Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از آغاز ارائه خدمات پزشکی از راه دور به بیماران در مرکز اورژانس صحن هدایت حرم مطهر رضوی خبر داد.

به گزارش از روابط عمومی آستان قددس رضوی، ناصر سرگلزایی با اعلام این خبر گفت: طرح ارائه خدمات پزشکی از راه دور به بیماران موسوم به «تله مدیسین» در مرکز فوریت‌های پزشکی صحن هدایت بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) برای نخستین بار اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح تله مدیسین با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حال انجام است، بیان کرد: در روز نخست انجام این طرح، پزشکان مستقر در مرکز اورژانس صحن هدایت بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با متخصص داخلی دانشگاه علوم پزشکی گناباد به صورت ویدئو کنفرانس ارتباط برقرار کرده و با این متخصص به مشاوره پرداختند.

سرگلزایی با تأکید بر اینکه ارائه خدمات پزشکی از راه دور هم‌زمان با دهه کرامت در مرکز اورژانس صحن هدایت آغاز شد، افزود: پزشکان حاضر در این مرکز اورژانس از این پس می‌توانند با بهره‌گیری از این تکنولوژی و بدون محدودیت مکانی با متخصصان قلب، داخلی، اطفال، اعصاب و زنان، در اقصی نقاط کشور مشورت کنند.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی طرح پزشکی از راه دور در شرایط بحرانی و حساس به پزشکان مستقر در این مرکز کمک می‌کند با متخصصان کشور ارتباط برقرار کرده و پس از دریافت مشاوره‌های تخصصی از یک یا چند پزشک مجرب، تصمیم درمانی درست و به موقعی را اتخاذ کنند.

مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی با اشاره به همکاری بخش فناوری اطلاعات این مؤسسه در راه‌اندازی سیستم تله مدیسین در مرکز اورژانس صحن هدایت حرم مطهر رضوی گفت: سال گذشته نیز چنین برنامه‌ای به صورت آزمایشی در راستای ارائه خدمات تخصصی پزشکی به روستاهای محروم خراسان رضوی در دارالشفاء امام(ع) انجام شد.

وی همچنین از انجام مجدد طرح تله مدیسین با هدف ارائه خدمات تخصصی به مناطق محروم استان در برخی روزهای دهه کرامت سال جاری در دارالشفاء امام(ع) خبر داد و بیان کرد: این خدمات با حضور جمعی از پزشکان متخصص در رشته‌های اطفال، داخلی، قلب و...، به روستاهایی مانند بیمرغ گناباد، فخرآباد بجستان، رباط‌سنگ، سلطان‌آباد و زاوه تربت‌حیدریه ارائه خواهد شد.

مرکز فوریت‌های پزشکی صحن هدایت به عنوان کامل‌ترین پایگاه اورژانس حرم مطهر رضوی در فضایی به مساحت 120 مترمربع با هشت تخت بستری و انجام اقدامات پزشکی CPR در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری در این آستان مقدس افتتاح شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اورژانس اورژانس حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فاطمه حاج علی عسگری گفت: ارتقاء سامانه نسخه نویسی الکترونیکی منجر به پاسخگویی سریعتر فرآیند‌ها می‌شود.

رئیس مرکز فن آوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از بزرگترین زیرساخت‌های حوزه سلامت کشور، از دی ماه ۹۸ ، به توسعه جدی ارائه سرویس به مردم و جامعه پزشکی و سلامت پرداخته است.

فاطمه حاج علی عسگری گفت: این سامانه تا قبل از دی ماه ۹۸ ماهانه حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار نسخه الکترونیک را ثبت و به پایگاه داده منتقل می‌کرد که با اجرایی شدن فرآیند توسعه ارائه سرویس، به ماهانه حدود ۱۲ میلیون نسخه افزایش یافته است. همچنین رشد حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ برابری ورودی این سامانه در کنار لزوم ارائه خدمات جدید بیمه ای، ضرورت تقویت در زیرساخت و نحوه ارائه خدمت این سامانه را ایجاب کرده است.

رئیس مرکز فن آوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در روز‌های اخیر و پس از بررسی‌های متعدد گروه های فنی، تصمیم به جابجایی بستر سامانه و ارتقاء و بروز رسانی سیستم نسخه نویسی الکترونیکی گرفته شده است.

حاج علی عسگری گفت: از جمله اهداف این ارتقاء بهبود امنیت اطلاعات سلامت مندرج در پایگاه‌های داده، بهبود فرآیند پشتیبانی از نسخه نویسی الکترونیکی (نظیر سرعت بالاتر، کاهش اشکالات فرآیندی و توسعه زیرساختی) بوده است بنابراین با اجرایی شدن این تغییرات، سرعت پاسخگویی در انجام فرآیند‌ها افزایش می یابد. 

وی گفت: برای ارتقاء زیرساخت سیستم نسخه نویسی الکترونیک، از دیروز فرآیند جابجایی به زیرساخت جدید آغاز شده است که این موضوع مستلزم ایجاد توقف در برخی سرویس‌های نسخه نویسی الکترونیک است. این وقفه طی ۷۲ ساعت و با بروز رسانی سیستم از بین می‌رود.

رئیس مرکز فن آوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: روند جاری نسخه نویسی کاغذی که از زمان شروع نسخه نویسی الکترونیکی بعنوان یک مسیر جایگزین حفظ شده است، ادامه  خواهد یافت تا مشکلی در روند دریافت خدمات بیماران ایجاد نشود، همچنین همکاران سازمان بیمه سلامت در همه ی استان‌ها در مراکز بیمه و همچنین مراکز ارائه خدمت حضور خواهند یافت تا از تداوم  روند نسخه نویسی و نسخه پیچی و انجام تعهدات بیمه‌ای اطمینان یابند.

حاج علی عسگری گفت: بعلاوه پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی ihio.gov.ir و شماره تلفن ۱۶۶۶ مرکز ارتباط با مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی برای ارائه هر توضیح و پیگیری هر مسئله احتمالی به بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت و ارائه دهندگان خدمت بصورت ۲۴ ساعته به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • ارتقا سامانه، علت وقفه در ارائه خدمات نسخه نویسی الکترونیکی
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • ارائه خدمات رایگان به بیماران هموفیلی در مشهد
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • ارائه خدمات «آبرسانی» آستان قدس رضوی در پهنه سیستان