Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، یکی از مهم ترین مشکلات پیش رو برای مقابله با آلزایمر آن است که این بیماری به صورت تدریجی و مخفیانه در بدن پیشرفت می کند و شناسایی آن قبل از پیشرفت بیماری کار بسیار دشواری است.

در نتیجه زمانی که فراموشی ناشی از آلزایمر فرد مبتلا را در شرایط وخیمی قرار می دهد روش های درمانی مورد استفاده چندان موثر نبوده و نمی توانند پیشرفت بیماری را متوقف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از آزمایش های خون مختلف هم تا به حال منجر به یافتن یک روش قطعی تشخیص سریع این بیماری نشده است.

پژوهشگران دانشگاه ییل با استفاده از یک روش تصویربرداری پیشرفته موسوم به PET موفق به ارزیابی کاهش توان شناخت و درک افراد از طریق اندازه گیری موثر میزان کاهش سیناپس ها یا تماس های سلول های عصبی مغز شده اند.

محققان برای اندازه گیری چگالی سیناپس های رد وبدل شده در مغز به بررسی میزان فراوانی پروتئینی موسوم به SV۲A پرداخته اند که در تمامی سیناپس های سالم وجود دارد و در صورت کاهش تعداد آنها، از میزان این پروتئین هم کاسته می شود.

دانشمندان می گویند در مراحل اولیه شکل گیری بیماری آلزایمر از میزان سیناپس های مذکور به مقدار ۴۱ درصد کاسته می شود و روند تخریب حافظه از همین جا آغاز می گردد. آنان امیدوارند تا با اعمال کنترل ها و بررسی های دقیق تر بتوانند این روش درمانی را به طور قطعی مورد استفاده قرار دهند.

کد خبر 4349162

منبع: مهر

کلیدواژه: آلزایمر مغز انسان مغز و اعصاب نوآوری تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محمد جواد آذری جهرمی فناوری فضایی شرکت دانش بنیان امنیت اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فناوری نانو تلفن همراه اینترنت سلول بنیادی شبکه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سرنخ های جدید برای شناسایی بیماری‌های خودایمنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دانشمندان در تحقیقات اخیر دریافتند یک مجموعه نانویی ممکن است به درمان بیماری‌های خودایمنی کمک کند. محققان «دانشگاه دوک»،  سرنخ‌هایی برای چگونگی بروز بیماری‌های خود ایمنی پیدا کردند و دریافتند DNA متصل به ذرات کوچک موجود در جریان خون، مقصر احتمالی است که در بسیاری از بیماری‌های خود ایمنی به ویژه «لوپوس اریتماتوز سیستمیک»  دیده می‌شود که در درجه اول زنان جوان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند باعث آسیب به کلیه شود. محققان راهی برای آزمایش چگونگی تعامل این ذرات با سیستم ایمنی بدن ایجاد کردند و با استفاده از ذرات ریز در اندازه‌های مشخص و اتصال رشته‌های DNA با طول‌های خاص به آنها و قرار دادن این ساختار در معرض مجموعه های حاصل از سلول‌های ایمنی ، درک اساسی  از  بیماری‌های خودایمنی را افزایش دادند . محققان مسیر سلولی که باعث پاسخ آسیب‌زا به این ذرات هیبریدی می‌شود را شناسایی کردند و نشان دادند DNA محصور به سطوح نانوذرات،  از تخریب توسط آنزیم‌ها محافظت می‌شود. DNA معمولاً درون هسته سلول است  هنگامی که سلول‌ها می‌میرند یا توسط ویروس‌ها و باکتری‌ها مورد حمله قرار می‌گیرند، اغلب وارد جریان خون می‌شوند که به آنها “DNA بدون سلول” گفته می‌شود و عمر کوتاهی داشته و به سرعت تجزیه می‌شوند، اما در بعضی از افراد و موقعیت ها، این رشته‌ها می‌تواند مدت زمان طولانی تری دوام داشته باشند. محققان نشان دادند که سطح بالای DNA بدون سلول با شدت علائم لوپوس ارتباط دارد. محققان معتقدند آنزیم‌ها ممکن است به DNA دسترسی پیدا نکرده باشند تا آنها را از بین ببرند اما . نتایج نشان داد که ماکروفاژ‌ها با تولید نشانه های (سیگنال‌های)  التهابی برای سایر سلول‌ها، به مجموعه های ذرات DNA پاسخ می‌دهند، که این موضوع مشخصه بسیاری از بیماری‌های خود ایمنی است.  

دیگر خبرها

  • کشف سرنخ های جدید برای شناسایی بیماری‌های خودایمنی
  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • چگونه با کودکان درباره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • چگونه با کودکان در باره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • تشخیص بیماری قلبی با سرفه
  • پاسخ به یک سوال اخلاقی؛ زمان کشتن حیوان خانگی کی است؟
  • مواد غذایی موثر بر آلزایمر را بیشتر بشناسیم
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره
  • بهبود شایع‌ترین بیماری زنان به کمک طب سنتی