Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:51:36 GMT

همایش ملی عناب در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۶۶۴۸

همایش ملی عناب در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

​رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از برگزاری همایش ملی عناب به میزبانی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در اسفند ماه امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، جلال الدین صادقی، امروز(26 تیر)، در جلسه هماهنگی همایش ملی عناب در خوسف، اظهارکرد: جهاددانشگاهی در قالب پروژه دهکده گیاهان دارویی و مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی با تاکید بر محصولات استراتژیک عناب، زرشک و زعفران فعالیت‌های گسترده علمی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این فعالیت‌ها با هدف تکمیل فرآیند تبدیل دانش به ثروت و پرهیز از موازی کاری است، افزود: تحقیقات جهادددانشگاهی کاربردی، محصول محور و مبتنی بر نیاز بازار است.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بازه زمانی تحقق اهداف و برنامه­ های دهکده گیاهان دارویی 5 ساله تعریف شده ­است.

وی بیان کرد: در شروع کار، طرح پژوهشی برای معرفی کاربردی گیاهان دارویی و ماندگاری عناب تازه انجام شده و در بررسی­ های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که مزیت نسبی محصولات استراتژیک زرشک، زعفران و عناب را در استان از دست داده‌ایم و این محصولات بیشتر به سایر مناطق داخل و خارج کشور جهت تولید صادر می ‌شود و این امر تولیدات این محصولات را از انحصار خراسان جنوبی خارج می­ کند.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه مهاجرت محصولات استان مشکلاتی اقتصادی برای بخش روستایی و اشتغالزایی رقم می ‌ زند، افزود: بخش مدیریتی باید از محصولاتی که اقتصاد منطقه را تامین می­ کند، حمایت ویژه داشته باشد.

صادقی با بیان اینکه عناب استان بیشتر به صورت فله­ ای استفاده و صادر می­ شود، اظهار کرد: در زمینه فرآورده‌های عناب و ارزش افزوده کارهای کلیدی می‌توان انجام داد.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه فعالیت جهاددانشگاهی به فرآورده‌هایی رسیده‌ایم که می‌تواند ارزش افزوده برای این محصولات ایجاد کند، تصریح کرد: برندسازی از عوامل کلیدی است که منطقه را معرفی و اقتصاد استان را پویا کرده و باید اقدامات اساسی تری صورت گیرد.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عناب در سطح ملی نیز شناخته شده نیست، افزود: برندسازی محصولات استراتژیک استان از جمله برنامه­های دارای اولویت در مجموعه جهاد دانشگاهی است.

صادقی خاطرنشان کرد: در این راستا جهاددانشگاهی همایشی با عنوان همایش ملی عناب پیش بینی کرده است که علاوه بر گردآوری پژوهش­های انجام شده در حوزه عناب و پژوهشگران این حوزه، برندسازی را به عنوان هدف دوم دنبال می­کند.

وی با بیان اینکه برای برگزاری این همایش نیاز به همراهی و همکاری سازمان‌های دخیل در این امر داریم، افزود: پژوهش ­های محدودی مبتنی بر محصول عناب انجام شده­ است و در حوزه تجارت و بازاریابی این محصول هیچ فعالیت علمی انجام نشده ­است.  

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی یادآور شد: این همایش ملی بر عهده جهاددانشگاهی و بخش استارتاپ‌ و نمایشگاه با مدیریت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار خواهد شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام عناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۶۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجاری ایران و تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اتاق ایران، با همکاری اتاق مشترک ایران و تاجیکستان، همایش تجاری ایران و تاجیکستان را با حضور هیأتی به ریاست وزیر صنعت و فناوری‌های نو جمهوری تاجیکستان و متشکل از تجار و فعالان اقتصادی این کشور در حوزه‌های ساخت‌وساز، محصولات لبنی، محصولات گوشتی، کشاورزی، کنسرو و میوه‌های خشک، صنایع‌دستی، بسته‌بندی، داروسازی، تجهیزات صنعتی، محصولات نفتی، مواد غذایی، آب‌معدنی، لوازم یدکی، در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۰ در سالن اجتماعات طبقه دهم اتاق ایران برگزار خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • همایش تجاری ایران و تاجیکستان
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است
  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی