Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران از اختصاص ۸۰ میلیارد دلار اعتبار از سوی اتحادیه اروپا برای تسهیل در روابط تجاری بین شرکت‌های کوچک و متوسط ایران و اروپا خبر داد.

به گزارش ایسنا، پدرام سلطانی امروز (سه‌شنبه) در چهلمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که اروپا دیگر تاب نا امنی و تشنج در ایران را ندارد، گفت: اروپا عاشق چشم و ابروی ایران نیست، بلکه پس از شوکی که اتفاقات عراق و سوریه برای او به وجود آورده دیگر تاب ناامنی و تشنج و جنگ در خاورمیانه را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این‌رو مصمم شده در این منطقه اتفاقی نیفتد. این در حالی است که تحلیلگران سیاسی ایران از این مساله غافل هستند و در مذاکره با اروپا جو منفی را در ایران به وجود می‌آورند.

وی افزود: اتحادیه اروپا برای همکاری شرکت‌های کوچک و توسط ایران و اروپا با پارلمان بخش خصوصی روابطی برقرار کرده و وعده سرمایه‌گذاری برای تقویت روابط و همکاری‌ها را داده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: اتحادیه اروپا برای گسترش این همکاری‌ها بین شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی و اروپایی ۸۰ میلیارد دلار در نظر گرفته تا براین اساس یک تشکل اقتصادی در اروپا مسئولیت را برعهده بگیرد و اتاق بازرگانی ایران زمینه ساز همکاری مشترک میان بنگاه‌های کوچک و متوسط هر دو طرف خواهد شد.

سلطانی با تاکید بر این‌که نیاز اتحادیه اروپا به ایران را باید با صدای بلند فریاد زد، اظهار کرد: مدیریت بین منابع مالی و شرکت‌های کوچک و متوسط در اتحادیه اروپا تحت شبکه‌ای است که زیرمجموعه اتحادیه اروپا بوده و کمیسیونر صنایع کوچک و متوسط این اتحادیه سه هفته گذشته در ایران بوده و قرار است اتاق ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی با آنها ارتباط برقرار کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا : اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل بی‌سابقه بود

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا در حوزه سیاست خارجی، پاسخ تنبیهی ایران به اقدام تجاوزگرانه رژیم اسرائیل علیه ساختمان کنسولی سفارت کشورمان در دمشق را یک اقدام «بی‌سابقه» توصیف و تصریح کرد که این اتحادیه خواهان خویشتن‌داری همه طرف‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها است.

به گزارش ایرنا، پیتر استانو روز دوشنبه در نشست با حضور خبرنگاران در بروکسل گفت: ما به تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها ادامه می‌دهیم، چون افزایش تنش‌ در منطقه به نفع کسی نیست. این یکی از مسائلی است که فردا در نشست اضطراری شورای وزیران امور خارجه اتحادیه بحث خواهد شد.

وی ادامه داد: من نمی‌خواهم درباره مسائل مورد بحث در جلسه پیش‌دستی کنم، اما نماینده عالی (جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) نشست فردا را تشکیل داده است تا مسیر پیش‌رو و شرایط جدید ناشی از حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل، ارزیابی شود.

این مقام اروپایی با اشاره به تماس اخیر جوسپ بورل با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، ادعاها علیه دفاع مشروع ایران را تکرار و عنوان کرد: در این گفت‌وگو پیام روشن محکومیت اتحادیه درباره حمله صورت گرفته منتقل و اعلام شد که از ایران انتظار می‌رود دست از توسعه تنش‌ها بردارد.

استانو تکرار کرد: هدف اصلی ما کاهش تنش‌ها است و تمام تلاش‌های خود را در داخل اتحادیه و با شرکای خارجی‌مان بر روی جلوگیری از تنش‌های بیشتر متمرکز کرده‌ایم؛ چراکه ادامه این وضع ما را به یک شرایط غیر قابل پیش‌بینی در خاورمیانه سوق می‌دهد.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در تماس تلفنی به جوسپ بورل گفت: حمله نظامی رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، نقض آشکار کنوانسیون وین و عبور از خط قرمز جمهوری اسلامی ایران بشمار می‌رود.

وی افزود: در برابر انفعال دیپلماتیک سازمان ملل متحد و شورای امنیت در صدور حتی یک بیانیه در محکومیت این اقدام، جمهوری اسلامی ایران راهی جز تنبیه رژیم صهیونیستی در چارچوب دفاع مشروع نداشت.

وزیر امور خارجه ایران ضمن تاکید بر موفقیت آمیز بودن اقدام نظامی کشورمان در چارچوب دفاع مشروع خاطرنشان کرد: پس از پایان عملیات، این پیام داده شد که از نظر جمهوری اسلامی ایران موضوع پایان یافته است، اما در صورت اقدام متقابل رژیم صهیونیستی، پاسخ جمهوری اسلامی ایران فوری، گسترده و حداکثری خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بورل: نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم
  • نمی‌توانیم سپاه را «تروریستی» اعلام کنیم
  • بورل: اتحادیه اروپا نمی‌تواند سپاه را «تروریستی» اعلام کند
  • اتحادیه اروپا : اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل بی‌سابقه بود
  • اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را گسترش می دهد
  • بورل : پیام اروپا را به امیرعبداللهیان منتقل کردم؛ از ایران می‌خواهم که تنش تشدید نشود
  • رایزنی «بورل» با «امیرعبداللهیان»
  • جلسه فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا در پی حمله ایران
  • درخشش محصولات بانک پارسیان در جشنواره نوآوری برتر ایرانی
  • توسعه کسب‌وکارهای کوچک ‌و متوسط با رویکردی نوین، راهکار تحقق شعار سال