Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@19:10:29 GMT

جنگ تجاری آمریکا ۴۳۰ میلیارد دلار هزینه دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۵۴۱۵

به گزارش ایکنا، فارس به نقل از گاردین نوشت: صندوق بین‌المللی پول طی گزارشی هشدار داد آمریکا آسیب‌پذیری قابل توجهی در برابر تشدید جنگ تجاری با دیگر کشورها داشته و بالا گرفتن تنش تجاری بین واشنگتن و دیگر کشورهای جهان ۴۳۰ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی آسیب وارد خواهد کرد.

این صندوق اعلام کرده است که موضع‌گیری‌های اخیر آمریکا و شرکای تجاری این کشور علیه یکدیگر تا سال ۲۰۲۰ رشد اقتصاد جهانی را ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد کاهش داده و یا به عبارت دیگر به کاهش ۴۳۰ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی در جهان منجر خواهد شد.

در این گزارش آمده است اگرچه همه اقتصادهای جهان از تشدید بحران تجاری آسیب خواهند دید، اما خود آمریکا با توجه به اقدام متقابل کشورها و اعمال تعرفه بر واردات کالاهای آمریکایی آسیب‌پذیری قابل توجهی در جنگ تجاری خواهد داشت.

هفته گذشته ترامپ جنگ تجاری علیه چین را وارد مرحله تازه‌ای کرد و پس از اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات ۳۴ میلیارد کالا از چین اعلام کرد به زودی بر واردات ۱۶ میلیارد دلار کالای دیگر تعرفه اعمال می‌شود و در صورتی که چین اقدام آمریکا را پاسخ دهد بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای دیگر تعرفه اعمال می‌کند.

دولت چین نیز بلافاصله اقدام آمریکا را با اعمال تعرفه مشابه بر واردات ۳۴ میلیارد دلار کالا از آمریکا پاسخ داد و تهدید کرده است هر اقدام آمریکا را به صورت متقابل پاسخ می‌دهد.

از سوی دیگر دولت آمریکا نه تنها بر واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا تعرفه اعمال کرد بلکه قرار است ظرف چند هفته آینده طرح اعمال تعرفه واردات لوازم یدکی و خودرو از اروپا را نهایی کند.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش خود آورده است مخاطراتی که تجارت جهانی را تهدید می‌کند طی ماه‌های گذشته نسبت به ارزیابی‌ پیشین در فصل بهار افزایش یافته است.

این صندوق می‌افزاید اگرچه رشد اقتصادی جهان همچنان بالاست اما این شاخص در حال از دست دادن قوت خود و روبرو شدن با خطر کاهش روند رشد است.

مائوریس اوبستفلد، کارشناس صندوق بین‌المللی پول می‌گوید: کشورها باید از نگاه درون‌گرایی و فکر به منافع خود خارج شده و به یاد آورند که برای حل بسیاری از مشکلات مشترک همکاری چندجانبه نیاز است.

انتهای پیام/

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق ورودی موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار ابلاغ شد

سازمان توسعه تجارت، بخشنامه حقوق ورودی گوشی‌های با قیمت بالاتر از ۶۰۰ دلار را ابلاغ کرد که بر اساس آن، این نرخ برای واردات تجاری ۱۵ درصد تعیین شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس این بخشنامه، حقوق ورودی گوشی‌های بالای 600 دلار در رویه تجاری معادل 15 درصد و برای سایر رویه ها معادل 30 درصد تعیین شد.

اسفند سال گذشته بود که هیات وزیران به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی تصویب کرد که بند (6) ماده (1) دستورالعمل اجرایی بند (ط) تبصره (7) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور موضوع تصویب نامه بهمن ‌ماه 1402، اصلاح شود.

بر این اساس حقوق ورودی گوشی‌های همراه حقوق ورودی رویه تجاری واردات گوشی‌های تلفن همراه خارجی با قیمت بالای 600 دلار 15 درصد و برای سایر رویه ها به مأخذ دو برابر یعنی 30 درصد تعیین شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابلاغ تعرفه واردات موبایل بالاتر از ۶۰۰ دلار
  • حقوق ورودی موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار ابلاغ شد
  • باارزش‌ترین برند‌های جهان در سال ۲۰۲۴
  • واقعی شدن تعرفه پزشکی به نفع بیماران است | ارزان بودن خدمات درمانی باعث اضافه بار مراجعات بیماران شده است !
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد/ افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه
  • واردات ۱۶ میلیارد دلار کالای اساسی در ۱۴۰۲
  • هزینه واردات بنزین از جیب مردم تامین می‌شود
  • واردات ۲۴.۶ میلیون تن کالای اساسی در سال ۱۴۰۲