Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@22:14:29 GMT

قطع صادرات برق به عراق طبق توافقنامه بود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۷۴۸۸

وزیر نیرو در مورد توقف صادرات برق به عراق گفت: طبق توافقنامه عمل شد تا در شرایطی که نیاز شدیدی داریم، اولویت با تامین نیازهای داخل کشور باشد.

به گزارش ایرنا، «رضا اردکانیان» امروز (سه شنبه) در مراسم امضای سند برنامه اقدام مشترک بین وزارتخانه های نیرو و ارتباطات در جمع خبرنگاران افزود: هر قرارداد و موافقتنامه مبادله انرژی، چارچوب ها و الزماتی دارد که از جمله اینکه کشور صادرکننده در مواقعی که خود نیاز شدیدی دارد ابتدا به تامین آن بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کشور همسایه ما نیازهای زیادی به برق دارد؛ به ویژه در فصل تابستان که بخشی از آن از طریق خطوط انتقال انرژی از ایران تامین می شده است.

وزیر نیرو افزود: با طرف عراقی در تماس مستمر هستیم و وزیر انرژی عراق بتازگی در ایران بود و در جریان محدودیت های ما قرار دارد.

اردکانیان با بیان اینکه ایران برای توسعه ارتباطات خود با کشورهای همسایه درصدد برقراری خط انتقال دیگری با کشور ترکمنستان و یک خط انتقال دیگر با جمهوری ارمنستان است، اظهار داشت: زمانی که این خطوط دائر شود و امکان واردات بیشتری داشته باشیم، مجموعه امکانات ما برای ایفای تعهدات مان در قبال کشورهایی که از ما انرژی دریافت می کنند بیشتر خواهد شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران

غلامرضا کمالی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از اجرای عملیات توپک‌رانی در این شرکت خبر داد و گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر توپکرانی در خطوط لوله انتقال نفت و گاز از سایز ۴ تا ۵۲ اینچ در شرکت نفت و گاز گچساران انجام شد که با انجام این پروژه، حدود ۱۴۲ مورد توزیع مواد ضدخورندگی توأم با گازوئیل معادل ۳۶۷ هزار و ۱۶۰ لیتر در مخازن تزریق شد تا از خوردگی خطوط لوله جلوگیری شود.

او می‌گوید: تاکنون تعداد ۱۷۵ مورد عملیات توپکرانی در این شرکت انجام شده است، با توجه به موقعیت کوهستانی و سخت‌گذر منطقه که در چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر واقع شده است در برخی موارد بازدید‌ها به علت فوریت با بالگرد انجام شده است.

توپکرانی عملیات عبور دادن شی‌ء خارجی (توپک) با فرآیندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز با هدف تمیز کردن شریان‌های انتقال از رسوبات ایجادشده است و خارج ساختن مایعات، اندازه‌گیری قطر درونی خطوط لوله، پوشش دادن جدار لوله با مواد ضدخوردگی و بررسی درونی خطوط انجام می‌شود.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با در اختیار داشتن بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت و گاز دارای یکی از طولانی‌ترین شبکه‌های خطوط لوله مناطق نفت‌خیز جنوب در حوزه چهار استان کشور گسترده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت
  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • پیشرفت قابل توجه عملیات خطوط انتقال آب فضای سبز در منطقه ۸ اصفهان
  • اصلاح ۳۲۸ کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع آب در خراسان شمالی
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • تامین ۶۰ درصد برق کشور از طریق بورس انرژی در سال ۱۴۰۳
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود