Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-وزیر برق عراق در روزهای اخیر به تهران آمد و مذاکرات مستقیمی در خصوص ادامه صادرات برق به این کشور داشتیم اما طرف عراقی درک می‌کند که ایران در این روزها به خاطر پوشش نیاز پیک مصرف به تمام ظرفیت تولید برق خود احتیاج دارد. وزیر نیرو گفت: طرف عراقی درک می‌کند که در این روزها ایران به تمامی ظرفیت تولید برق خود برای پوشش نیاز پیک مصرف احتیاج دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای اخیر صادرات برق ایران به عراق به طور کامل متوقف شد و این موضوع موجب شده بود تا وزیر برق این کشور شخصا به تهران سفر کند و خواستار وصل مجدد صادرات برق به عراق شود.

رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز در جمع خبرنگاران در خصوص این موضوع گفت: هر قرارداد و توافقنامه‌ای چهارچوب و شرایط مخصوص به خود را دارد؛ قرارداد صادرات برق نیز با چهارچوبها و شرایطی به امضا می‌رسد که اگر کشور صادر کننده در بخشی از سال احتیاج به برق تولیدی خود داشت، این انعطاف در قرارداد وجود دارد.

وی افزود: وزیر برق عراق در روزهای اخیر به تهران آمد و مذاکرات مستقیمی در خصوص ادامه صادرات برق به این کشور داشتیم اما طرف عراقی درک می‌کند که ایران در این روزها به خاطر پوشش نیاز پیک مصرف به تمام ظرفیت تولید برق خود احتیاج دارد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: صادرات برق از محورهایی است که به طور مستمر توسط وزارت نیرو پیگیری می‌شود و در حال حاضر خطوط جدید تبادل الکتریکی بین ایران و ترکمنستان و همچنین ایران و ارمنستان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: به طور مستمر مذاکرات با طرف عراقی نیز در خصوص صادرات برق ادامه دارد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 عراق برق ایران رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از بغداد؛ صادرات گاز ایران به عراق از مرز پانزده میلیارد دلار گذشت و امروز هم قرارداد صادرات گاز ایران به عراق به مدت پنج سال دیگر تمدید شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مصاحبه شوندگان:
زیاد علی فاضل – وزیر برق عراق
مجید چگنی – معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران

بر اساس این قرارداد، ایران روزانه پنجاه میلیون متر مکعب گاز به عراق صادر می‌کند تا این کشور بتواند نیروگاه‌های تولید برق خود را فعال نماید. دولت عراق برای تامین برق این کشور به سی و پنج هزار مگا وات برق نیاز دارد که یک سوم تولید برق نیروگاه‌های عراق با گاز وارداتی از ایران تامین می‌شوند. جمهوری اسلامی ایران تاکنون پنجاه و دو میلیارد متر مکعب گاز به ارزش پانزده میلیارد دلار به عراق صادر کرده است.

 

دیگر خبرها

  • محسن رضایی با یک هواپیمای جنگنده به تهران آمد
  • امام از حرف محسن رضایی ناراحت شدند و گفتند بروید کارتان را بکنید!
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • فیلم/ تمدید صادرات گاز ایران به عراق
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پنج سال دیگر
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • قرارداد صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد
  • چند نکته درباره قطعنامه ۵۹۸، غرامت و ۵ سئوال از وزیر خارجه