Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@00:59:08 GMT

1300 تن کلزا تحویل سیلوی ورامین شد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۷۴۷۹

1300 تن کلزا تحویل سیلوی ورامین شد

محمد گلدستانی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات خرید تضمینی محصول کلزا از اواسط خرداد ماه امسال آغاز و کشاورزان شهرستان های جنوب شرق شامل ورامین، قرچک ، پیشوا و پاکدشت و شهرستان های شرق شامل دماوند، فیروزکوه و پردیس محصول خود را به مرکز خرید سیلوی ورامین تحویل دادند.
وی افزود : از ابتدای زمان خرید محصول کلزا تاکنون ، یک هزار و 300 کلزا تحویل سیلوی ورامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گلدستانی افزود : قیمت تضمینی خرید محصول کلزا به ازاء هر کیلوگرم 28 هزار و 665 ریال است که در صورت داشتن رطوبت مناسب و ناخالصی اندکی ، این قیمت افزایش پیدا می کند.
وی بیان کرد: سقف رطوبت کلزا حداکثر 20 درصد و میزان ناخالصی اعم از خاک و بذور علف هرز حداکثر 10 درصد است تا بتوان محصول را از کشاورز خریداری کرد. بیش از 74 هزار تن گندم جنوب شرق تهران خریداری شد.
وی تصریح کرد: نیمی از محصول کلزار کشاورزان جنوب شرق استان تهران به دلیل وزش توفان که دقیقا با زمان برداشت همزمان شده بود از بین رفت و خسارات زیادی به کشاورزان تحمیل شد از این رو میزان برداشت محصول نسبت به سال گذشته از کاهش محسوسی برخوردار شده است.
وی بیان کرد: سال گذشته نیز یک هزار و 300 تن محصول کلزا تحویل سیلوی ورامین شد که تصور می شد با افزایش سطح زیر کشت این محصول ، میزان برداشت افزایش پیدا کند ولی توفان این امکان را به کشاورزان نداد.
رئیس اداره سیلو و غله جنوب شرق تهران افزود : هم اکنون محصول کلزای شهرستان های دماوند و فیروزکوه در حال تحویل به سیلوی ورامین است و خرید تضمینی همچنان ادامه دارد.
وی همچنین از خرید بیش از 74 هزار تن گندم گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این بخش از استان خبر داد.
رئیس اداره غله و سیلوی شهرستان ورامین قیمت خرید تضمینی محصول گندم معمولی را به ازاء هر کیلو 13 هزار ریال و گندم دوروم (گندم سختی که برای تولید ماکارونی و پاستا به کار می رود ) را 13 هزار 300 ریال اعلام کرد.
بیش از 20 هزار هکتار از اراضی شهرستان های جنوب شرق تهران زیر کشت گندم و بیش از 2 هزار هکتار زیر کشت کلزا رفته است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 دماوند شرق استان تهران کلزا ورامین محصول جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، مدیرجهاد کشاورزی مهاباد گفت: شهرستان مهاباد میزبان مددکاران ترویجی ۱۷ شهرستان جنوب استان بود که هدف از برگزاری این کارگاه، آشنایی مددکاران ترویجی با یافته‌های علمی، روش‌های کاشت، داشت وبرداشت و مقابله با آفات وبیماری‌های محصولات چغندرقند، کلزا و گندم بود.
حق گوی افزود: درسال جهش تولید با مشارکت مردم، افزایش بهره وری درحوزه تولیدات زراعی هم دردستور کارجهادکشاورزی قرارگرفته است.
رئیس پشتیبانی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم گفت: برای ۴ محصول گندم، کلزا، چغندرقند وسیب امسال برنامه‌هایی در نظر گرفته شده تا بتوانیم این محصولات را از نظر عملکرد و تناژ افزایش دهیم.
باقری اضافه کرد: تا کشاورزان با استفاده از این تحقیقات و اطلاعاتی که به دست ما میرسد بتوانند این برنامه‌ها را عملیاتی کنند ودر محصولاتشان اجرایی کنند.
ایران نژاد رئیس اداره ترویج جهادکشاورزی میاندوآب هم گفت: مددکاران ترویجی، به‌عنوان رابط بین کشاورزان وکارشناسان، نقش مؤثری در انتقال فناوری و دانش روز به کشاورزان، باهدف دستیابی به یک نظام واحد کشاورزی، ایفا می‌کنند.
دومین نشست مددکاران ترویجی شمال استان به میزبانی شهرستان خوی برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • برداشت ۵۱ تن گندم از مزارع خوزستان
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران
  • کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در ایلام