Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ مشاور رئیس‌جمهور با اشاره به دیدار روز گذشت پوتین و ترامپ در یادداشتی نوشت: «فکر می‌کردند دیدار هلسینکی روز غمگینی برای ایران باشد اما اکنون مقامات سابق آمریکا و برخی سناتورها و چهره‌های اروپایی می‌گویند روز غمگینی بود برای آمریکا!
 
پیش چشمان ما اتفاق غریبی در حال رخ دادن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکرش را بکنید ترامپ در همان حال که در نشست جی ۷ در کانادا متحدین سنتی غرب را می‌کوبد، در حالی که در اروپا می‌گوید اتحادیه اروپا دشمن است، به پوتین که می‌رسد پاهایش شل می‌شود و در دعوای جامعه اطلاعاتی آمریکا و پوتین جانب پوتین را می‌گیرد.
 
نگرانی کارشناسان و مقامات سابق این است که می‌گویند ترامپ شکافی میان آمریکا و متحدان افکنده که به آمریکا لطمه می‌زند و دیگران از این شکاف استفاده می‌کنند. یعنی این روسیه و نه ایران است که در شکاف غرب و آمریکا مستقر شده است. این یک فرصت است برای بهبود رابطه با غرب. اکنون چیزی به نام "غرب منهای ترامپ" داریم. مفهوم جدیدی از غرب که از اروپا و کانادا شروع می‌شود و آمریکا را به دو نیم تقسیم می‌کند.
 
اکنون با ترامپ مفهوم غرب متحول شده است. سخنرانی مکرون که ترامپ را در آغوش گرفت وترامپیسم را در کنگره کوبید نشانه‌ای بود از تولد مفهوم جدید "غرب" است. هلسینکی نشان داد که غرب یعنی اروپا و آن "آمریکای دیگر" که علیه آمریکای ترامپ متحد شده‌اند. جای ما کجاست؟ زمان آن است که با آمریکای ضدترامپ و با "غرب منهای ترامپ" گفت‌وگو کنیم.
 
منبع: ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست حسام الدین آشنا ترامپ آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۶۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: ادعای برنامه ریزی ما برای جنگ با اروپا بی اساس است

به گزارش جماران؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در اظهاراتی گفت که مسکو هیچ برنامه‌ای برای حمله به کشورهای عضو در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» ندارد.

پوتین با اشاره به اینکه کشورش به لهستان، کشورهای بالتیک یا جمهوری چک حمله نخواهد کرد، گفت که اگر غرب جنگنده‌های «اف-16» در اختیار اوکراین قرار دهد «نیروهای روسیه آنها را سرنگون خواهند کرد».

پوتین همچنین در سخنرانی خود در جمع خلبانان نیروی هوایی روسیه در روز چهارشنبه گفت که «ناتو» از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 در حال توسعه سمت شرق و روسیه است، اما مسکو هیچ برنامه‌ای برای حمله به هیچ کشور عضو ناتو ندارد.

او گفت: «هیچ گونه قصد خصمانه‌ای نسبت به این کشورها نداریم، تصور اینکه به کشور دیگری، مثل لهستان یا کشورهای بالتیک حمله کنیم، کاملاً مزخرف است، چک نیز هراس داد، این تنها نوعی هذیان است.»

پوتین همچنین در پاسخ به سوالی درباره جنگنده‌های «اف-16» که غرب وعده ارسال آن را به اوکراین داده است، گفت که این هواپیماها تغییری در وضعیت اوکراین ایجاد نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین: ادعای برنامه ریزی ما برای جنگ با اروپا بی اساس است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • وزیر خارجه: زمان اتخاذ تدابیر تنبیهی علیه اسرائیل رسیده است