Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی لارگانی گفت: موضوع خصوصی سازی و فروش پروژه های نیمه تمام از مسائلی است که همچنان در دستور کار دولت قرار نگرفته حال آنکه اجرای مصوبات می تواند در رونق اقتصاد و گذر از دوران بحران بسیار موثر باشد.

سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت داشتن مسائل اقتصادی کشور به قدس آنلاین گفت : مسلما  تا هنگامی که مسوولین کشور اعم از روسای سه قوا و سایر مسوولین به این نتیجه نرسند که  مسائل اقتصادی و منافع ملی و مطالبات مردم را باید به  مسائل سیاسی ترجیح داد نمی توان از مشکلات پیش رو سر به سلامت برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا زمانی که موضوع مطامع جناحی در میان باشد دشمن قادر به وارد کردن ضربات سختی به ماست چرا که خود نیز قائل به وحدت و ارجحیت منافع ملی بر منافع فردی و گروهی نیستیم.

 موسوی لارگانی  افزود:سیاست زدگی بخشی از عملکرد مدیران ماست و این موضوع به شدت بر اهداف نظام وانقلاب تاثیرات سویی به جای گذاشته است. علی رغم اینکه مقام معظم رهبری ده سال است به صورت مداوم مسائل اقتصادی را به مسوولین گوشزد می کنند و در چند سال اخیر با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی بر افزایش توانایی های داخلی و بهره برداری از آنها تاکید می کنند متاسفانه به این موضوع توجه خاصی صورت نگرفته است .

وی ادامه داد: بی شک اگر سیاست های اقتصاد مقاومتی جدی گرفته میشد مسوولین کشور از خروج ترامپ از برجام نگران نمی شدند چرا که ما از ابتدای انقلاب از زمان حضرت امام خمینی (ره) و اخراج جاسوسان آمریکایی از ایران تحت سخت ترین تحریم های بین المللی غرب قرار داشته ایم. دولت و همه مسوولین باید متوجه این موضوع باشند که فرقی بین بوش پدر یا پسر یا اوباما و ترامپ برای ایران نیست بنابراین تکیه بر دشمن به نام برجام یا هر عنوان دیگری اشتباه و خسارت محض بوده و خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر مسوولین اهتمام جدی به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی داشتند دیگر نگران فروش نفت نبودیم وآمریکا نمی توانست روی این موضوع مانور بدهد. یکی از مهمترین دغدغه ها و آرزوهای مقام معظم رهبری بستن درهای چاه های نفت بوده به این معنا که تنها تکیه ما بر فروش و منابع درآمدی نفت نباشد تا بتوانیم سایر ظرفیت های خویش را شکوفا کنیم. اگر نفت تنها تکیه گاه اقتصادی کشور نبود اکنون دشمن سناریویی برای مبارزه با ما نداشت و ما سناریوی خودمان را دنبال می کردیم.

موسوی لارگانی در پایان با اشاره به عدم توجه دولت به اجرای مصوبه های مجلس اظهار امیدواری کرد: امید می رود دولت آقای روحانی با عمل به تعهدات خود مردم را از نگرانی های اقتصادی و رنج های معیشتی نجات دهد ومجلس شورای اسلامی نیز با سرعت لوایح چاره ساز اقتصادی را که  حلال مشکلات مردم باشد  به تصویب می رساند و دولت به مصوبه ها عمل کند. موضوع خصوصی سازی و  فروش پروژه های نیمه تمام از مسائلی است که همچنان در دستور کار دولت قرار نگرفته و به آن بی توجهی می کند حال آنکه اجرای مصوبات می تواند در رونق اقتصاد و گذر از دوران بحران بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دولت دوازدهم سازمان خصوصی سازی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی موسوی لارگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی از شناسایی موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا و رفع تدریجی در وزارت اقتصاد خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ابراهیم بازیان در خصوص واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا گفت: رویکرد دولت و رئیس جمهور استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی و سپردن کار به مردم بویژه در حوزه‌های اقتصادی و در بنگاه‌هایی است که از نظر ماهیت با اراده، سرمایه، مهارت و توانمندی مردم اداره می شوند. مشخصا بنگاه‌هایی که دولت نه تنها سهام مدیریتی بلکه سهام قابل‌توجه و معناداری نیز ندارد.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی افزود: این سهام‌ باید با لحاظ تمامی جوانب به ذی‌نفعان بنگاه‌ها واگذار شود. برای برون رفت از این شرایط با توجه به امتداد 50 ساله‌ای که دولت به لحاظ داشتن سهام‌ تودلی همواره در مدیریت این شرکت‌ها دخالت داشته باید تدابیر جامع و مانعی اندیشیده شود که خصوصی سازی درباره این موضوع کار کارشناسی انجام می‌دهد.

بازیان ادامه داد: طبق گفته رئیس جمهور، دولت اصل را بر خروج از این نوع مدیریت‌ها گذاشته است. موانعی در این مسیر وجود دارد که باید شناخته و به تدریج و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برداشته شود. اراده این موضوع ایجاد شده و مجموعه‌های مختلف در وزارت اقتصاد آن را در دستور کار قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا
  • وزیر امور اقتصاد و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک ها واگذار شد
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟