Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، محمدجواد دهقانی افزود: بررسی و تحلیل جدیدترین داده ‏های استخراج شده از پایگاه استنادی وب‏گاه علم (WOS) در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی در خصوص تولیدات علمی جمهوری اسلامی ایران حاکی از عملکرد منحصر به فرد پژوهشگران و دانشمندان ایرانی در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نگاهی به آخرین داده‏‌های مستخرج از معتبرترین پایگاه استنادی جهان (ISI) بیانگر آن است که جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست تولید علم را در جهان اسلام کسب کرده و بیش از ۲۲ درصد از کل تولیدات علمی کشور‌های اسلامی را به خود اختصاص داده است.

دهقانی افزود: همچنین جمهوری اسلامی ایران با ثبت بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ مدرک در پایگاه استنادی ISI توانست برای نخستین بار، در زمره ۱۵ کشور برتر دنیا از منظر تولید علم قرار گیرد.

سرپرست ISC گفت: بررسی داده ‏ها حاکی از آن است که جمهوری اسلامی ایران با ۲۲ و ۳ دهم درصد، بیشترین سهم تولیدات علمی را در میان کشور‌های اسلامی از آن خود کرده است. ترکیه، عربستان سعودی، مالزی و مصر به ترتیب با ۱۶ و ۲ دهم، ۸ و ۴ دهم، ۷ و ۸ دهم و ۷ و نیم درصد جایگاه ‏های دوم تا پنجم را کسب کرده‏ اند.

دهقانی افزود: از میان ۲۰ کشور برتر جهان جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار توانسته است با ثبت بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ مدرک در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۸ جزء ۱۵ کشور برتر جهان از نظر میزان تولید علم قرار گیرد، پس از ایران کشور‌های روسیه، سوئیس، سوئد، ترکیه و لهستان جایگاه ‏های شانزدهم تا بیستم را کسب کرده ‏اند.

وی گفت: کشور‌های آمریکا، چین، انگلستان، آلمان و هند نیز به ترتیب با ۳۲۲ هزار و ۲۰، ۲۱۶ هزار و ۸۹۳، ۸۳ هزار و ۳۲۲، ۷۴ هزار و ۲۱۹ و ۵۴ هزار و ۷۶۴ مدرک نمایه شده در WOS توانسته ‏اند جایگاه ‏های یکم تا پنجم جهان را به خود اختصاص دهند.

دهقانی افزود: دانشمندان مهندسی، شیمی و علم مواد بیشترین سهم را در تولید علم در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ داشته اند و در مجموع سهم ۴ قلمرو پژوهشی مهندسی، شیمی، علم مواد و فیزیک؛ ۵۳ و ۸ دهم درصد است، به بیان دیگر؛ دانشمندان قلمرو‌های پژوهشی مذکور بیش از ۵۰ درصد کل تولیدات علمی کشور را در ۶ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داده ‏اند، از سوی دیگر سهم تولیدات علمی ۱۰ حوزه پژوهشی نخست ۸۰ و ۶ دهم درصد است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ایران تولید علم جهان اسلام پژوهشگران دنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نفرات برتر پنج وزن نخست کشتی جام عبداله موحد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان از صبح دیروز در سالن شهیدان نوبخت شهر بابلسر در استان مازندران با حضور تیم‌های ایران، قزاقستان، هند و عراق آغاز شد.


در پایان مسابقات روز نخست، نفرات برتر پنج وزن اول این رقابت‌ها مشخص شدند که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:

۴۵ کیلوگرم: ۱- امیرعباس رمضانی (ایران) ۲- پاراتمش سوریکانت (هند) ۳- عرفان بوکان (مازندران) و دانیال صفری (همدان) ۵- امیرحسین صابری (اصفهان) و محمدامین ساقی (تهران)
۵۱ کیلوگرم: ۱- سام ارشد (ایران) ۲- بنیامین امیدی (ایران) ۳- سجاد صارمی (ایران) و سید طا‌ها هاشمی (ایران) ۵- علی اکبر حسینی (ایران) و امیرمحمد سلیمانی (ایران)
۶۰ کیلوگرم: ۱- یاسین طیبی (ایران) ۲- مبین گردشی (ایران) ۳- رضا شمسی پور حاجی وند (تهران) و شایان اردو (ایران) ۵- امیرعلی غضنفری (ایران) و کسری قدرتی (ایران)
۷۱ کیلوگرم: ۱- ابوالفضل شمسی پور (ایران) ۲- صالح محمدی (قم) ۳- سبحان اسمی (ایران) و آرشام وهابیان (گیلان) ۵- سینا سپهری (ایران) و علی طاهرلو (ایران)
۹۲ کیلوگرم: ۱- امیررضا علی پور (ایران) ۲- امیرحسین محمدی (ایران) ۳- رامتین روان بخش (ایران) و کاویان تواهی (ایران) ۵- امیرحمد رحیمی (ایران) و محمدصالح عزتی راد (ایران)

 

رقابتهای پنج وزن دوم این رقابتها امروز در بابلسر پیگیری می شود.

دیگر خبرها

  • اپل کنار رفت، سامسونگ بزرگ‌ترین گوشی ساز جهان شد
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور
  • دنیا مبهوت اقتدار ایران
  • ضعف ایران در کاربرد خودروهای برقی با وجود تولید محصولات با کیفیت و ارزان توسط دانش‌بنیان‌ها
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد
  • ایران جزء ۱۵ کشور برتر جهانی در جذب دانشجویان بین المللی
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا
  • معرفی نفرات برتر پنج وزن نخست کشتی جام عبداله موحد