Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم خراسان جنوبی از عصر فردا (۲۷ تیر) با حضور مسئولان استانی در سالن ایثار بیرجند آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام بخشی پور امروز(26 تیر) در نشست خبری با بیان اینکه مسابقات خواهران در دانشگاه فرهنگیان و برادران در سالن ایثار برگزار خواهد شد، گفت: در این دوره از مسابقات 392 نفر از سراسر استان حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه داوری این دوره از مسابقات برعهده 5 داور کشور، 6 داور استانی و یک داور بین المللی خواهد بود، گفت: این مسابقات از فردا 27 تیر آغاز و تا 29 ادامه دارد.

 

به گفته وی، مرحله شهرستانی مسابقات قبلا برگزار شده و اکنون نفرات برتر برای حضور در مرحله کشوری با هم به رقابت می پردازند.



مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر وقف در زمینه قرآنی یکی از نیازهای اصلی حوزه وقف در استان است، افزود: ما در استان کارهای بسیار خوبی می توانیم در حوزه قرآنی انجام دهیم، اما متاسفانه چون اعتبار نداریم، خیلی از برنامه ها صورت نمی گیرد.

 



حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات کشور قرآن کریم در استان نیازمند اعتبارات زیادی است، گفت: با وجود پیشنهاد برگزاری این مسابقات از تهران اما بدلیل اینکه اعتبار نداریم، نمی توانیم برگزار کنیم.

 


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بدلیل کمبود اعتبارت یک مرکز قرآنی در استان نداریم، ادامه داد: این در حالی است که زمینی برای این مهم از سوی یک واقف وقف شده است اما هزینه ساخت آن نیست.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خیلی از وقف های ما در روستاها بوده که در حال حاضر بدلیل خشکسالی خالی از سکنه شده است، گفت: موقوفاتی هم که در حال حاضر داریم، درآمدی ندارند، امسال هم تاکنون 30 موقوفه جدید در استان ثبت شده است.

 


حجت الاسلام بخشی پور با تاکید بر اینکه جشن های دهه کرامت در امامزادگان استان برگزار می شود، گفت: جشن ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) در 15 بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.

 



وی با بیان اینکه جشم ولادت امام رضا(علیه السلام) هم در 14 بقعه متبرکه برگزار خواهد شد، افزود: مراسم مرکزی در 31 تیرماه در امامزاده سرایان برگزار خواهد شد.

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت ترامپ شیراز جشن های دهه کرامت روز دختر دولت مجلس روز حضرت شاهچراغ ع حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن اداره کل اوقاف خراسان جنوبی اداره کل اوقاف خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن

بهرام مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در کردستان برگزار می‌شود.

وی افزود: این آزمون ۱۴ اردیبهشت ماه جاری در ۲ شهر سنندج و بانه برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: ۱۹۸ کردستانی برای شرکت در این آزمون تخصصی در سایت تلاوت سازمان دارالقرآن کریم ثبت نام کردند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: از مجموع شرکت کنندگان ۱۶۴ نفر در حوزه سنندج و ۳۴ نفر نیز در شهرستان بانه در این آزمون قرآنی شرکت خواهند داشت.

مرادی با اشاره به اینکه امسال تعداد بانوان شرکت کننده بیش از آقایان بوده است، افزود: ۱۱۶ نفر از شرکت کنندگان را خواهران و ۸۲ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: از نوجوانان ۹ ساله تا قاریان بالای ۷۰ سال در این آزمون تخصصی شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون افراد روشندل و معلول نیز شرکت دارند، اضافه کرد: حضور چنین افرادی در آزمون‌های قرآنی بیانگر عزم و اراده آنها در یادگیری کلام الهی است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم به صورت کتبی برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی می‌توانند در مرحله شفاهی نیز شرکت کنند.

کد خبر 6086513

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران