Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@11:47:14 GMT

سد گتوند، نقشي در شوري آب كارون ندارد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۶۷۰۷

سد گتوند، نقشي در شوري آب كارون ندارد

سرپرست شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران: ميزان شوري آب رها شده از سد گتوند در ماه تیر مطابق استانداردهاي تكليف شده بوده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از روابط عمومي شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران، پس از شدت گرفتن ابهامات و نگراني ها در روزهاي گذشته مبني بر نقش سد گتوند در شوري آب كارون، سرپرست شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران، با تاکید بر لزوم یکپارچگی در مدیریت آب کارون، به عنوان نیاز حیاتی این روزها، توضيحاتي ارائه كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهندس بهروز مرادي، با بيان اينكه آب رها شده توسط سد گتوند، به فاصله مكاني اندكي توسط ايستگاه هاي هيدرومتري به لحاظ كيفيت مورد پايش دائم قرار مي گيرد، اظهار داشت: «بر اساس داده هاي حاصل از اين دستگاه ها، كيفيت آب عبوري از سطح مقطع اين سد، به نسبت زمان هاي پيش از آبگيري سد، شاهد بهبود و پايداري است، به گونه اي كه تقريبا تمامي اراضي مشروب از سد گتوند، من جمله كشتزارهاي گياهان حساس به كيفيت آب، شاهد رشد و بعضا جهش در ميزان توليد و افزايش شاخص عملكرد در واحد سطح بوده اند.»
وي تصريح كرد: «ميانگين ميزان هدايت الكتريكي آب رها شده توسط سد گتوند طي ماههاي گذشته در حد استانداردهاي تكليف شده بوده، حال آنكه همين شاخص كه بيانگر ميزان شوري و آلودگي آب است، در فاصله رها شدن از دريچه هاي اين سد تا رسيدن به آبادان و خرمشهر، حدودا 12 برابر شده و از مرز 10 هزار واحد گذر مي كند.»
سرپرست شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران با اشاره به اينكه در اولين اراضي كشاورزي كه آب سد گتوند را دريافت مي كنند، محصولات زراعي با حساسيت بالا به شوري آب، كشت مي شود، افزود: «شايسته است تا با پرهيز از پيش داوري، مبتني بر داده هاي حقيقي و عيني به مشكلات ناشي از رودخانه كارون پرداخته شود تا عزم عمومي جهت بهبود شرايط، صرف امور نامرتبط با مشكل نشود.»
 بهروز مرادي با دعوت از منتقدان جهت بررسي اطلاعات واقعي و تمكين بر تصميم دولت جهت فصل الخطاب بودن نتايج تحقيقات نهايي پيرامون آلايندگان رودخانه كارون، ابراز اميدواري كرد تا تلاشي ملي جهت بهبود كيفيت آب رودخانه كارون از طريق پرداختن به مشكلات حقيقي اين رودخانه صورت پذيرد.  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: گتوند شوری آب کارون آب نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۶۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نیکنام گفت: شرکت آب منطقه‌ای یزد بر حسب وظیفه از تمام ظرفیت‌های ممکن در زمان وقوع سیلاب و هشدار‌های صادر شده برای کاهش خسارت‌ها استفاده می کند.

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای با استفاده از ظرقیت‌های بخش خصوصی و پیمانکاران، گروه‌های گشت و بازرسی و تعامل با دیگر سازمان‌ها در راستای کاهش اثرات سیلاب تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری و جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سیل و عبور ایمنی سیلاب در رودخانه‌های استان، لایروبی بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان در سال گذشته انجام شده و این اقدام همچنین ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب
  • برنامه ریزی شركت نفت و گاز كارون برای تحقق شعار سال
  • سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوا منصوب شد ​
  • ناریجه؛ کترینگ و تهیه غذا در زمینه سفارش‌گیری غذای سازمانی
  • برنامه‌ریزی نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • ساخت مدرسه ۶ کلاسه در صالح شهر گتوند
  • برنامه ریزی شرکت نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال
  • آیا کیفیت آب سد چمشیر مشکلی دارد؟
  • سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران منصوب شد
  • کشت نخیلات در ۴۷ هکتار از باغات کارون