Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن در استان خبر داد و گفت: در این راستا حدود ۷۰۰ نفر برای برگزاری مسابقات معرفی شدند. ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین پرویز بخشی‌پور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برگزاری مسابقات قرآن بر عهده اداره کل اوقاف و امور خیریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآن در 3 مرحله برگزار می‌شود افزود: مرحله نخست مسابقات مرحله شهرستانی است که ادارات اوقاف سطح استان مسابقات قرآنی را در 11 شهرستان برگزار می‌کند و نیروهای نخبه در امور قرآنی در رشته‌های حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء، حفظ تمام، دعا خوانی، اذان، قرائت و ترتیل را به مرحله استانی معرفی می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال برگزاری مسابقات استانی که رخداد بزرگ قرآنی است در شهرستان بیرجند، مرکز خراسان جنوبی برگزار می‌شود گفت: در این راستا حدود 700 نفر برای برگزاری مسابقات معرفی شدند.

بخشی‌پور تصریح کرد: در مرحله استانی 392 نفر به استان معرفی شدند که از این تعداد 166 نفر در رشته‌های معارفی و کتبی و 520 نفر در رشته‌های شفاهی بودند.

وی خاطرنشان کرد: در این میان سه رشته شامل تفسیر قرآن، حفظ موضوعی قرآن و حفظ و معارف احادیث وجود داشت که به صورت کتبی در استان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه مسابقات شفاهی قرآن در تاریخ 27 تا 29 مردادماه در شهرستان بیرجند برگزار می‌شود یادآور شد: به دلیل اینکه شهرستان بیرجند مرکز استان است توقعاتی که شهرستان‌ها از مرکز استان دارند بالاتر است بنابراین باید در برگزاری مسابقات دقت و همت بیشتری داشته باشیم.

بخشی‌پور با بیان اینکه افتتاحیه مسابقات قرآنی در روز 27 مردادماه بعد نماز مغرب و عشاء و اختتامیه مسابقات در روز جمعه ساعت 6 عصر  برگزار خواهد شد اظهار داشت: برای برگزاری مسابقات دو محل در نظر گرفته شده است که در این راستا محل اسکان و برگزاری مسابقات برادران سالن ایثار و محل اسکان و برگزاری مسابقات خواهران دانشگاه فرهنگیان است.

وی افزود: داورانی برای مدیریت مسابقات دعوت شدند که 6 نفر داور استانی و 6 نفر کشوری هستند و از این تعداد یک داور بین المللی و 5 داور کشوری هستند که مسابقات را مدیریت خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه اوایل مهرماه مرحله کشوری مسابقات قرآنی در اراک برگزار می‌شود گفت: در بحث مسابقات شهرستانی در حفظ 5 جزء 26 نفر، 10 جزء  24 نفر، در حفظ 20 جزء 20 نفر، در حفظ کل 14 نفر، ترتیل 47نفر، قرائت 39 نفر، اذان 19 نفر، دعا خوانی 56 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

بخشی‌پور بیان کرد: در مجموع 15 نفر جزو نفرات برتر سال گذشته هستند که به مرحله استانی راه یافته و در مسابقات استانی شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/ح

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۵۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مسئول رسانه ای پویش قرآنی ( خدا میگه) گفت: بیش از ۲ هزار اثر از مدارس سراسر استان خراسان رضوی به این پویش ارسال شده که در این مراسم از دختران دانش آموز منتخب تجلیل و قدردانی شد.

حجت الاسلام صاحب الزمانی افزود: پویش «خدا میگه» به همت مرکز نوجوانه‌ی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد.

وی افزود: نوجوانان در این پویش با انتخاب یک آیه از قرآن کریم و توضیح آن آیه در قالب یک ویدئوی ۳۰ ثانیه‌ای در این مسابقه شرکت کردند.

 

دیگر خبرها

  • مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی در قاینات آغاز شد
  • آغاز مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی
  • ملی پوشان ریکرو فردا راهی چین می‌شوند
  • فریدونکنار؛ میزبان مرحله استانی جام شهید عجمیان
  • برگزاری جشنواره نیایش درختان در خراسان جنوبی
  • برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد
  • برگزاری آزمون المپیاد‌های علمی کشور در خراسان رضوی
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی
  • همدان میزبان بزرگترین رویداد کاراته کشور است/ نمره عالی میزبانی