Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-18@04:19:22 GMT

آخرین آمار از زندانیان صدور چک بی محل

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۷۲۰۳

آخرین آمار از زندانیان صدور چک بی محل

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، میرهادی قره سید رومیانی در حاشیه اختتامیه پویش کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در رادیو ایران افزود: بر اساس آخرین آمار اعلامی سازمان زندان ها حدود 18 هزار زندانی بدهکار غیرعمد نظیر بدهی چک و مهریه در زندان های کشور بسر می برند.وی گفت: بیشترین آمار زندانیان جرائم غیرعمد را بدهکاران مهریه و چک تشکیل می دهند که بدون پشتوانه مالی اقدام به صدور چک کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری ادامه داد: سال گذشته حدود 11 هزار زندانی جرائم غیرعمد که حجم بدهی آنان حدود 10 هزار میلیارد ریال بود، توسط ستاد دیه و حمایت های مردم آزاد شدند. 40 درصد از این حجم بدهی با تلاش مددکاران ساد دیه به گذشت شاکیان پرونده ها منتهی شد.وی گفت: بالاترین کمک طی سالهای گذشته به ستاد دیه کمک 25 میلیارد ریالی یک خیر جوان بوده است.

وی افزود: ارزیابی مستقیم از کمک های خیرین به ستاد دیه امکانپذیر نیست چون بسیاری افراد به طور ناشناس و در سکوت کمک می کنند اما نتیجه مستقیم و غیر مستقیم این کمک ها در آزادسازی زندانیان نمایان می شود.
معاون وزارت دادگستری با اشاره به حضور سه هزار بدهکار مهریه در زندان افزود: طی سال گذشته بالغ بر 530 میلیارد ریال با برگزاری 243 جشن گلریزان در کشور توسط نمایندگی های ستاد دیه و خیرین جمع آوری شد.
سید رومیانی گفت: محکومان مالی نظیر مهریه معقول و نفقه، ایراد صدمه بدنی و قتل غیرعمد ناشی از تصادفات رانندگی، صدمات ناشی از حوادث کارگاهی و چک های بلامحل غیر کلاهبرداری، زندانیانی هستند که از کمک های حمایتی ستاد دیه بهره مند می شوند.

* بخشنامه ساماندهی زندانیان در انتظار تبدیل به قانون
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری گفت: بخشنامه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها که در شهریور سال 95 توسط رئیس قوه قضائیه صادر و ابلاغ شد نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری زندان ها داشته است و اگر این بخشنامه به صورت قانون درآید تاثیر زیادی در کاهش آمار زندانیان به جا خواهد گذاشت.
پویش مشارکت های مردمی آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد طی ماه رمضان در رادیو ایران برگزار شد و طی آن 6 میلیارد ریال از سوی مردم جمع آوری شد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند

به گزارش قدس آنلاین، جمعیت وفاق ملی بحرین فهرستی را منتشر کرد که شامل زندانیان زندان مرکزی «جو»، زندان نظامی «قرین»، مرکز بهداشتی «کانو» و زندان «الحوض الجاف» می‌شود.

براساس گزارش العهد، جمعیت وفاق ملی بحرین بر لزوم تکمیل مرحله آزادی مابقی زندانیان سیاسی و پاکسازی زندان‌ها تاکید و اعلام کرد که آزادی‌های روزهای گذشته گام مهمی بود و تکمیل آن برای خاتمه بخشیدن به این پرونده بشردوستانه که بار سنگینی برای وطن بوده و پیامدهای حقوقی بدی به همراه دارد، امری مهم است.

وفاق بحرین ابراز امیدواری کرد که این فهرست با آزادی آخرین زندانی سیاسی به صفر برسد، زیرا پرونده زندانیان عقیدتی و آزادی آنها مهمترین مسأله در رابطه با مطالبات سیاسی در بحرین تلقی می‌شود.

پیشتر آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین از مردم این کشور خواسته بود برای تحقق تمامی خواسته‌هایشان به جنبش‌های مردمی خود ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • متصدی سلاح «زنگار» مقصر شناخته شد/ ۱۸ ماه زندان
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است
  • جشن گلریزان خیران فریدنی برای آزادی زندانیان
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • یک‌هزار و ۶۸۲ زندانی در قم مشغول کار هستند