Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه از توافق این کشور با طرف‌های اروپایی بر سر طراحی تدابیری جهت مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران خبر داد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه از توافق کشورش با طرف‌های اروپایی برای محافظت از فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌ها در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اینترفکس به نقل از «اولیانوف» نوشت: «با اروپایی‌ها درباره تدوین تدابیر مشترک برای محافظت از فعالان اقتصادی در برابر تحریم‌های آمریکا علیه ایران به توافق دست یافته‌ایم.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مقابله با تحریم های آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 

ایالات متحده از تحریم‌ها برای ایجاد اختلال در اجرای پروژه گاز LNG-۲ قطب شمال روسیه استفاده می‌کند. این مطلب را روزنامه وال استریت ژورنال با استناد به سخنان جفری پیات، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور انرژی، گزارش داد.

پیات گفت که کاخ سفید می‌خواهد مطمئن شود که این پروژه مرده به دنیا می‌آید. روسیه نباید بتواند پروژه‌های گازی جدیدی را توسعه دهد تا حجمی را که قبلاً به اتحادیه اروپا عرضه می‌کرد تغییر دهد.

این نشریه خاطرنشان کرد که ایالات متحده موفق به دستیابی به این موضوع شده است. این مقاله تصریح کرد که کارخانه کشتی سازی کره جنوبی Hanwha Ocean که شش کشتی حامل گاز برای پروژه مشخص شده ساخته بود، همکاری با مشتری روس را متوقف کرد. در حال حاضر، سه کشتی تکمیل شده ولی کار روی بقیه متوقف شده است.

در پایان دسامبر ۲۰۲۳، مشخص شد که سهامداران خارجی پروژه LNG-۲ قطب شمال روسیه تصمیم به خروج از آن گرفتند. این در مورد شرکت فرانسوی TotalEnergies، میتسوی ژاپنی و JOGMEC، و همچنین CNPC و CNOOC چین بود. این تصمیم مربوط به تحریم‌های آمریکا علیه این پروژه بود. سهامدار اصلی این پروژه نواتک است. خاطرنشان شد که به دلیل امتناع سرمایه گذاران خارجی از مشارکت در پروژه LNG، گاز باید در بازار نقدی به فروش برسد.

طبق گزارش رویترز، آمریکا بزرگ‌ترین صادرکننده گاز طبیعی مایع (LNG) در سال ۲۰۲۳ شد. بر اساس آمار‌های دولت آمریکا، اروپا نخستین مقصد ال‌ان‌جی صادراتی آمریکا در ماه دسامبر بوده و ۵.۴۳ میلیون تن ال‌ان‌جی به این قاره صادر شده که ۶۰ درصد کل محموله‌های ال‌ان‌جی آمریکا را تشکیل می‌دهد.

نزدیک به ۷۰ درصد صادرات ال‌ان‌جی آمریکا در ماه نوامبر به اروپا رفته است.

اروپا پس از جنگ اوکراین و کاهش واردات گاز از روسیه به نخستین واردکننده ال‌ان‌جی آمریکا تبدیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی می‌کند
  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • فایننشال تایمز: برنامه اروپا برای تشدید تحریم‌ ایران
  • مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را گسترش می دهد