Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@04:15:58 GMT

آغاز بزرگ ترین ماراتن قرآنی اوقاف خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۵۳۰۶

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی، امروز 26 تیر، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مرحله استانی رشته‌های معارفی مسابقات اوقاف برگزار شده است.
وی با بیان اینکه مسابقات قرآن اوقاف در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشور برگزار می‌شود، افزود: این مسابقات در رشته‌های حفظ قرآن، قرائت، دعاخوانی و رشته‌های معارفی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مرحله استانی رشته‌های شفاهی مسابقات قرآن اوقاف خراسان جنوبی در شهرستان بیرجند برگزار می‌شود، تصریح کرد: مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف خراسان‌جنوبیدر روزهای ۲۷ تا ۲۹ تیرماه امسال در بیرجند برگزار می‌شود.
بخشی‌پور با اشاره به رقابت ۳۹۲ نفر در مرحله استانی، اظهار کرد: شش داور استانی و شش داور از خارج از استان، داوری این دوره از مسابقات را برعهده دارند.
وی با بیان اینکه از شش داور خارج از استان یک داور، داور بین‌المللی و بقیه از داوران شناخته شده ملی هستند، افزود: در سال گذشته در مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف، خراسان جنوبی توانست رتبه چهارم اذان و رتبه چهارم حفظ موضوعی را کسب کند.
کمبود وقف در حوزه قرآنی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به کمبود موقوفات در حوزه قرآن در استان، تصریح کرد: خشکسالی‌ سال‌های اخیر باعث کاهش درآمد زایی بسیاری از موقوفات شده است.
بخشی پور با تاکید بر ترویج وقف مشارکتی در استان، گفت: در سال جاری حدود ۳۰ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) در ۱۵ بقعه استان، اظهار کرد: جشن میلاد امام رضا(ع) نیز در ۱۴ بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی ۹۶ بقعه متبرکه و مرکز فرهنگی، مذهبی وجود دارد، افزود: برنامه محوری روز گرامیداشت امامزادگان در دهه کرامت نیز در 31 تیرماه امسال در امامزاده روستای مصعبی شهرستان سرایان برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: امیدواریم با همت و همیاری تمام دستگاه‌های ذیربط مسابقاتی در خور شان فعالان قرآنی استان برگزار کنیم.

 انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی فعالیت های قرآنی مسابقات قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی ظهر سه شنبه در نشست خبری نوزدهمین آزمون سراسری اعطا مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: بزرگترین رویداد قرآنی در استان روز جمعه ۱۴ اردیبهشت با حضور ۱۶۱۸ حافظ قرآن در ۷ حوزه در استان برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی با بیان اینکه این تعداد حافظ یک عقبه‌ای دارد، ادامه داد: سالهای قبل فراخوانی برای حفظ و مأنوس بودن با قرآن توسط رهبری به کل جامعه داده شده و همین امر باعث بروز این تعداد حافظان قرآن شد.

وی گفت: مؤسسات و جلسات قرآنی شکل گرفت و این حافظان را پرورش داد و باید این افراد مورد حمایت قرار بگیرند.

صاحبقرانی گفت: مدرک معتبر توسط سازمان سنجش و آموزش و پرورش به حافظان قرآن اعطا می‌شود که این آزمون قبلاً توسط آموزش عالی انجام می‌شد و پس از راستی آزمایی این امر به سازمان تبلیغات محول شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: حافظانی که در آزمون قبول شوند با این مدرک در مقاطع دانشگاهی ادامه تحصیل می‌دهند.

وی در خصوص نحوه برگزاری آزمون گفت: بعد از کسب امتیاز کتبی، حافظان به مرحله شفاهی راه پیدا می‌کنند که در مرحله شفاهی تجوید، صوت و لحن، وقف و ابتدا و حسن حفظ امتیازدهی می‌شود.

صاحبقرانی با بیان اینکه اگر جایگاهی برای اساتید قرآن دیده شود، در سالهای آینده شاهد رونق بیشتر قرآن آموزان خواهیم بود، ادامه داد: اگر دغدغه‌ای برای ظهور قرآن در فضای جامعه داشته باشیم که در قرآن ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم و برنامه محفل یک نمونه کوچکی از آن است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص تعداد مؤسسات قرآنی گفت: ۳۰۰ خانه قرآن، ۲۵۰۰ جلسه قرآن و ۲۰۰ مرکز قرآنی در استان داریم.

وی گفت: حافظان قرآن در حال حاضر فقط از نظر شاخصه‌های کمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و شرایط به دست آوردن شاخصه‌های کیفی و بعد از آن ارزیابی حافظان کار سخت و ایده آلی است، این آزمون‌ها و مأنوس با قرآن بودن مقدمه آن شرایط ایده آل است.

کد خبر 6086762

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی مرحله استانی در اسفراین برگزار شد
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • پایان مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد
  • آغاز هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری