Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@23:39:50 GMT

مصرف برق دوباره از مرز ۵۷هزار مگاوات گذشت

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۷۳۳۰

مصرف برق دوباره از مرز ۵۷هزار مگاوات گذشت

پیک مصرف برق کشور یک بار دیگر از مرز ۵۷ هزار مگاوات عبور کرد.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، باوجود هشدارهای مسئولان وزارت نیرو و اجرای تمهیدات متعدد در کشور از جمله کاهش ساعات کاری ادارات برای صرفه‌جویی در مصرف برق، ولی همچنان پیک مصرف به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

از طرفی با توجه به اجرای طرح‌های عملیاتی اعم از تغییر ساعات اداری در برخی استان ها بویژه در تهران و قطع سیستم سرمایشی ادارات پس از ساعت ۱۳:۳۰ و همکاری صنایع در بخش کاهش مصرف، اما همچنان افزایش دما سیر صعودی به خود دارد و شدت گرما باعث شده تا مصرف برق افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران، پیک مصرف برق در روز گذشته، دوشنبه (۲۵ تیرماه) به میزان ۵۷ هزار و ۳ مگاوات گزارش شد که در سال گذشته در همین زمان پیک مصرف ۵۱ هزار و ۲۹۲ مگاوات بوده است.

همچنین میزان مصرف برق صنایع در روز گذشته سه هزار و ۶۰۴ مگاوات بوده که در مقایسه با روز یکشنبه که میزان آن سه هزار و ۱۸۲ مگاوات ثبت شده، مصرف برق این بخش قدری کاهش داشته است.

با توجه به تداوم هوای گرم در هفته جاری و افزایش دمای هوا؛ ضروری است که مشترکان در مصرف برق بخش خانگی حداکثر صرفه‌جویی را به عمل آورده و در ساعات پیک از به‌کارگیری لوازم برقی پرمصرف اجتناب کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزارت نیرو برق انرژی برق وزارت نیرو مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقان و مخالفان نوشیدن قهوه چه می‌گویند؟

ایتنا - در حالی که بسیاری از مردم جهان قهوه را بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی خود می‌دانند، گروه‌های دیگری نسبت به مصرف قهوه و تأثیرات کافئین بر سلامت خود نگران هستند.
طبق مطالعه‌ای که در سال 2023 توسط انجمن ملی قهوه آمریکا انجام شد، 63 درصد آمریکایی‌ها روزانه قهوه می‌نوشند که این رقم بیشتر از هر نوشیدنی دیگر به جز آب است. در همان سال، قهوه در بریتانیا محبوب‌تر از چای شد، به طوری که بر اساس آمارهای انجمن قهوه بریتانیا، این کشور روزانه حدود 98 میلیون فنجان قهوه مصرف می‌کند.

اما در سوی مقابل، بسیاری از افراد نسبت به میزان قهوه‌ای که مصرف می‌کنند احساس راحتی ندارند و این موضوع توسط شرکت‌هایی مانند «MudWtr» که نوشیدنی‌های مبتنی بر قارچ تولید می‌کنند، برای معرفی محصولات خود به عنوان جایگزین «سالم‌تر» برای فنجان قهوه عادی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

کارشناسان می گویند مصرف زیاد قهوه می تواند فشار خون را افزایش دهد.

علاوه بر این، برخی از افراد ممکن است نسبت به سایرین نسبت به اثرات کافئین حساس تر باشند.

به گفته متخصصان، اثر محرک قهوه می تواند در افراد حساس باعث اضطراب شود و خواب را مختل کند.

 
دکتر Kera Nyemb-Diop، متخصص تغذیه، محقق غذا و مربی تغذیه می گوید: برای کاهش اثرات مخرب آن بر خواب، کارشناسان توصیه می کنند مصرف کافئین را به قبل از ساعت 5 بعد از ظهر محدود کنید.

با این حال، کارشناسان درباره میزان مناسب مصرف قهوه و اینکه آیا باید تلاش کنیم آن را کاهش دهیم، توضیحات مفیدی ارائه داده‌اند.

برخی فواید سلامتی نوشیدن قهوه از جمله کاهش خطر بیماری‌های قلبی، برخی انواع سرطان و برخی اختلالات عصبی، متابولیکی و کبدی مطرح شده است.

همچنین مصرف معتدل قهوه (2 تا 3 فنجان در روز) برای بیشتر افراد بالغ ایمن است. اما مصرف بیش از حد آن می‌تواند آثار منفی همچون اضطراب و افزایش ضربان قلب داشته باشد. در نهایت میزان مصرف ایده‌آل قهوه برای هر فرد متفاوت است و به حساسیت فردی نسبت به کافئین بستگی دارد.

دیگر خبرها

  • مصرف ۵۷۰۰ مگاواتی برق دوره پیک در مازندران پیش بینی می شود
  • افزایش ۱۱۲ درصدی ترانزیت کالا‌های نفتی در سال ۱۴۰۲
  • موافقان و مخالفان نوشیدن قهوه چه می‌گویند؟
  • هشدار به مصرف کنندگان | هوای برق را داشته باش
  • مصرف بیش از ۳ میلیارد مترمکعب گاز در استان کردستان
  • ۱۰ هزار مگاوات از مصرف برق در تابستان گذشته با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • در چه صورت با مصرف قهوه مسموم می‌شویم؟
  • سال گذشته چه میزان فراورده نفتی در خراسان جنوبی توزیع شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی مصرف بنزین در ۳ سال گذشته
  • ۳۵ میلیون لیتر فرآورده سوختی در جایگاه‌های استان سمنان عرضه شد