Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@21:43:55 GMT

حذف کنکور تا چهار سال آینده عملیاتی نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۷۴۳۰

حذف کنکور تا چهار سال آینده عملیاتی نیست

قاسم احمدی لاشکی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در شهرکرد تاکید کرد: در پایان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مصوبه ای برای سنجش و پذیرش دانشجو به تصویب رسید که طبق آن در مدت پنج سال، 85 درصد از ظرفیت دانشگاه ها طبق سوابق تحصیلی و بقیه با برگزاری آزمون کنکور باشد.
وی تصریح کرد: به همین منظور سه نوع آزمون عمومی، اختصاصی و سوابق تحصیلی در این مصوبه پیش بینی شد، ضمن آنکه متقاضیان رشته های خاص با اهمیت بیشتر در این آزمون ها شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم شهرستان های نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته آموزش و پرورش هنوز نتوانسته شرایط لازم را در این زمینه مهیا کند و در این بخش عقب است.
وی گفت: تا زمانی که نتوانیم آزمون دوره متوسطه را به صورت استاندارد و کامل در آموزش و پرورش برنامه ریزی کنیم با مشکل در حذف کنکور مواجه خواهیم بود.
احمدی لاشکی تاکید کرد: به همین منظور نشست هایی با شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شده که بتوان برای اجرای سند تحول بنیادین مشکل حذف کنکور را تا حدودی رفع کنیم.
وی افزود: به دنبال این هستیم تا در این بخش به رویه کاملی برسیم اما هنوز نتوانسته ایم آزمون استاندارد را آماده کنیم.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته بسیاری نظر می دهند که سال آینده، بدون کنکور برگزار می شود، اما این نظر عملی نیست.
وی یادآور شد: براساس پیش بینی ها و شرایط موجود حذف کنکور تا سه چهار سال آینده به طول می انجامد.
احمدی لاشکی اظهار داشت: هنوز برای سلامت قرنطینه ها و پراکندگی آموزش و پرورش و همچنین تنوع سؤالات نیاز به زمان داریم.
اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به مدت 2 روز در شهرکرد حضور دارند.
7362/6021
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آموزش و تحقیقات مجلس استاندارد شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور نماینده مردم جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست حجت الاسلام رستمی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پیش از دستور این جلسه با تاکید بر تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر اظهار کرد: در تدوین این بسته باید هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در تدوین این بسته به هنرستان‌های هنر توجه شود چراکه باید موضوع به صورت پایه‌ای مدنظر باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر پس تدوین، به اطلاع فعالان حوزه هنر برسد، همچنین در تدوین این بسته از ظرفیت فرهنگستان هنر نیز استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

از این رو مقرر شد دکتر ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس دانشگاه سوره، بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه‌های هنر با قابلیت اجرا در سه سطح (کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت) را تدوین و جهت طرح در جلسه شورا به دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ارسال کند.

در ادامه جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با موضوع ارائه گزارش سامانه فرنما براساس درخواست دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در راستای اجرایی سازی راهبرد ۳، ۱۱ و ۲۱ نظام فرهنگی تربیتی سند دانشگاه اسلامی ادامه پیدا کرد. در این جلسه معاون فرهنگی وزیر علوم گزارشی از وضعیت سامانه «فرنما» که مربوط به فعالیت فرهنگی دانشجویان کشور است، ارائه کرد.

دکتر عبدالحسین کلانتری در این گزارش بر سیاستگذاری شاهدمحور، ظهور فناوری‌های نوین و توسعه رویکرد دیجیتال در عرصه فرهنگی، افزایش رویکردهای داده محور، هوشمندسازی، حکمرانی باز و پلتفرمی، مشارکتی شدن حکمرانی تأکید کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، مزایای سامانه فرنما را یکپارچگی دادهها از فعالیت‌های دانشجویی، تحلیل فعالیت‌های فرهنگی، زمینه سازی برای کشف ضعف‌ها، افزایش تولیدات بومی و شبکه سازی میان کنشگران فرهنگی اعلام کرد.

دکتر محمدابراهیم سقزچی دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با تشکر از معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار بازبینی و ارتقاء سامانه شد تا با فراهم شدن امکان مشارکت کنشگران، رتبه بندی فرهنگی دانشگاه‌ها، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی جهت بازنشر تولید محتواها و تحلیل کارشناسی و استخراج شاخص‌ها، سامانه یکپارچه‌ای در دسترس باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با استقبال از ارائه گزارش سامانه فرنما، خواستار رسانه‌ای شدن اقدامات این معاونت شد و بر ارائه گزارش‌های فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ضمن تقدیر از گزارش معاونت فرهنگی وزارت علوم، با ضروری دانستن همافزایی نظام آموزش عالی کشور، افزودند طرحی صورت گیرد تا از نظر فنی امکان تجمیع داده‌های آموزش عالی و گزارش گیری از سامانه فرنما برای سایر مدیران جهت مجموعه سیاست‌گذاری‌های بعدی فراهم شود.

کد خبر 6087783

دیگر خبرها

  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سؤالات کنکور
  • تأمین برق پایدار برای همه مراکز برگزاری کنکور در فارس
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد