر در این نامه با اشاره به گذشت دو سال از آغاز روند احداث این پروژه، خواستار احداث این مجموعه به صورت کامل در استان فارس شده اند و نارضایتی خود را مبنی بر انتقال قسمتی از این واحد به استان مجاور اعلام کرده اند.
در بخشی از این نامه که در 10 بند تهیه شده آمده است: پس از واگذاری این طرح به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و شرکت های خصوصی، متاسفانه بدون توجه به خواست به حق مردم مستمند و محروم این منطقه اقدام به طراحی این پروژه در دو بخش سایت مُهر و سایت عسلویه نموده اند که با این طراحی در سایت شهرستان مُهر تنها محصول اتان تولید می شود.
این نامه می افزاید: این در حالی است که 70 درصد طرح شامل متان، پروپان، بوتان و سایر محصولات با ارزش افزوده بالا به عسلویه انتقال داده می شود و محصولات تولیدی در استان بوشهر به فروش می رسد.
این نامه به امضای ائمه جمعه شهرهای مُهر، اهل تسنن و تشیع گله دار، شورای اسلامی شهرستان و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای این شهرستان رسیده است.
شهرستان مُهر در فاصله 330کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس است. مرکز این شهرستان، شهر مُهر است. این شهرستان از شمال و شرق به شهرستان لامرد محدود می‌شود، از شمال غرب به شهرستان فراشبند و خنج و از طرف غرب با شهرستان جم در استان بوشهر هم‌ مرز و از طرف جنوب و غرب نیز به شهرستان‌های پارسیان در استان هرمزگان و عسلویه در استان بوشهر امتداد دارد.
2027
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 پتروشیمی خوراک سرمایه گذاری شوراهای اسلامی شورای اسلامی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایت بزرگ نهضت ملی مسکن در بوشهر کلنگ‌زنی می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آماده‌سازی بسیاری از سایت‌ها در بوشهر آغاز شده و بخشی در آستانه عملیات اجرایی است و امروز در بوشهر سایت بزرگ نهضت ملی مسکن را کلنگ‌زنی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ارسلان مالکی، پیش از ظهر امروز در بازدید از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندر ریگ شهرستان گناوه، اظهار کرد: در راستای تأمین زمین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر اقدامات خوبی انجام داده است.

وی افزود: با وجود سختی‌های موجود در بحث زیرسازی زمین در این استان و کارهایی که در گذشته باید انجام می‌شد و صورت نگرفته، اما کارهای خوبی در راستای تأمین زمین انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در یک یا دو شهر این استان مشکلاتی در تأمین زمین وجود دارد که امروز با برگزاری نشست‌ها و همفکری با مسؤولان استان بررسی و تأمین زمین در استان کامل خواهد شد.

مالکی عنوان کرد: آماده‌سازی بسیاری از سایت‌ها در بوشهر آغاز شده است و بخشی در آستانه عملیات اجرایی است که امروز در بوشهر سایت بزرگ نهضت ملی مسکن را کلنگ‌زنی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: پروژه‌ها در بوشهر بیشتر توسط خود مردم به صورت ویلایی یا گروه ساخت تعیین شده که زمین به مردم واگذار و مردم در ساخت و ساز مشارکت می‌کنند و با سلیقه خود و حمایت مسؤولان و دولت تأمین مسکن آنها انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن عنوان کرد: امروز برنامه بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و فعالیت‌هایی که در استان بوشهر در راستای تأمین مسکن صورت گرفته، انجام شد.

مالکی افزود: سایت بندر ریگ شهرستان گناوه یکی از این برنامه‌های در حال اجرا است که آماده‌سازی آن آغاز و ۱۰ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس

کد خبر 746944

دیگر خبرها

  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • تغسیل اموات کنار آب‌انبار شیخ در طرشت
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد
  • ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس
  • سایت بزرگ نهضت ملی مسکن در بوشهر کلنگ‌زنی می‌شود
  • ادعای نتانیاهو برای فشار نظامی بر حماس