Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@13:02:05 GMT

قرارداد خرید هواپیما لغو نشده،امکان اجرا ندارد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۵۶۶۰

در حالی که مشاور بین الملل وزیر راه، چندی قبل از ابطال مجوز اوفک برای خرید هواپیماهای برجامی خبر داده بود، آخوندی اعلام کرده است قراردادهای خرید هواپیما لغو نشده و تنها امکان اجرا ندارند!

به گزارش مهر، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست با نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی قرائت جدیدی از ابطال مجوز اوفک در سری جدید تحریمهای دولت ترامپ علیه ایران ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص قراردادهای خرید هواپیما از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی بیان کرد: تمامی قراردادهای ما هم‌اکنون از جهت حقوقی محفوظ بوده و باطل نشده است، اما هم‌اکنون اجازه اجرا ندارد که در صورت تغییر سیاست‌ها می تواند مجددا عملیاتی شود!

مشاور آخوندی: مجوز قبلی اوفک باطل شده است

این در حالی است که اصغر فخریه کاشان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل 13 تیرماه جاری در گفت وگو با خبرنگار مهر از ابطال مجوز اوفک خبر داده و گفته بود: مجوز قبلی اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) برای فروش همه هواپیماهای برجامی باطل شده است.

خوانش جدیدی که آخوندی از ابطال مجوزها ارائه کرده، در حقیقت همان معنی لغو کامل قراردادها را می دهد. ولی وزیر راه و شهرسازی حاضر نیست ابطال مجوز اوفک برای فروش ۱۸۹ فروند ایرباس، بوئینگ و ای تی آر باقی مانده را به معنی لغو قرارداد ایران با این سه هواپیماساز اروپایی ـ آمریکایی تلقی کند.

مدیرعامل بوئینگ: حتی یک فروند به ایران نمی دهیم

همچنین بر اساس اعلام نیویورک تایمز، موریس مولیِنبرگ مدیرعامل شرکت آمریکایی هواپیماسازی بوئینگ در ۱۹ خرداد ماه امسال در نشست باشگاه اقتصادی واشنگتن اعلام کرد: تابع تصمیمات دولت آمریکا هستیم و علی رغم ضرر ۲۰ میلیارد دلاری از محل عدم انجام قرارداد ساخت و فروش هواپیما به ایران، حاضر نیستیم حتی یک فروند از هواپیماهای مذکور در قرارداد را به ایران تحویل دهیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس: قرارداد با ایرباس و بوئینگ ایراد دارد

اینگونه به نظر می رسد که گرچه آخوندی سعی داشته با این اظهار نظر، کورسوی امیدی برای احتمال انجام قرارداد خرید هواپیمای نو از غول های هواپیماسازی اروپا و آمریکا باقی بگذارد، اما بر اساس آنچه محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس چندی پیش در گفت وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد ، لغو مجوز اوفک به معنی لغو کل قرارداد است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان اینکه طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد، گفت: این طرح از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع و به صورت ملی و سراسری اجرا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ‌مشهد، سید‌صولت مرتضوی؛ امروز؛ دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در گزارشی از آخرین وضعیت اشتغال و اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترو‌نیک در کشور با بیان اینکه 19 میلیون خانوار و حدود 60 میلیون نفر جمعیت به عنوان جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند، اظهار داشت: ‌ این طرح از اسفند 1401 آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع و به صورت ملی و سراسری اجرا کند.

ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است

وی با برشمردن اهمیت اجرای این طرح و استقبال مردم از آن تصریح کرد: دستور رئیس‌جمهور نیز بر استمرار اجرای این طرح دلالت دارد، بنابراین طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کشور افزود: به تازگی سامانه‌ای در وزارت‌خانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد بدون شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است؛ به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیرِ خط فقر یا بدون شغل چه کسانی هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • کارگران ۱۱ اردیبهشت تعطیل هستند؟
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • صدرشیمی، مهریزی شد