Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان درباره روند صلح با طالبان اعلام کرد که هر گونه مذاکره با طالبان درباره آینده سیاسی افغانستان باید بین این گروه و دولت انجام شود. ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اخیرا گزارش‌های ضدو نقیضی از آمادگی آمریکا برای آغاز مذاکرات مستقیم با طالبان منتشر شده است که  واکنش ارگ ریاست جمهوری افغانستان را برانگیخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از رسانه‌های غربی اعلام کردند که دونالد ترامپ دستور آغاز مذاکرات مستقیم آمریکا با طالبان را صادر کرده است و هیئتی از دیپلمات‌های آمریکایی نیز برای این کار گماشته شده است.

«شاه حسین مرتضوی» معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به این موضوع بار دیگر تاکید کرد هرگونه مذاکره درباره آینده سیاسی افغانستان صرفا میان طالبان و دولت افغانستان باید صورت گیرد.

وی افزود: آمریکا نمی‌تواند جایگزینی برای مردم و دولت افغانستان در مذاکرات صلح با طالبان باشد و دولت افغانستان در هر مذاکره اصولی با طالبان باید حضور داشته باشد.

معاون سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان آمادگی آمریکا برای مذاکره مستقیم با گروه طالبان را نیز تکذیب کرد.

مرتضوی تاکید کرد که آمریکا به خواسته دولت افغانستان تنها برای تسهیل و سهمگری در این روند ابراز آمادگی کرده است.

رسانه‌های غربی درحالی از آمادگی آمریکا برای آغاز مذاکرات مستقیم با طالبان خبر داده است که بر اساس توافق‌های مطرح شده با کشورهای منطقه و جامعه جهانی باید روند صلح به رهبری افغان‌ها باشد.

کارشناسان، آمریکا را متهم می‌کنند که با اتخاذ رویکرد دوگانه به دنبال تخریب روند صلح افغانستان است زیرا واشنگتن طرفدار پایان جنگ و خروج از این کشور نیست.

به نظر می‌رسد که طالبان به جای آمریکا باید با دولت افغانستان مذاکره کند زیرا واشنگتن قابل اعتماد نیست.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: پاکستان از مهاجرین به‌عنوان ابزار فشار استفاده نکند

سخنگوی طالبان از دولت پاکستان خواست تا از مهاجرین و پناهجویان افغان به‌ عنوان ابزار فشار علیه کابل استفاده نکند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به تصمیم دولت پاکستان برای آغاز دور دوم اخراج مهاجرین و پناهجویان افغان از اسلام‌آباد خواست تا از آنها به‌عنوان ابزار فشاری علیه هیئت حاکمه افغانستان استفاده نکند.

مجاهد اظهار داشت: این اقدام قانونی نیست، خلاف هنجارهای بین‌المللی و همچنین اصول همسایگی و اسلامی است. ما هم می‌خواهیم مهاجرین به افغانستان بازگردند و در اینجا زندگی آبرومندانه داشته باشند، اما از حضور آنها نباید استفاده ابزاری صورت گرفته و وسیله فشار بر کشور باشند.

وی افزود: وظیفه ما این است که برای بازگشت مهاجرین آمادگی داشته باشیم و برای جابجایی آنها به وطن و خانه‌شان خدمات ارائه کنیم.

این در حالی است که رسانه‌های پاکستانی از آمادگی دولت این کشور برای راه‌اندازی مرحله دوم اخراج اتباع افغانستان با هدف اخراج نزدیک به یک میلیون پناهجوی «با مدرک» خبر می‌دهند.

از اکتبر سال گذشته میلادی(مهر 1402) تاکنون، پاکستان بیش از نیم میلیون پناهجوی افغان را اخراج کرده است.

آمادگی پاکستان برای اخراج پناهجویان «با مدرک» افغان متقی: فشار اسلام‌آباد به مهاجرین افغان برای تحقق درخواست‌هایی است که در اختیار کابل نیست

در مرحله دوم قرار است مهاجرانی اخراج شوند که مدرک مهاجرتی «کارت شهروندان افغان» را دارند و در مرحله سوم مهاجرانی اخراج خواهند شد که کارت مهاجرت سازمان ملل را دارند.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • تشکر طالبان از ایران / مدتی دیگر هم صبر و حوصله داشته باشید
  • پیش‌بینی بارش برف و باران در ۳۰ ولایت افغانستان
  • طالبان: پاکستان از مهاجرین به‌عنوان ابزار فشار استفاده نکند
  • مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ثبت‌نام کرد
  • ایران میزبان خوبی برای مهاجرین
  • طالبان: ما از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که برای مدتی دیگر حضور مهاجرین افغان را تحمل بکند
  • حکمتیار محل اسکان خود را تغییر داده است