Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سومين فستيوال «شب‌هاي موسيقي» از 21 تير فعاليت خود را آغاز کرده و تا 9 شهريور با سيزده گروه موسيقي در خانه هنرمندان ايران ادامه خواهد داشت.
در بخش موسيقي جز، بلوز و راک اين فستيوال، شش گروه اميراشکان غلامي (پلاستيکا)، اشکان ماهري، سبحان اکرمي، پدرام درخشاني، گروه «ريتون» و پويا نيک‌پور روي صحنه خواهند رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يک اجراي فيوژن و پاپ راک براي برنده جايزه جشنواره موسيقي فجر
اولين اجراهاي اين بخش، به اشکان ماهري تعلق دارد که روز سوم مرداد روي صحنه مي‌رود و قرار است علاوه بر اجراي آلبوم «پرگار»، چندين قطعه جديد را هم اجرا کند. اين آلبوم پاپ-راک و فيوژن سال 95 توانست جايزه باربد بهترين آهنگسازي آلبوم پاپ را در جشنواره موسيقي فجر از آن خود کند.
اشکان ماهري (خواننده و آهنگساز)، ياسر ساکي‌مهر (پيانو و کيبورد)، فواد قمشه‌اي (گيتار الکتريک)، مازيار خواجيان (گيتارباس) و علي باغفر (درامز) اعضاي اين گروه هستند.
فرهاد، فريدون فروغي، فرانک سيناترا، لئونارد کوهن و ديگران
سبحان اکرامي هنرمند ديگري است که پنج مرداد با اعضاي گروهش يعني ياسر ساکي‌مهر (تنظيم‌کننده، پيانو و کيبورد)، مهدي بيک‌وردي (گيتار الکتريک)، علي درخشان (درامز و کاخن) و مازيار خواجيان (گيتار باس) قطعات نوستالژيک دهه 60 و 70 موسيقي لاتين و ايراني مثل فرانک سيناترا، لئونارد کوهن، دين مارتين، فريدون فروغي، فرهاد و آثاري از خودش را اجرا مي‌کند.
اجراي متفاوت پدرام درخشاني بعد از دو سال
پدرام درخشاني بعد از دو سال دوري از اجراي صحنه‌اي، 10 مرداد کنسرتش را با نام «بهترين خلوتگاه» اجرا مي‌کند. برنامه متنوعي که پايه و اساس آن بيشتر بر اساس آلبوم «بزم بي‌جانان» است. اما علاوه بر آن، بخشي بداهه‌نوازي است و بخشي هم تک‌نوازي و همچنين حضور سمپل‌هاي مختلف و بخشي از اجرا هم به شکل تريو با حضور درامز و گيتارباس خواهد بود. قطعات «سه گاه من»، «مکاشفه پيش از طوفان» و «سبوي سنتور» بخشي از اين رپرتوآر هستند.
ميلاد درخشاني (تار)، پاشا هنجني (ني)، کسري سبکتکين (گيتارباس)، امين طاهري (درامز) و سهيل حسنوي (سنتور) از جمله هنرمنداني هستند که در بخش‌هايي از اين اجرا همراه پدرام درخشاني خواهند بود.
اميراشکان غلامي در کنار جمعي از بهترين نوازنده‌هاي ايران
12 مرداد هم متعلق به اجراي امير اشکان غلامي يکي از راکرهاي مشهدي است که رضا تاجبخش (پيانو و کيبورد)، کسري سبکتکين (گيتارباس)، امير راحتي (گيتار الکتريک)، ميلاد مرادي (کمانچه) و علي باغفر (درامز) او را به عنوان خواننده و نوازنده گيتار آکوستيک همراهي مي‌کنند.
اين گروه در اجراي پيش رو، چهار قطعه از آلبوم جديدش که در آينده منتشر خواهد شد و همچنين قطعاتي از آلبوم‌هاي پيشين يعني «مسافران مردد» و «پلاستيکا» را با تنظيمات و سازبندي جديد براي مخاطبان اجرا مي‌کند؛ اين در حالي است که آهنگسازي و تنظيم بيشتر قطعات را اميراشکان غلامي بر عهده داشته است.
اجراي «ريتون» با سنتور و اصوات الکترونيک
عليرضا شمس اسکندري با گروه «ريتون»، 24 مرداد روي صحنه مي‌‌رود که علاوه بر آهنگسازي و تنظيم، نوازندگي سنتور را هم برعهده دارد. کوشا صرافي گوهر (ويلن و کمانچه)، اميرعلي رحماني (سازهاي کوبه‌اي ايراني) و عليرضا خسروي (پرکاشن) اعضاي اين گروه هستند.
پايه و بيس اين کنسرت روي سنتور است و در واقع براي آن چهار سنتور پنتاتونيک طراحي شده که توسط عليرضا شمس اسکندري نواخته مي‌شود و باقي اعضا، با او همنوازي مي‌کنند. علاوه بر آن از اصوات الکترونيک هم در اين برنامه استفاده خواهد شد.
کنسرت مستقل پويا نيک‌پور بعد از اجرهاي پاپ
ماه مرداد با اجراي پويا نيک‌پور خاتمه مي‌يابد تا به اين ترتيب، اين هنرمند روز 31 مرداد، قطعاتي از مجموعه آلبوم‌هايش يعني «پويانو»، «خارج از تصور» و «صداي سکوت» را در قالب يک پرفورمنس به شکل انفرادي با پيانو اجرا کند.
اين پرفورمنس در چهار بخش برنامه‌ريزي شده که به شکل تک‌نوازي پيانو، تک‌نوازي پيانو و آواز با صداي پويا نيک‌پور، پلي‌بک موسيقي و نواختن پيانو روي آن و بخش چهارم هم پلي‌بک موسيقي، اجراي زنده پيانو روي آن و صداي پويا نيک‌پور اجرا خواهد شد. امکان دارد از چند نوازنده مهمان هم در اين پروژه بهره برده شود.
فستيوال «شب‌هاي موسيقي» با همکاري خانه هنرمندان و حمايت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران برگزار مي‌شود و علاقه‌مندان مي‌توانند براي تهيه بليت اين کنسرت‌ها که ساعت 20 برگزار مي‌شود، به سايت ايران کنسرت يا گيشه خانه هنرمندان مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۵۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای فیبر نوری در سطح شهرستان زابل

به گزارش خبرگزای صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر عامل مخابرات استان در بازدید از اجرای طرح فیبر نوری در شهرستان زابل گفت: شهرستان زابل اولین شهرستان در کشور خواهد بود که طرح فیبر نوری بصورت کامل اجرا خواهد شد.
رامین مدیرعامل مخابرات استان افزود: کل شهرستان زابل ۱۲۰ کیلومتر اجرای طرح فیبر نوری دارد که در مدت دوسال اجرا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان گفت: اعتبار این طرح مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال میباشد که با اجرای آن بسیاری از مشکلات شهرستان در خصوص ارتباطات اینترنت و تلفن ثابت بر طرف خواهد شد.
همچنین وی درخصوص مشکلات تلفن همراه افزود: علاوه بر بازدید میدانی تیمی متشکل از چند کارشناس را به منطقه اعزام و مستقر کرده تا ضمن بررسی میدانی مشکلات تلفن همراه در منطقه را شناسایی و رفع کنند.
ملاشاهی فرماندار زابل در این بازدید گفت: تاکنون پنج هزارمتر از کل طرح فیبر نوری در شهرستان زابل اجرا شده که با اتمام این طرح علاوه بر ارتباطات پایدار ظرفیت بسیار خوبی را برای استفاده از شبکه‌های اینترنتی برای مردم فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • «نجوای عشق» در تالار وحدت می‌پیچد
  • حضور مسعود کیمیایی در اجرای نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
  • آلبوم «عشق ناباور» به زودی منتشر می‌شود
  • آلبوم «عشق ناباور» آماده شد
  • «عشق ناباور» با رهنمودهایی از محمدرضا لطفی شنیدنی شد
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • دویستمین سالگرد سمفونی شماره ۹ بتهوون؛ تاج موسیقی غربی!
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • اجرای فیبر نوری در سطح شهرستان زابل