Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛مدتی است تعدادی از سفارتخانه های اروپایی مستقر در تهران، به دلایل مختلف اقدام به واگذاری خدمات تحویل مدارک و سیر مربوط به صدور ویزای توریستی خود به شرکتی هندی با نام VFS کرده اند تا این کار با سرعت و روال بهتری انجام شود.

یکی از جدیدترین اطلاعات منتشره در این زمینه، اطلاعیه سفارت دانمارک در ایران از طریق صفحه اینستاگرام خود است که طی هفته های گذشته اعلام کرده، دفتر جدید کارگزاری درخواست روادید این سفارت با همکاری شرکت "وی اف اس" افتتاح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سفارت در بخش انگلیسی وب سایت رسمی خود نیز، محل استقرار دفتر جدید را میدان هروی تهران اعلام کرده است؛ هرچند در بخش فارسی، توضیحی دیده نمی شود!

بیشتر بخوانید:ردپای فعالیت‌های کنسولی سفارتخانه‌های اروپایی در تهران + صوت

این خبر را مهم و حساس می سازد، تصاویر منتشره در صفحه سفارت دانمارک است که طبق آن، سفیر این کشور در ایران به همراه کارکنان این دفتر جدید صدور ویزا و مسئولان آن دیده می شود.

در برخی تصاویر مذکور، فردی در کنار مسئولان این سفارتخانه اروپایی حضور دارد که از مدتی قبل، حکم دستگیری و اخراج وی از ایران صادر و به نهادهای مربوطه ابلاغ شده است.

بر این اساس، تحقیقات خبرنگار مشرق نشان می دهد فرد مذکور که در تصاویر نیز در حال ارائه توضیحات به "دنی عنان" سفیر دانمارک است، «محمد ریزان زین» نام دارد و این تبعه اهل کشور سریلانکا مدتی است در جمهوری اسلامی ایران بدون دریافت مجوزهای قانونی مشغول فعالیت و همکاری با سفارتخانه های اروپایی مستقر در کشورمان بوده است.

البته بررسی ها نشان می دهد این فرد که مدتی نیز به عنوان مدیر شرکت همکار با سفارتهای اروپایی در دوبی، مشغول فعالیت بوده، در سال 2016 وارد کشورمان شده. طبق این بررسی ها، علی رغم آنکه بازرسی اواخر سال گذشته کارشناسان وزارت کار از محل فعالیت این کارمند شرکت VFS نشان داده وی و چند نفر دیگر از همکارانش، بدون داشتن مجوزهای قانونی، از مصادیق اشتغال غیرمجاز محسوب می شوند، محمد زین بدون توجه به این موضوع، همچنان به حضور غیرقانونی در ایران و همکاری با سفارتخانه های خارجی ادامه داده و به صورت علنی، در مراسم افتتاح دفتر جدید واقع در میدان هروی نیز حاضر می شود.

البته حضور غیرقانونی این فرد از چشم نهادهای انتظامی و قضایی دور نمانده و یک مقام قضایی در اردیبهشت ماه سالجاری با صدور حکمی خطاب به ضابطان پلیس، از آنها می خواهد نسبت به جلب و دستگیری این فرد به اتهام اقامت غیرمجاز اقدام کرده و با رعایت موازین شرعی و قانونی، مجوز ورود به مخفیگاه وی را به صورت شبانه روی و به مدت 20 روز صادر می کند تا پس از جلب وی، به صورت تحت الحفظ به دادسرای مربوطه منتقل شود.

با توجه به اینکه اخذ پروانه اشتغال و حضور قانونی یک تبعه آنهم از کشوری فاقد حساسیت سیاسی و بین المللی برای نهادهای مسئول در کشورمان، امری ساده و با شرایط آسان و سریع است، چه نکته و رازی در خصوص اصرار نماینده شرکت VFS به عنوان همکار بیش از 10 سفارتخانه اروپایی در ایران، وجود دارد که حاضر نشدند وی وارد چرخه استعلامات و ثبت اطلاعات در نهادهای رسمی و انتظامی کشور شود؟ نکته مهم دیگر ان است که اگرچه تاکنون دفتر ارائه خدمات شرکت VFS در ایران در خصوص ویزای کشورهای حوزه شینگن، مجتمع مشهور پالادیوم اعلام می شد، سفارت دانمارک در وب سایت خود اعلام کرده که این خدمات را در طبقه پنجم ساختمانی واقع در میدان هروی، به متقاضیان ارائه خواهد داد.

این تغییر با توجه به حساسیت و پیگیری های گذشته کارشناسان دستگاههای مسئول همچون وزارت کار و نیروی انتظامی، این شبهه را به دنبال خواهد داشت که به نظر می رسد آنها به دنبال کاهش حساسیت در خصوص مواردی چون حضور غیرقانونی همکاران و رابطان خود در ایران و دور کردنشان از جلوی چشم بازرسان هستند.

شاید اگر تصاویر منتشره در صفحه اینستاگرامی سفارت دانمارک در ایران نبود، امکان شناسایی و معرفی رابط مرموز و ناشناخته سفارتخانه های اروپایی در ایران میسر نمی شد اما این نکته بدون در اختیار داشتن تصاویر مذکور نیز حائز اهمیت است که دلیل اصرار و تلاش یک شرکت هندی ارائه خدمات ویزا برای خارج نکردن این فرد از کشورمان حتی با وجود حساسیت و تذکرات نهادهای انتظامی و اداری چیست؟ «محمد ریزان زین» چه خدمات و روابطی را فراهم می کند که دیگران موفق به انجام دادن آن نمی‌شوند؟

منبع: مشرق

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حاشیه های سیاسی دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، مارال نوریان با اشاره به رفع 132 مورد از تجاوزات به حریم راهها در سال گذشته، اظهارداشت:براساس مواد قانونی موجود، برای رفع موانع حریم راهها از طریق مراجع قضایی، ثبت شکایت شده و در موارد فوری با دستور مستقیم از دادستان های حوزه؛ قلع و قمع اجرایی می شود.

به گفته وی، گشت های راهداری برای جلوگیری از تعدی به حریم راهها بطور مستمر در سطح راهها فعالند و سامانه 141 نیز در اختیار کاربران جاده ای قرار دارد تا در صورت مشاهده هرگونه

تخلف حریم راهها و مشکلات جاده ای؛ اطلاع رسانی شود و رسیدگی های استانی و کشوری موضوعات مربوطه صورت گیرد.

نوریان تصریح کرد:حریم راه موضوعی است که در قوانین و حتی در آموزه های اسلامی هم به رسمیت شناخته شده و مورد تاکید قرار گرفته که بدون اجازه مالک حریم، هرگونه دخل و تصرف در آن منع قانونی دارد.

نوریان ادامه داد: طی سال گذشته تعداد 2 هزار و 709 استعلام حریم قانونی و نوار حفاظتی راهها صادر شده و به استعلامات وارده از سامانه استعلامات پنجره واحد مدیریت زمین نیز، تا بیش از 99 درصد پاسخگویی شده است.

وی، درصد تخلفات رسیدگی شده از سامانه پایش مدیریت زمین را هم 100 درصد بیان کرد و گفت: همچنین در بررسی و بازنگری 139 طرح هادی و 328 پرونده مغایرت طرح های هادی روستایی و رسیدگی به 488 پرونده کارگروه امور زیربنایی؛ 41 جلسه در کنار ادارات متولی،مشارکت شده است.

مسوول حریم راههای گلستان خاطرنشان کرد: راه از مولفه های توسعه یافتگی یک کشور محسوب می شود و با توجه به افزایش جمعیت و خودروها برای تسهیل بستر حمل و نقل روان جاده ای؛ دولت برنامه ریزی در جهت گسترش شبکه راههای کشور دارد و توسعه و تسریع در اجرای پروژه های راهسازی را در گرو وجود حریم هایی عاری از مانع و ساخت و ساز اعلام کرده است.

دیگر خبرها

  • شناسایی و رفع 132 تعدی به حریم راههای گلستان انجام شد
  • خبر رسانه سپاه از موج برخورد با دلالان فوتبال
  • وحشتناک‌ترین سلفی دنیا را ببینید | تصویر معنادی که سفارت ایران در لبنان منتشر کرد
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلالان
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلا‌لان
  • محبی: حضور شیروان‌ و‌ ارشک در جام تختی به چه درد می‌خورد?
  • آشنایی با مالکان تمامی باشگاه‌های لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها
  • اولین عکس از ترانه علیدوستی در بیمارستان به خاطر بیماری ناشناخته و لاعلاج
  • درخواست مقام ارشد اروپایی از سیدحسن نصرالله در موضوع ایران
  • پاسخ به نیازهای ناشناخته بیمه‌گذاران بیمه رازی در ۱۴۰۳