Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر به حجاب به عنوان یک ارزش و کار برتر نگاه شود و اعتقادات فرزندان را در خانواده محکم بسازند و به برنامه های اعتقادی یک نگاه درست و ویژه ای شود در جامعه نیز به کسانی که به حجاب اعتقاد دارند و به آن احترام می گذارند ارزش قائل شویم آن وقت مطمئن شوید در چنین فضایی فرزندان ما انتخاب صحیحی انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس رضایی مدیر مدرسه حوزه علمیه معصومیه کرمان در رابطه با انتخاب نسل جوان در حجاب و عفاف به خبرنگار ما گفت : هم خانواده و هم محیط نقش موثر و مهمی در رابطه با رعایت حجاب  دارند و نمی شود این دو مکان را  نادیده گرفت .

وی گفت :  اگر در خانواده  از جمله والدین و فامیل ها به حجاب به عنوان یک ارزش و کار برتر نگاه شود و اعتقادات فرزندان را در خانواده محکم بسازند و به برنامه های اعتقادی یک نگاه درست و ویژه ای شود در جامعه نیز به کسانی که به حجاب اعتقاد دارند و به آن احترام می گذارند ارزش قائل شویم آن وقت مطمئن شوید در چنین فضایی فرزندان ما انتخاب صحیحی انجام می دهند.

مدیر مدرسه حوزه علمیه معصومیه کرمان افزود: اگر در خانواده عادتا یک چادری روی سر گذاشته ایم و به کنه و ریشه مسئله در حجاب و عفاف نرسیده ایم که هر کدام دو مقوله جدا از هم هستند در جامعه نیز به کسانی که احترام به حجاب می گذارند ارزش قائل نشده ایم انتخاب آنها نیز انتخاب صحیحی نیست.

رضایی عنوان کرد: در حجاب کسی را نباید اجبار کنیم اگر وظیفه خود را در رابطه با نهی از منکر بدانیم و انجام دهیم.

 

وی عنوان کرد:  به نظر بنده  اگر اصحاب رسانه و مطبوعات ارزش های پوشش اسلامی را  به عنوان مصونیت زن مطرح کنند خود به خود بسیاری از کسانی که حجاب رعایت نمی کنند به آن سمت می روند و می فهمند که حجاب چه مصونیتی دارد.

 

رضایی اذعان داشت: اگر در فیلم هایی که می سازیم ضد تبلیغ حجاب نشود و اگر فروشگاه های پوشاک از  مانکن های بدحجاب برای مدل استفاده نکنند و مسئولین مربوطه اقدام به واردات و  یا تولید پوشاک بد حجاب ننماید و  همه و همه دست به دست هم دهند و وظیفه خود بدانند و اجبار نباشد در چنین فضای سالمی حتما تعداد زیادی انتخاب صحیحی انجام می دهند ولی اگر فضا فضای آلوده ای باشد حتما بدانید که انتخاب هم انتخاب صحیحی نخواهد بود.

 

 

جامعه شناس: به حق انتخاب پوشش جوانان احترام بگذاریم

 

سیامک زند رضوی جامعه شناس نیز در این رابطه بیان داشت: پژوهشی در این زمینه نداریم مشاهدات نشان می دهد که در واقع بخش بزرگی از دختران ما از دهه 60 به بعد دلشان می خواهد که انتخاب دست خودشان باشد از جمله می خواهند که پوششان را خودشان انتخاب نمایند .

 

وی گفت: انتخاب انسان یک درخواست شهروندی و جهانی است واین طور نیست که یک پدیده محلی باشد بلکه درخواستی است که در کل جهان بعد از جنگ جهانی دوم شروع می شود و به همه جا سرایت می کند.

 

این جامعه شناس در رابطه با  احترام گذاشتن به حق انتخاب انسانی در پوشش، اذعان داشت: در مورد خانواده واقعیت این است که گفتگوی بین نسلی را نیاموخته و تمرین نکرده اند در کشور ما،  داستان تک گویی است و اجبارا همه باید به آن گوش فرا دهند حال راوی این داستان  پدر باشد و یا مادر و بقیه اجبارا باید بپذیرند.

 

زند رضوی عنوان کرد: مطلقا جامعه قرن بیست و یکم با تک گویی سازگار نیست و چون امکان گفتگو را فراهم نمی کنیم همیشه متعجب می شویم نسل های متفاوت از ما انتخاب های دیگر دارند بنابراین ما باید بیاموزیم گفتگو کنیم و اصول آن را رعایت نماییم گفتگویی که توانمندساز است و اولین ویژگی آن این است طرف مقابل را محترم بشماریم و  با او همدلی داشته باشیم واینکه خودمان را از بیرون نگاه کنیم و تفاوت خودمان را با آنان به رسمیت بشماریم و به این ترتیب است که امکان گفتگو ایجاد می شود.

 

وی در رابطه با اینکه گفته می شود جوانان سرکش هستندو این  یک معضل است، تصریح کرد:  به نظر من یک راه حل است نه مشکل، بنابراین اگر زاویه را عوض کنیم و از زاویه یک جوان نگاه کنیم جوانی که به دنبال تحصیل است  اگر دختر باشد آرزو می کند با تحصیل شغل بدست آورد و از لحاظ اقتصادی مستقل شد و بتواند تشکیل خانواده ای دهد که خودش انتخاب کننده همسرش باشد  خودش بتواند زمان تولد فرزندش را با توجه به دانش پزشکی انتخاب کند.

زند رضوی ابراز داشت:یک دانش جهانی پشت این انتخاب های انسانی است و وقتی ما جوانان را سرکش خطاب می کنیم  یعنی هر آنچه بیان کردیم آن را انکار کرده و آنها را تبدیل به یک صورت مسئله می کنیم و این خطا از من گوینده است و  راه حل آن این است که ما انتخاب ها و  دانش آنان را بپذیریم و احترام بگذاریم و این حق انسانی یعنی انتخاب پوشش  را به رسمیت بشناسیم و آنان را عاقل بدانیم زیرا  این انتخابی که می کنند برای خودشان و جامعه موثر است.

 

این جامعه شناس ادامه داد: انتخاب انسان صرف نظر از اینکه به عقاید و رفتار ما شباهت داشته باشد یا نداشته باشد قابل احترام است بنابراین ما باید به آنان اجازه دهیم حق انتخاب و رفتار داشته باشند و ما مجازیم ایده های خود را با آنان درمیان بگذاریم و چاپ و منتشر کنیم و سوال هایی که چهل سال پیش مطرح بود امروز مطلقا توسط هیج انسان عاقلی قابل دفاع نیست روزگاری گفتند یا روسری یا توسری و ما نمی توانیم نسل های 60 به بعد را مجبور به عملی کنیم چه برسد به اینکه آن را بپذیرند و یا به آن فکر کنند.

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۶۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان نقش مهمی در آشنایی این نسل با معارف دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید نصیر حسینی، امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در جلسه ستاد هماهنگی دهه کرامت کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: دهه کرامت که یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های ملی مذهبی ایران اسلامی محسوب می‌شود، در ایجاد وحدت و هوشیاری مردم بر تبیین ارزش‌های معنوی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی با اشاره به برنامه‌های دشمن برای ایجاد الگوی انحرافی در بین جوانان، افزود: برگزاری جشن‌های معنوی در این دهه با مشارکت بیشتر جوانان نقش مهمی در آشنایی نسل جوان با معارف دین و ارزش‌های انقلابی و الهی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: محیط‌سازی اداری و آذین‌بندی سطح شهر برای آگاهی‌بخشی بیشتر جامعه و حضور پرشور مردم در برنامه‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

در ادامه این نشست ستار هدایت‌خواه مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: ۴۰ عنوان برنامه متنوع در دهه کرامت در استان برگزار می‌شود و به مدت ۱۱ روز خدام امام رضا (ع) در تمام شهرستان‌ها، بخش‌ها و مناطق محروم استان حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور پرچم امام رضا (ع) در استان، افزود: دیدار خادمان با بیماران، فعالان فرهنگی و ده‌ها دیدار دیگر در این جشن‌ها برنامه‌ریزی شده‌است.

هدایتخواه تصریح کرد: اجرای برنامه‌های مختلف معنوی در ۱۲۰ بقعه متبرکه استان، همایش بزرگداشت امام‌زادگان و توزیع بسته‌های معیشتی از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد است.

کد خبر 747286

دیگر خبرها

  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • میرزا زاده: انتخاب مردم قابل احترام است
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی
  • هدف تحریم در تنگنا گذاشتن جمهوری اسلامی است | با جهش تولید، جیب کارگر پر می‌شود
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • ۷ موقعیتی که هنگام مواجهه با آنها باید «نه» بگوییم