Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@12:35:10 GMT

رسوایی تازه برای خاندان سلطنتی اسپانیا

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۷۰۶۹

رسوایی تازه برای خاندان سلطنتی اسپانیا

پس از به زندان افکنده شده داماد پادشاه کنونی، پدر تاجدار اسپانیا هم به پول‌شویی متهم شد.

خبرگزاری تسنیم: خوان کارلوس اول، پاشاده پیشین اسپانیا که در سال ۲۰۱۴ در تلاش برای حفظ آبروی خاندان سلطنتی از دست رسوایی‌های متعدد جنسی و مالی به نفع پسرش از تاج و تخت کناره گرفت با یک اتهام جدید مالی دیگر روبه‌رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های اسپانیایی به تازگی محتوای یک گفتگوی صوتی را منتشر کردند که در آن صدای زنی شنیده می‌شود که کارشناسان می‌گویند صدای معشوقه پیشین خوان کارلوس، کورینا تسو ویت‌گن اشتاین است. کورینا که از اشراف‌زادگان آلمانی است.

در نواری که رسانه‌های اسپانیا منتشر کردند، این زن از رشوه‌خواری و پول‌شویی خوان کارلوس می‌گوید. او می‌گوید که خوان کارلوس مبلغ کلانی به حساب یکی از اقوامش در سوئیس واریز کرده و به نام این زن املاکی در موناکو و مراکش خریده است.

این زن می‌گوید خوان کارلوس از بودجه قراردادی که برای ساخت یک قطار سریع‌السیر میان عربستان و اسپانیا امضا شده بود، برداشت کرده است. از آن گذشته، او همچنین مدعی می‌شود که خوان کارلوس تصمیم داشته از همسرش ملکه سوفیا جدا شود و با او ازدواج کند.

گفته می‌شود که این نوار صوتی هنگام بازجویی از کورینا در سال ۲۰۱۵ میلادی توسط رئیس پلیس پرونده ضبط شده است.

به نوشته دویچه‌وله، دولت اسپانیا در پاسخ به رسانه‌های این کشور که خواستار موضع‌گیری در مورد این اتهام‌ها شده‌اند، اعلام کرده که در انتظار اطلاعات بیشتری در این زمینه است و ابتدا می‌خواهد نظر سازمان‌های امنیتی این کشور را بداند. برخی از نمایندگان پارلمان اسپانیا، اما خواستار تشکیل کمیسیونی برای بررسی روابط مالی خوان‌کارلوس شده‌اند.

فیلیپه، پادشاه کنونی اسپانیا که طی سال‌های اخیر از پدر، خواهر و همسرِ خواهرش - که اخیرا به حکم دادگاه در زندان حبس شده است - فاصله گرفته تا مانع دردسر بیشتر برای خاندان سلطنتی اسپانیا شود، هنوز در مورد اتهامات تازه‌ای که علیه پدرش مطرح شده اظهار نظر نکرده است.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003XwL

منبع: فردا

کلیدواژه: رسوایی خاندان سلطنتی اسپانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع تهرانی‌ها با تازه شهید مدافع حرم

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ مراسم وداع با پیکر شهید مدافع حرم بهروز واحدی در معراج شهدای تهران برگزار شد. قرار است، مردم کرج هم فردا شب از ساعت ۲۰ در مسجد صاحب الزمان این شهر با پیکر شهید وداع کنند. پیکر شهید مدافع حرم بهروز واحدی ۱۰ فروردین پس از نماز جمعه از مصلای کرج به سمت امامزاده حسن بدرقه می‌شود. بهروز واحدی از مستشاران سپاه بامداد دیروز در حملۀ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دیرالزور سوریه شهید شد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شب‌های قدر هیئت کجا برویم؟ + آدرس و جزئیات
  • سند رسوایی مدعیان حقوق زن، ۳۲ هزار زن و کودک شهید غزه
  • ۵۷۰۰ پارکینگ در قم به سامانه هوشمند پلاک‌خوان تجهیز شدند
  • حذف ناباورانه نابغه تنیس جهان مقابل چشمان تایسون
  • ۵۷۰۰ پارکنیگ در قم به سامانه هوشمند پلاک‌خوان تجهیز شدند
  • مردان متولد این ماه مانند پادشاه رفتار می‌کنند!
  • حمله آلوارو موراتا به رسانه‌ها: اعتبار من را خدشه‌دار نکنید
  • جز آرزوی مرگ یکدیگر را در سر نمی‌پروریم
  • رسوایی جدید متا؛ جاسوسی از اسنپ‌چت و یوتیوب با «پروژه شکارچیان روح»
  • وداع تهرانی‌ها با تازه شهید مدافع حرم