Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قم؛ حجت الاسلام والمسلمین سیداسماعیل حسینی مقدم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم امروز 26 تیرماه در نشستی خبری گفت: ابتدای دهه کرامت با میلاد حضرت معصومه و انتهای آن نیز میلاد با سعادت امام رضا(ع) است همچنین میلاد شاهچراغ نیز در همین دهه قرار دارد.
وی افزود: در سال جاری تاکنون با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال 40 پروژه عمرانی در بقاع مبترکه استان قم کلید خورده است و تمامی اعتبار دولتی که برای امامزادگان پیش بینی شده فراهم شده و تعدادی از پروژه ها هم از محل کمک زائران و مردم خیراندیش شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی مقدم تصریح کرد: تقویت و نوسازی هیئت امناء و جذب خادمان افتخاری برای مدیریت امامزادگان، برنامه دیگر این اداره کل در سال جاری است و در شش ماهه اول سال هم موضوع مدیریت هیئت امناء و خادمان افتخاری تکمیل خواهد شد.
وی افزود: در طول دهه کرامت، برنامه های متنوع فرهنگی در سطح بقاع متبرکه امامزادگان برگزار خواهد شد؛ اولا همایش بزرگداشت و معرفی امامزاده سیدمعصوم(ع) با حضور بیش از هزار نفر از مومنان، نخبگان، استادان و زائران در جوار حرم مطهر آن حضرت برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: جشن میلاد امام رضا و معصومه(س) در 40 امامزاده استان برگزار می شود و مراسم غبارروبی نیز در 14 امامزاده با حضور خانواده شهدا، جمعی از مسئولان و خادمان امامزادگان و زائران برکزار می شود.
حسینی مقدم بیان کرد: برپایی ایستگاه های صلواتی، دیدار با خانواده شهدا و عیادت بیماران، برگزاری مراسم برای کارکنان، استقبال از خادمان حرم رضوی، از دیگر برنامه های این اداره کل در دهه کرامت است.
وی افزود: تجلیل از حافظان قرآن در مدرسه شبانه روزی امامزاده جمال و تجلیل از برندگان آزمون سراسری طرح حفظ قرآن کریم با حضور آیت الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا مقدم اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی رجبیان رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان در آئین اختتامیه طرح محله‌های قرآنی گفت: قرآن کتاب کریم و کتاب هدایتی است که هر کس با آن انس بگیرد؛ بر بینایی او افزوده می‌شود و قلب او به نور هدایت روشن و توانش برای پیمودن راه حق مضاعف می‌شود.

وی افزود: اصولاً خواندن قرآن بدون تدبر در آن، ارزش قابل توجهی ندارد؛ زیرا هدف از نزول قرآن، عمل به آیات آن است و توجه به معانی و تدبر در قرآن، مقدمه و دریچه‌ای به سوی عمل است.

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال بر آن شدیم تا هر روز از این ماه نورانی، با خواندن یک آیه از قرآن مجید، سطر سطر زندگیمان را به آیات قرآن مزین کنیم و روزانه تدبری در یکی از آیات داشته باشیم.

وی همچنین از اجرای طرح محله‌های قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان در بندرعباس خبر داد و تصریح کرد: محله‌های قرآنی با عنوان «من قرآن را دوست دارم» ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی در استان هرمزگان اجرا می‌شود و امید است با موفقیت این طرح در طول سال بتوانیم آن را به گستره استان هرمزگان اجرا نمائیم.

رجبیان گفت: این طرح با محوریت پویش ملی زندگی با آیه‌ها از تاریخ ۱۴ لغایت ۲۱ فروردین‌ماه در مساجد محله‌های قرآنی (هشت محله قرآنی) اجرا شد.

معاون کانون خدمت رضوی استان هرمزگان در ادامه افزود: هدف از اجرای این طرح توسعه و گسترش فعالیت‌های اثر بخش قرآنی در سطح محلات بود و در برنامه‌های آتی با اجرای نمایشگاه فرهنگی و هنری در کنار برگزاری محافل به دنبال توسعه هدفمند فعالیت‌های قرآنی خواهیم بود و بخش‌هایی همچون آثار هنری قرآنی (هنرهای تجسمی، عکس، خوشنویسی و..) فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان در قالب نمایشگاه در هر محله به نمایش در خواهد آمد.

وی گفت: این طرح در سطح محلات نخل ناخدا، شهرک توحید، گلشهر شمالی، شهرک نیایش، نخل پیرمرد، اسلام آباد، پل خواجو، شهرک مروارید اجرایی شد.

کد خبر 6078833

دیگر خبرها

  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم(ع)نیشابور
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود
  • تشکیل رصدخانه پروژه‌های عمرانی در آذربایجان شرقی
  • اجرای طرح های اصلاح هندسی در ورودی های کمربندی شیراز
  • صرف ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در منظریه
  • طرح محله‌های قرآنی در ۸ محله بندرعباس برگزار شد
  • محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز برگزار می شود
  • وقتی کنسرت‌ها با چند تغییر برگزار می‌شوند/ حضور جدی در شهرستان‌ها
  • اجرای پروژه‌های شاخص عمرانی اهواز در سال ۱۴۰۳