Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، امروز سه‌شنبه در بازار‌های اول و دوم فرابورس ایران چهار بازگشایی نماد رقم خورد و بیش از 149 میلیون سهم به ارزش بیش از 383 میلیارد ریال جا‌به‌جا شد که در این میان تغییر مالکیت افزون بر 44 میلیون سهم به ارزش 89 میلیارد ریال در نماد «زبینا» منجر به صدر‌نشینی این نماد به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملاتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
گفتنی است در پايان معاملات امروز نماد «نیرو» متعلق به شركت نيرو سرمايه به دلیل برگزاري مجمع عمومي صاحبان سهام در روز شنبه 30 تیر‌ماه 97 متوقف و نماد‌های «ثپردیس»، «شراز»، «دتولید» و «زاگرس» مربوط به دو بازار اول و دوم و نماد‌های «تجار» و «وسدید» متعلق به بازار پایه فرابورس بازگشایی شدند. در ادامه معاملات سهام نیز سه تابلو بازار پایه در روزی که گذشت نقل‌و‌انتقال نزدیک به 48 میلیون سهم به ارزش بیش از 105میلیارد ریال را ثبت کردند.
در سمت دیگر بازار و در بازار ابزار‌های نوین مالی، معاملات اوراق بدهی (با درآمد ثابت) با ثبت معامله بیش از 2 میلیون و 400 هزار ورقه بهادار به ارزش افزون بر 2 هزار و 143 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملاتی را در میان سایر ابزار‌های معاملاتی این بازار یعنی اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) در اختیار گرفت. 
نگاه دقیق‌تر به معاملات ETF در روز جاری حاکی از دست‌به‌دست شدن بیش از 2 میلیون و 700 هزار ورقه به ارزش بیش از 52 میلیارد ریال در معاملات امروز این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری قابل معامله است که نماد «اعتماد» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را ثبت کرد.                  
 همچنین تابلو تسهیلات مسکن امروز میزبان خرید و فروش بیش از 83 هزار ورقه به ارزش بیش از 57 میلیارد ریال بود که تسه خرداد 97 با بیشترین حجم و  ارزش معاملاتی صدر‌نشین شد و این تسه همچنین بیشترین قیمت یعنی 693 هزار ریال و تسهیلات مسکن بانک ملی اسفند 96 در نماد «تملی612» کمترین قیمت یعنی 599 هزار ریال را به خود اختصاص دادند.
در نهایت شاخص کل فرابورس در روزی که بیشترین تاثیر منفی را از جانب نماد‌های «میدکو»، «زاگرس» و «مارون» پذیرفته بود با 5 واحد کاهش به ارتفاع 1209 واحدی رسید. به‌ علاوه، نماد‌های «زبینا» و «ریشمک» با بیش از 8 و 6 درصد افزایش قیمت شاهد بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های «شغدیر»، «زبینا» و «سمگا» به ترتیب پُر‌بیننده‌ترین آنها در معاملات امروز فرابورس ایران بودند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست فرابورس ایران بازار سهام بازار اوراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۶۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۳ هزار و ۹۲۱ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۷۴۰ واحدی قرار گرفت و برای سومین روز متوالی در هفته جاری، صعودی شد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با رشد ۴ هزار و ۳۲۱ واحدی در ارتفاع ۷۵۷ هزار و ۷۰۹ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۸۰ همت و ۳۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۶۴ هزار و ۱۵۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های بوعلی، فملی و نوری بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های فولاد، وغدیر، وبملت و شستا بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ۳۹ رشد واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۵۳۶ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۱۰۱ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۹۹ هزار و ۴۲۵ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریان، ارفع، فصبا و سپیدار بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های آریا، هرمز و شگویا بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت/ بازار متعادل شد
  • پیشی گرفتن خرید در تالار منطقه ای ارومیه
  • ۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد
  • رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص در معاملات امروز
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۳۲۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۲۵۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۲ اردیبهشت/ رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص کل