Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@15:01:39 GMT

فرصت سوزی ایران پس از پیوستن به برجام اروپایی

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۷۱۱۰

فرصت سوزی ایران پس از پیوستن به برجام اروپایی

به گزارش پارس نیوز، اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در بیست و یکمین جلسه خود در سال جاری، با رصد رخدادهای داخلی و بین المللی طی روزهای اخیر، جایگاه بلند جمهوری اسلامی ایران را در منطقه و تحولات بین المللی مقتدرانه خواندند و با یادآوری دستاوردهای جبهه مقاومت همچون پیروزی های پی در پی در سوریه، یمن، لبنان، عراق و فلسطین، به نقش ایران در اهتزاز پرچم مقاومت و افشای پدیده ذلت بار معامله بزرگ قرن اشاره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این جمعیت با واکاوی استیصال ترامپ در جنگ اقتصادی علیه اروپا، روسیه و چین، اعتراضات خشمگینانه و گسترده شهروندان اروپایی که طی روزهای اخیر با اعلام نفرت از زیاده خواهی های آمریکا در جنگ تجاری و نگاه فرودستانه ترامپ به اروپا صورت گرفت را نمایانگر تصویر واقع بینانه از شرایط موجود دانست و افزود: هنوز ابعاد راهبردی رفتار آمریکا با اروپا و جهان و پیامدهای آن وضعیت امنیتی سیاسی گسلهای این زلزله و تصویر روشن «جَنگ تمام عیار اقتصادی» و یا «جُنگ نمایش قدرت» مشخص نیست.

جمعیت جانبازان فراخوان مقام معظم رهبری برای ملاقات با هیئت دولت را در شرایط داخلی و بین المللی کنونی حائز اهمیت ویژه و حاوی نکات مهم برشمرد و تاکید کرد: در این شرایط حرکت مقتدرانه دولت بر اساس نقشه راه اقتصاد مقاومتی، هماهنگی و هم افزایی تصمیمات و رفتار و نظارت های سه قوه تا حصول نتیجه میتواند وعده ها و انتظارات ایجاد شده برای اصلاح امور را به اقدامی عملی نزدیک کند. تصمیم سازان و مجریان در صحنه اقدام باید بدانند درک صحیح و روشن از مسائل مردم و انجام ملاقات های نزدیک در محیط کسب و کار با آنان، ممحض شدن مدیران برای انجام کار فوق العاده جهادی و انقلابی برای غلبه پیدا کردن بر تلاطم و بی انضباطی های اقتصادی پیش آمده، دقت در حرکت هماهنگ و هم افزایی دستگاه ها با تصمیمات انقلابی و مبارزه با فساد که رئیس جمهور اعلام کرد، می تواند شرایط پیش آمده را به فرصت و موقعیتی برای نگاه جدی و عملیاتی تر به اقتصاد مقاومتی تبدیل کند.جایگزینی مسئولین تاب آور در بحران ها و شجاع و مقاوم در اقدام و عمل تضمین کننده تلاشی است که از سوی رئیس جمهور صورت گرفته است.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در بخش دیگری از این نشست به موضوع تصمیم ایران در قبال برجام پرداخت و پیوستن بی قید و شرط به برجام اروپایی را ، فرصت سوزی برای رسیدن به تصمیم های اساسی برشمرد.

به اعتقاد این جمعیت، اروپا در هماهنگی راهبردی با آمریکا مسیر حفظ تحریم‌ها، ندادن تضمین عملی در فروش نفت و سرمایه گذاری شرکت های اروپایی در طرح های زیرساختی و نیز بهره گیری از واژه های گنگ و مبهم برای فرار از بن بست تبادلات بانکی، مذاکرات را به پیش می‌برد و مدل مذاکرات برجامی که در گذشته انجام شد را اکنون نیز نقشه راه خود قرار داده است. 

اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان بر این باورند که تدبیر شایسته و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران و نیم نگاهی به ظرفیت های شرق و غرب با انعقاد توافقات دوجانبه و چندجانبه برای برون رفت از پروژه آمریکایی - اروپایی علیه ایران، توطئه حفظ تحریم‌ها را خنثی می کند.

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی باور عمیق خود را نسبت به پاسداری از فرهنگ ایثار و جانبازی و حفظ منزلت زن اینگونه مورد تاکید قرار داد و بر ظرفیت های دهه کرامت، جایگاه امام رضا ع و حضرت معصومه س را منشاء آثار و برکات بی‌بدیل در کشور دانست و انقلاب اسلامی را یکی از ثمرات حاکمیت فرهنگ اهل بیت علیهما السلام در برافراشتن پرچم عدالت خواهی و مبارزه با ظلم در سراسر کشورمان برشمرد. افتخار قله های علم و فقاهت و اعاظم فلسفه و عرفان برای رسیدن به زیارت حضرت معصومه سلام الله و حتی قرار گرفتن پیکرشان برای دفن زیر پای آن حضرت، نشان از تکریم نسبت به شخصیت زنی اینچنین در تراز مکتب اسلام است که بدیلی از این دست در مکتب های مدعی دفاع از شخصیت و جایگاه زن دیده نمی شود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران عراق ایران روسیه جنگ جهان زلزله جانبازان مقام معظم رهبری هیئت دولت دولت اقتصاد کسب و کار اقتصاد مقاومتی رئیس جمهور انقلاب نفت سرمایه گذاری جمهوری اسلامی امام رضا حضرت معصومه اهل بیت فلسفه ایران جانبازان پارس پیوستن پارس نیوز فرصت سوزی برجام اروپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: دیدار با خانواده شهدا موجب تشدید روحیه خدمت به شهروندان می‌شود، از این‌رو در هفته فرهنگی اصفهان دیدار با خانواده تعدادی از شهدای معزز این منطقه انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید سلمان قاضی‌عسگر در دیدار با خانواده شهدا و جانبازان که به همراه حجت‌الاسلام حسین محمدی امام جمعه رهنان (غرب اصفهان)، فرمانده بسیج حوزه ۴ امام سجاد (ع) و رئیس بنیاد شهید ناحیه اصفهان جمعی از معاونان و مسئولان منطقه انجام شد، اظهار کرد: خون شهیدان والامقام و صبر و بردباری خانواده‌های معزز آنان، عزت و اقتدار را برای نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان به ارمغان می‌آورد.

وی با بیان اینکه تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود و دیدار با آن‌ها در اولویت برنامه‌های فرهنگی هفته بزرگداشت اصفهان قرار گیرد، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تلاش بیشتر در راه خدمتگزاری به مردم، نیازمند دعای خانواده شهدا و جانبازان هستند و با حضور در کنار این بزرگواران، انرژی و روحیه برای کار بیشتر می‌گیرند.

بهترین الگوهای تربیتی نسل جوان ما «شهدا» هستند

حجت‌الاسلام حسین محمدی، امام جمعه رهنان نیز در این دیدار اظهار کرد: خدمت‌رسانی و تکریم خانواده شهدا وظیفه و تکلیف آحاد مردم به ویژه مسئولان است.

وی صبر و استقامت خانواده‌های معزز شهدا را ستودنی و ارزشمند توصیف کرد و افزود: بهترین الگوهای تربیتی نسل جوان ما شهدا هستند و باید آن‌ها را محور همه برنامه‌ها و امور زندگی خود قرار دهیم

امام جمعه رهنان تاکید کرد: وظیفه داریم با یادآوری همت بلند رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی و آشنایی مردم به‌خصوص نسل جوان با دستاوردهای دفاع مقدس در پاسداری از ارزش‌های اصیل اسلامی اهتمام ورزیم.

وی گفت: خون شهیدان والامقام، صبر و بردباری خانواده‌های معزز آن‌ها، عزت و اقتدار را برای نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان به ارمغان می‌آورد.

کد خبر 747733

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت