Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@21:43:35 GMT

خوابی که پوتین و رهبر کره شمالی برای چین دیده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۶۹۳۳

خوابی که پوتین و رهبر کره شمالی برای چین دیده‌اند

اندیشکده لووی انستیتو در گزارشی به پیشنهاد روسیه به کره شمالی برای انتقال خط لوله نفت به این کشور و تاثیر آن بر نفوذ چین اشاره کرده است. ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه ترکیه و اوراسیا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نویسنده این گزارش معتقد است با وجود عدم اطمینان کره شمالی به روسیه به دلایل تاریخی اما رهبر کره شمالی چندان بی میل نیست تا پیشنهاد روس‌ها درباره انتقال خط لوله نفت به این کشور را بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون توجه اغلب رسانه‌های دنیا را به خود جلب کرده است اما اندکی قبل از نشست سنگاپور، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با رهبر کره شمالی دیدار و از او برای سفر به روسیه دعوت کرد. هدف نهایی از این دیدار  پیشنهاد روسیه به کره شمالی مبنی بر رهایی کامل از وابستگی به چین بود.

چین هرچند متحدی راهبردی برای کره شمالی به شمار می‌رود و همواره مقامات دو کشور بر روی این مسئله تاکید دارند اما همانطور که گلداشتاین اشاره داشته "روسیه تهدید به مراتب کمتری برای دو کره به شمار می‌رود زیرا به اندازه چین که در همسایگی آنها قرار دارد دارای اهمیت فرهنگی، اقتصادی و جغرافیایی نیست.

 

 

مسکو از نزدیکی دو کره به یکدیگر برای ارائه پیشنهادات و تامین منافع اقتصادی‌ خود استفاده کند. ولادیمیر پوتین نیز فردی بود که پس از دیدار ترامپ-کیم با رئیس جمهوری کره جنوبی دیدار و در مورد همکاری اقتصادی میان مسکو-پیونگ یانگ گفتگو کرد. ایده مطرح شده از طرف روسیه ساخت یک شبکه ریلی برای ارتباط روسیه با بخش‌های دورتر اوراسیا و کره جنوبی بود. به طور طبیعی این مسیر از کره شمالی که روسیه دارای 17 کیلومتر مرز مشترک با آن است، عبور خواهد کرد.

کرملین همچنین قبلا و در دوره کیم جونگ ایل (پدر رهبر فعلی کره شمالی)  احتمال انتقال خطوط گاز از طریق کره شمالی را مورد بررسی قرار داده بود. پوتین و رئیس جمهوری کره جنوبی همچنین به احتمال زیاد پروژه خط انتقال گاز از روسیه به این کشور را نیز در کنار دیگر پروژه‌ها مطرح کرده بودند.

 

روسیه و کره جنوبی دارای همکاری گسترده‌ای با یکدیگر هستند. شرکتهای فعال در کره جنوبی برای توسعه میادین گازی و نفتی در منطقه قطب شمال به روسیه کمک می‌کنند. شرکتهای کره جنوبی همچنین درحال ساخت 15 کشتی نفتکش LNG  برای روسیه هستند.

مسلما در چنین پروژه‌هایی به دلیل لزوم عبور از کره شمالی، این کشور نیز از منافع آن بهره مند خواهد شد. روسیه  همچنین پس از بروز تنش با غرب به جای اروپا به دنبال ادامه پروژه‌های انتقال سوخت خود به چین و این منطقه از آسیا بوده است. در صورت عملی شدن این پروژه مسکو به چین نشان خواهد داد که پکن تنها بازار برای گاز روسیه در این منطقه از اسیا نخواهد بود.

انتهای پیام/

R1036249/P36447/S8,87,1414/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از‬ صندوق توسعه ملی، رضا محمدی‬ معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی، ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه‌ریزی شده است، عنوان کرد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صندوق توسعه ملی‬ در‬ پایان‬ گفت: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رئیس جمهور در ابتدای فعالیت بود. لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‏

کد خبر 6097601

دیگر خبرها

  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • عکس هوایی از آخرین بازمانده‌؛ چه خوابی برای شش مرکز تهران دیده‌اند؟
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • انتقال برق تولیدی قشم به شبکه سراسری