Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:13:16 GMT

نشست خبری با پوتین جدی ترین اشتباه ترامپ بود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۷۴۴۸

نشست خبری با پوتین جدی ترین اشتباه ترامپ بود

تهران- ایرنا- «نیوت گینگریچ» رئیس پیشین جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا و از هواداران قدیمی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا گفت: عملکرد ترامپ در کنفرانس خبری با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ،«جدی ترین اشتباه ریاست جمهوری ترامپ» بود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای هیل ارگان کنگره آمریکا، اظهارات گینگریچ پس از آن مطرح شد که ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با پوتین در روز دوشنبه نتیجه گیری جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 را به چالش کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترامپ روز دوشنبه بعد از نشست رو در رو با پوتین در هلسینکی پایتخت فنلاند، با حضور در این کنفرانس خبری گفت: آنها (جامعه اطلاعاتی آمریکا) می گویند فکر می کنند روسیه در این زمینه نقش داشته است. رئیس جمهور پوتین کنار من است اما گفت که کشورش نقشی نداشته است.
هیل نوشت: ترامپ بارها تحقیقات درباره احتمال تبانی بین اعضای ستاد انتخاباتی اش با روسیه را تکذیب کرده است. اما اظهارات روز دوشنبه او به شکل قابل توجهی در مغایرت با اقدامات دولت او بود که هفته گذشته 12 مقام روس را به اتهام هک کردن سِرورهای دمکرات ها در انتخابات سال 2016 متهم کرد.
اظهارات ترامپ، انتقادها از سوی هر دو حزب اصلی آمریکا را برانگیخته است. «دن کوتس» رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا نیز با صدور بیانیه ای از نتیجه گیری جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 این کشور حمایت کرده است.
کوتس گفت: ما در ارزیابی های خود به صراحت گفته ایم که روسیه در انتخابات سال 2016 دخالت کرده و تلاش های گسترده ای را برای تضعیف دمکراسی انجام می دهد. ما به ارائه اطلاعات واقعی و شفاف در حمایت از امنیت ملی ادامه می دهیم.
پس از نشست ترامپ- پوتین، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا کنفرانس مطبوعاتی سران دو کشور را غم انگیزترین نمایشنامه رئیس جمهوری آمریکا تاکنون دانست و گفت: خسارات وارده ناشی از خودخواهی، معامله نادرست و همراهی با یک خودکامه دشوار است.
اروپام**9158**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا نشست هلسينكي انتقاد از ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...

روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد، اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بار‌ها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشور‌های عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفتگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ