Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@07:45:52 GMT

سالن های ورزشی هفت روستای پلدختر تجهیز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۷۳۴۹

سالن های ورزشی هفت روستای پلدختر تجهیز شد

خرم آباد - ایرنا - هفت سالن ورزشی روستایی شهرستان پلدختر روز سه شنبه در مراسمی به امکانات ورزشی تجهیز شدند.

رییس اداره ورزش و جوانان پلدختر در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : تجهیزات ورزشی شامل فوتبال دستی ، میز تنیس ، دارت ،صفحه شطرنج وتشک تاتامی به روستاهای مورانی ، واشیان ، هلوش ، پاعلم ، سراب حمام ، گل گل و به انتخاب بخشدار معمولان یکی از روستاهای این بخش ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی محمد نورعلی وند افزود: این تجهیزات ورزشی با اعتبار 500 میلیون ریال با هدف توسعه ورزش روستایی ، جلوگیری از آسیب های اجتماعی و پربار کردن اوقات فراغت جوانان تهیه و در اختیار سالن های ورزشی در این روستاها قرار گرفته است.
نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: تجهیز سالن های ورزشی در روستاها موجب غنی سازی اوقات در مناطق محروم می شود و تقویت ورزش در روستاها زمینه ساز کشف استعدادها و قهرمان پروری است.
سید حمیدرضا کاظمی افزود: برخورداری از امکانات لازم در حوزه های مختلف از جمله تجهیزات ورزشی که امری مهم برای شکوفایی استعدادهای جوانان است از مسایلی است که فراهم کردن آن از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری می کند.
فرماندار پلدختر به نقش مهم فرهنگ ورزش در روستاها اشاره کرد و گفت: توسعه ورزش ، سالن ها و امکانات ورزشی در روستاها باید مورد توجه بیش از پیش قرارگیرد که این امر نیازمند سرمایه گذاری است و دولت از آن حمایت می کند .
نعمت الله دستیاری افزود:توسعه سالن های ورزش روستایی نقش مهمی در ترویج فرهنگ ورزش در روستاها دارد، افزود: برای تجهیز سالن های ورزشی در روستاها تا جایی که توان و امکان دارد تلاش می شود تا جوانان و نوجوانان با استفاده از این امکانات و غنی سازی اوقات فراغت خود از آسیب های احتمالی و انزوا مصون بمانند.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.
7272/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش سالن ورزشي اداره ورزش و جوانان پلدختر روستايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی 

صادق ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت ‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای تجهیزات ورزشی مدارس حدود ۱۰۰میلیارد تومان در نظر داریم که پس از عید نوروز به آن‌ها اختصاص می‌دهیم.

وی افزود: امکانات و تجهیزات ورزشی در مدارس شامل وسایل ورزشی همچون توپ، طناب، بدمینتون و فضاهای ورزشی در مدارس می‌شود.

او ادامه داد: برخی از مدارس از نظر وسایل و امکانات ورزشی بسیار خوب هستند اما برخی دیگر نیاز به توجه دارند. به همین جهت سازمان برنامه و بودجه مقداری اعتبار به ما تخصیص داده که به تازگی در مدارس توزیع کرده‌‌ایم.

او ادامه داد: این اعتبار باعث رفع بخشی از کمبود تجهیزات ورزشی مدارس می‌شود.

وی با بیان این که کمتر از ۱۰ درصد مدارس در کشور به فضاهای ورزشی مجهز هستند؛ تصریح کرد: متاسفانه کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند به همین جهت همچنان دانش آموزان مخصوصا دانش آموزان دختر از زمین‌های خاکی و زمین آسفالت استفاده می‌کنند به همین جهت مدارس دخترانه و ابتدایی در الویت مجهز شدن فضاهای ورزشی هستند و نیاز به بهسازی، استاندار سازی و متناسب سازی دارند.

او ادامه داد: حدود ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی استاندارد مجهز شده‌اند با این حال ما در ابتدای کار تجهیز مدارس هستیم و تا شرایط مطلوب راه زیادی داریم.

گفتنی است که طبق اعلام معاونت تربیت بدنی با برنامه‌ریزی صورت گرفته و همکاری معاونت آموزش ابتدایی، ۱۴۰۳ فضای ورزشی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دخترانه برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ ساخته خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • تجهیز ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه به فضای ورزشی 
  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن به امکانات جدید پزشکی
  • گشایش سالن ورزشی شهدای روستای انارمرز جویبار
  • آیین افتتاح سالن ورزشی شهدا روستای انارمرز شهرستان جویبار
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • ۸ ورزشکار مازندران سهمیه المپیک پاریس را کسب کردند
  • فضای ورزشی در شهرستان بیرجند توسعه یابد
  • فهرج یزد، روستای هدف گردشگری می‌شود
  • نگاه به هیات‌های ورزشی و سمن ها برابر خواهد بود / تاکید بر حضور سمن ها در شوراهای تخصصی
  • هوادار تهران در مسیر دریافت مجوز ملی و حرفه‌ای