Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@18:25:29 GMT

موج گرما در ژاپن 14 قربانی گرفت

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۵۳۶۲

موج گرما در ژاپن 14 قربانی گرفت

به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، دولت ژاپن می‌گوید موج شدید گرما در این کشور تنها در سه روز گذشته جان حداقل ۱۴ نفر را گرفته است.به نوشته خبرگزاری «رویترز»، موج گرمای شدید که طی روزهای اخیر ژاپن را فرا گرفته، عملیات امدادرسانی به مناطقی را که اخیرا دچار سیل و آبگرفتگی بودند، دشوار کرده است.

دمای هوا روز دوشنبه (دیروز) در برخی مناطق تا ۳۹ درجه سانتی‌گراد بالا رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دما در کنار هوای شدیدا شرجی شرایط خطرناکی را فراهم کرده است. بالاترین دمای هوا در توکیو پایتخت ژاپن طی روزهای اخیر ۳۴ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

این گرما علاوه بر گرفتن جان ۱۴ نفر، چندین هزار تن را هم راهی بیمارستان کرده است.این شرایط، برای نیروهای امدادی و نظامی که طی هفته‌های اخیر با سیل و رانش زمین در غرب ژاپن درگیر هستند و عملیات جست‌وجو و نجات را انجام می‌دهند، بسیار مشکل‌ساز شده است.

بارش‌های شدید باران در برخی استان‌های غربی ژاپن طی هفته‌های اخیر بیش از ۲۲۰ کشته بر جا گذاشته است و عملیات برای نجات افرادی که در مناطق سیل‌زده گرفتار شده‌اند، ادامه دارد. 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنرانی اخیر ابوعبیده، نویدبخش پیروزی مقاومت بود

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ رأی الیوم نوشت سخنرانی اخیر ابوعبیده و اشاره او به حمله ایران و نیز تشکر از کشور‌های حامی ازجمله عراق و لبنان و یمن نشان می‌دهد معادلات جدیدی در حال شکل گیری است.
عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم که از لندن به روز می‌شود در تازه‌ترین یادداشت خود آورده است: میلیون‌ها نفر بی صبرانه در انتظار سخنان ابوعبیده سخنگوی رسمی گردان‌های قسام هستند، به چند علت: نخست این که سخنرانی‌های او کوتاه و مختصر است. دوم این که درباره دستاورد‌های مقاومت در میادین مقابله با اشغالگران اخبار خوب و جدیدی می‌دهد که روحیه‌ها را تقویت می‌کند. سوم این که به دنبال شهرت و مشهور شدن در رسانه‌ها نیست. چهره خود را می‌پوشاند و فقط صدای پرطنین اوست که روح مقاومت و پایداری را تقویت می‌کند.
او در پیام ویدئویی خود که دیروز سه شنبه به مناسبت گذشت ۲۰۰ روز از آغاز جنگ در غزه و پایداری و پیروزی مقاومت منتشر شد به چند نکته اساسی اشاره کرد: نخست، تشدید مقاومت در همه شکل‌های آن و در همه عرصه‌ها را خواستار شد. این امر نشان می‌دهد روز‌ها و هفته‌های آتی شاهد افزایش تنش در میادین رویارویی خواهیم بود.
دوم، تاکید کرد که دشمن هنوز در شن و ماسه‌های غزه گرفتار است و دستاوردی جز خفت و ننگ و شکست نداشته و هنوز نتوانسته است حاصلی جز کشتار جمعی و ویرانی و قتل درو کند و چه در غزه بماند و چه خارج شود در هر دو صورت هزینه‌های سنگینی به او تحمیل خواهد شد.
سوم، تاکید مجدد بر این امر که فشار نظامی بر گردان‌های مقاومت نتیجه‌ای جز ثبات بر مواضع و حفظ کامل حقوق ملت فلسطین نخواهد داشت و نباید انتظار هیچ نوع عقب نشینی و امتیاز دادن را داشته باشیم.
چهارم، جنبش حماس به هیچ وجه از شروط خود در مورد عقب نشینی کامل نظامیان اسرائیلی از غزه و رفع محاصره آن و بازگشت همه آوارگان به خانه هایشان و آغاز فوری عملیات بازسازی کوتاه نخواهد آمد و این شروط باقی هستند و ریشه دارتر می‌شوند.
پنجم، اشاره به واکنش نظامی ایران (عملیات وعده صادق) که با شلیک ۳۶۰ موشک و پهپاد همراه بود و قواعد جدیدی برای جنگ وضع کرد و محاسبات دشمن را به هم ریخت.
ششم، تقدیر و تشکر فراوان از مقاومت فزاینده مقابل اشغالگران در کرانه باختری و توصیف آن به عنوان واکنش عصبی اشغالگران که نشانگر پیروزی مقاومت و به هم ریختگی و ناامیدی دشمن است.
هفتم، تقدیر و تشکر از همه طرف‌های عربی، از جمله مردم و گروه‌های مختلف و به ویژه عراق و لبنان و یمن که از عملیات طوفان الاقصی حمایت کردند.
این که گردان‌های مقاومت در نوار غزه به مدت ۲۰۰ روز پایداری می‌کنند آن هم در برابر چهارمین ارتش قوی در جهان که مورد حمایت ابرقدرت‌هایی مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه است؛ در حالی که تانک و گنبد آهنین و ناو جنگی و انواع هواپیما‌های گروه اف و بیش از ۵۶۰ هزار سرباز ندارند، این یک پیروزی بزرگ و بی سابقه در هر مکان دیگری ازجهان و مایه افتخار و سربلندی است.
مقاومت که در نوار غزه تحت محاصره و گرسنه است همان است که فرمانده اطلاعات نظامی اسرائیل را به زانو در آورد و رژیم اشغالگر را به عقب کشیدن همه گردان‌ها ولشکرهایش کرد تا برای جلوگیری از افزایش خسارات فرار کنند و به این ترتیب اسطوره بازدارندگی اسرائیل را نابود کرد وپایه‌های طرح صهیوینستی را به لرزه درآورد و آن را از ریشه درآورد. این مقاومت و میلیون‌ها نفر از یارانش حق دارند گذشت ۲۰۰ روز پایداری و مقاومت و درهم شکستن همه طرح‌های دشمن و ایجاد ترس و وحشت در میان صوف شهرک نشینان و حامیانش را جشن بگیرند.
به لطف گردان‌های مقاومت و پایداری آنها در نوار غزه و یکپارچگی جبهه ها، ایران نیز به یک کشور مقابله کننده تبدیل شد و یمن هم ابرقدرتی شد که بدون ترس و تردید مقابل ناو‌های نظامی و تجاری آمریکا می‌ایستد. مناطق جلیل علیا و سفلی در در شمال فلسطین اشغالی اکنون گلوله‌ای از آتش هستند که باعث گریختن ۲۵۰ هزار شهرک نشین از ترس موشک‌ها و پهپاد‌های حزب الله شده است و این موشک‌ها و پهپاد‌ها یک جنگ فرسایشی طولانی مدت را از جنوب لبنان رقم زده اند. البته موشک‌ها و پهپاد‌های مقاومت اسلامی در عراق نیز با قدرت وارد میدان دشه اند و پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه و شهرک ایلات و فرودگاه حیفا و سکو‌های گازی دشمن در میدان کاریش را بمباران می‌کنند.
ابوعبیده که به نامی طغیانگر برای متولدین نسل پیروزی در سراسر جهان عربی و اسلامی تبدیل شده است هرگاه برای سخنرانی جلو دوربین قرار می‌گیرد بشارت پیروزی و بازگشت روح کرامت به امت محمد (ص) و بیدار کردن آن از خواب عمیقش را می‌دهد.
یادداشت خود را با سخنان ابراهیم رئیس رئیس جمهور ایران در نخستین اظهارات او هنگام سفر به کشور همسایه، پاکستان، در روز سه شنبه به پایان می‌بریم که به اسرائیل هشدار داد اگر به خاک ایران حمله کند از صفحه وجود محو خواهد شد و چیزی به نام رژیم صهیونیستی از آن باقی نخواهد ماند.
آیا این اسرائیل جرئت حمله به ایران یا سفارتخانه‌ها و مستشاران این کشور در داخل یا خارج از خاک آن را بعد از عملیات وعده صادق که تکمیل کننده عملیات طوفان الاقصی و ۲۰۰ روز پایداری بود خواهد یافت: جواب خیر است.
تا وقتی یحیی السنوار و مشاوران او جنگ قهرمانانه را از قلب نوار غزه هدایت می‌کنند و تا وقتی ابوعبیده نعمه پیروزی را هراز چندگاه سر می‌دهد این به آن معناست که دوران اسرائیل به سر آمده و زمان رشد و نمو جهان عربی جدیدی با عنوان مقاومت و شهادت بر ویرانه‌های آن است.

دیگر خبرها

  • سخنرانی اخیر ابوعبیده، نویدبخش پیروزی مقاومت بود
  • نخستین قربانی اقتدار مقاومت در سرزمین‌های اشغالی/ آهارون هالیوا کیست؟
  • ادامه انسداد ۱۰۱ راه روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان براثر بارندگی‌ اخیر
  • ۴ کشته و ۱۰ مفقود در طوفان گوانگدونگ چین
  • تداوم انسداد ۱۰۱ راه روستایی درجنوب سیستان وبلوچستان براثربارندگی‌ اخیر
  • نخستین قربانی اقتدار مقاومت در سرزمین های اشغالی
  • گرمای شدید در بنگلادش ۴ قربانی گرفت
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت
  • افزایش مرگ اروپایی‌ها بر اثر گرما
  • گرما اروپایی‌ها را کشته است