Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع اعضای هیئت دولت، لزوم تدوین نقشه راه اقتصادی برای دولت را مهم‌ترین بخش فرمایشات رهبری خواند و گفت: سیاست‌های کلی در مقاطع مختلف توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است. بر اساس این سیاست‌ها، قوانینی وضع می‌شود و دولت برنامه‌های اجرایی آن را وضع می‌کند؛  در شرایط خاص اقتصادی باید بر اساس مقتضیات زمان، از سیاست‌های کلی، دستورالعمل‌هایی را در قالب نقشه راه اقتصادی استخراج کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقشه راه اقتصادی شامل راهکارهایی برای حل مشکلات اقتصادی کشور است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نقشه راه داشتن یعنی اینکه حاکمیت و دولت متناسب با مشکلات، راهکارهای برون‌رفت از آن را ارائه دهند.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر «گره نزدن مسائل اقتصادی کشور به مذاکرات خارجی» گفت: بسیاری از امکانات در اختیار مدیران، مردم و بخش خصوصی است؛ باید از این امکانات استفاده کرد و نباید همه مسائل اقتصادی کشور را به مذاکرات با اروپا گره بزنیم.  نقشه راه اقتصادی داشته باشیم، تمام موضوعات اقتصاد کشور معطوف به مذاکرات خارجی نمی شود.

وی ادامه داد: مسائل تحریم ۲۰ تا ۳۰ درصد در مشکلات اقتصادی تأثیرگذار است. ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور ناشی از مسائل مدیریتی است، بنابراین ۷۰ تا ۸۰ درصد راهکارهای حل مشکلات در اختیار مدیران و مسئولان داخلی است.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی گفت: دولت باید مسائل اقتصادی کشور که وابسته به مذاکرات با اروپا نیست را سریع‌تر جلو ببرد که شامل ۷۰ تا ۸۰ درصد مسائل اقتصادی است؛ برای آن ۲۰ تا ۳۰ درصد نیز باید دیپلماسی قوی داشته باشد و مذاکرات را ادامه دهد.

نمی توان بنیان های اقتصاد کشور را تا تعیین نتیجه مذاکره با اروپا متزلزل نگاه داشت

فولادگر افزود: نمی‌توانیم بنیان‌های اقتصادی کشور را متزلزل نگه داریم تا ببینیم برجام و پسابرجام چه می‌شود و مذاکره با اروپا به کجا می‌رسد.

وی تصریح کرد: بهبود فضای کسب و کار، ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به اقتصاد، برخورد قوه قضائیه با مفسدان، همه از مواردی است که در دست دولت است.

امنیت سرمایه‌گذاری و مبارزه با فساد، لازم و ملزوم یکدیگر هستند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم مبارزه با فساد اقتصادی در شرایط تشدید تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی گفت: سرمایه‌گذاری نیازمند امنیت است، بنابراین امنیت سرمایه‌گذاری و مبارزه با فساد، لازم و ملزوم یکدیگر هستند؛ اینکه عده‌ای فکر می‌کنند امنیت سرمایه‌گذاری به این معناست که مبارزه با فساد انجام نشود، تفکر اشتباهی است. سرمایه‌گذار باید مطمئن باشد که در کشور فعالیت اقتصادی در مسیر صحیحش جواب می‌دهد و اگر افراد از مسیر فساد وارد شوند، موفق نخواهند شد.

فولادگر ادامه داد: اگر فساد در کشور وجود داشته باشد، همان سرمایه‌گذاری که می‌خواهد وارد کشور شود، سرمایه‌اش را از مسیر اصلی منحرف می‌کند تا از طریق فساد زودتر به سود برسد؛ امنیت سرمایه‌گذاری و مبارزه با فساد، لازم و ملزوم هم هستند.

وی با تأکید بر اینکه مبارزه با فساد باید از دستگاه‌های اجرایی آغاز شود، گفت: اگر مبارزه با فساد از دستگاه‌های اجرایی آغاز شود، هزینه کمتری دارد؛ فساد را در سرچشمه می‌توان خشکاند، اما اگر فساد دامن‌گیر شود، با هزینه‌های بیشتری باید با آن برخورد کنیم.

دولت نباید قائل به ملاحظه‌کاری برای مبارزه با فساد باشد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری از دولت مطالبه کرده که در هر سطحی با فساد مقابله کند؛ یعنی دولت نباید قائل به اولویت‌بندی و ملاحظه‌کاری برای مبارزه با فساد باشد.

فولادگر اظهار داشت: مبارزه با فساد در هر سطحی موجب اعتماد مردم می‌شود. مردم زمانی که فساد را می‌بینند، اعتمادشان از بین می‌رود. سرمایه اجتماعی نظام مردم هستند. اگر این اعتماد متزلزل شود، سرمایه اجتماعی کشور را از بین می‌برد.

وی تصریح کرد: تنها راهکار برای اعتمادسازی، مقابله صریح و قاطع با فساد است و در مراحل بعدی ورود دستگاه‌های نظارتی و قوه‌قضائیه.

کد خبر 4349138

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ایران برجام حسن روحانی مجلس شورای اسلامی وزارت امور خارجه ایران ایالات متحده آمریکا محمد جواد ظریف ارتش جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور اسلامی ایران بهرام قاسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد

ایسنا/کردستان معاون و نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه تقویت بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد موفقیت اقتصادی را موجب می شود، گفت: تجربه ثابت کرده است که فاصله گرفتن از دولتی بودن امور اقتصادی همیشه منفعت های زیادی برای جامعه داشته است.

مهرداد عظیمی امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) در مراسم گرامیداشت هفته کارگر در مجتمع فجر سنندج، با اشاره به اینکه کردستان، برگ های زرین تاریخ کشور را به خود اختصاص داده و نقش مهم مردمان این دیار در پایداری انقلاب بی بدیل است، اظهار کرد: نیروی انسانی درخشان مهمترین ظرفیت استان کردستان علاوه بر ظرفیت‌های خدادادی است.

وی معرفی درست و به جای ظرفیت های انسانی استان را رسالت مهم رسانه های استان ذکر کرد و افزود: ظرفیت های برجسته کردستان و آیین های سنتی این دیار در این برهه زمانی به همت دولت به بالاترین جایگاه خود رسیده و به همگان معرفی شده است.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تبریک هفته کارگر، عنوان کرد: کارگران مجاهدان عرصه اقتصادی هستند و در شرایطی که دشمنان در صدد تنگ کردن عرصه اقتصادی به مردم هستند، رهبر معظم انقلاب شعار سال را بر پایه اقتصادی انتخاب کرده و مشارکت مردم را مبنای تحقق آن قرارداده است.

وی، با بیان اینکه تقویت بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد موفقیت اقتصادی را موجب می شود، ادامه داد: تجربه ثابت کرده است که فاصله گرفتن از دولتی بودن امور اقتصادی همیشه منفعت‌های زیادی برای جامعه داشته است.

عظیمی، توجه به کارگران به ویژه کارگران ساختمانی اعلام کرد که دولت مکلف شد که بخشی از اعتبارات عمرانی سالانه دستگاه های اجرایی تحت عنوان تملک دارایی را صرف آموزش مهارت کارگران کنند و این امر از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی

معاون وزیر کار تصریح کرد: یکی از راهبردهای جدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است.

عظیمی، کاهش بی‌سابقه نرخ بیکاری را جز افتخارات دولت عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: توانمندسازی دهک‌های ضعیف جامعه نیز از دیگر اقدامات و توفیقات دولت و این وزارتخانه بوده که این روند به خوبی جلو می‌رود و در وزارتخانه در قالب یک قرارگاه در راستای تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری تلاش می کنیم و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی‌های مختلف در قالب این قرارگاه شاهد تحقق منویات رهبری و پاسخگویی به مطالبات مردم عزیز ایران باشیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نقشه راه سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری تدوین شده است
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • کورس مذاکرات هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی در غرفه فارس
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور