Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@05:07:32 GMT

شاخص بورس به کانال 107 هزار واحدی عقب نشینی کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۷۵۴۱

شاخص بورس به کانال 107 هزار واحدی عقب نشینی کرد

تهران- ایرنا- شاخص بورس امروز (سه شنبه) با 329 پله کاهش نسبت به روز گذشته ( دوشنبه ) به جایگاه 107 هزار و 780 واحدی عقب نشینی کرد، روز دوشنبه شاخص بورس 37 پله افزایش داشت و در جایگاه 108 هزار و 109 واحدی قرار گرفته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، براساس معاملات امروز یک میلیارد و 594 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش سه هزار و 854 میلیارد ریال در 85 هزار و 886 نوبت دادوستد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 98 واحد افت کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، سه واحد بالا رفت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز 2 واحد رشد کرد؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، شاخص آزاد شناور نیز 529 واحد افت کرد؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.
شاخص بازار اول (مربوط به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور) 399 واحد تنزل یافت و شاخص بازار دوم بورس نیز 87 واحد افزایش یافت.

**
گروه شیمیایی در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه 77 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 203 میلیارد ریال دادوستد شد.
گروه خودرو به ارزش 422 میلیارد ریال و فلزات اساسی به ارزش 389 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
همچنین در رده چهارم معاملات امروز، گروه فراورده های نفتی با دادوستدی به ارزش 170 میلیارد ریال قرار گرفت و گروه کانی های فلزی نیز با معاملاتی به ارزش 147 میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.
برپایه معاملات امروز، نماد پارس (پتروشیمی پارس) بیشترین تاثیر مثبت و فارس (هلدینگ خلیج فارس)، فملی (ملی صنایع مس)، مبین (پتروشیمی مبین)، فولاد (فولاد مبارکه) و کگل (صنعتی و معدنی گل گهر) بالاترین تاثیر منفی را بر شاخص داشت.

** عقبگرد 5 واحدی فرابورس
شاخص فرابورس (آیفکس) در معاملات امروز بیشتر از پنج واحد افت کرد و در جایگاه یک هزار و 209 واحدی قرار گرفت.
علاوه براین در بازار فرابورس، بیش از 201 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از 2 هزار و 740 میلیارد ریال دادوستد شد.
براساس معاملات امروز، نمادهای میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس) و مارون (پتروشیمی مارون) بیشترین سهم را در افت شاخص فرابورس داشتند.
اقتصام**2022 ** 1559

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شاخص بورس فرابورس كانال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش از ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس

در انتهای معاملات امروز دوشنبه (۲۷ فروردین) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۶ هزار واحدی قرار گرفت. فملی، فارس و فولاد سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند ذوب، فاذر  و شستا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲ هزار و ۴۵۸ واحدی روی پله ۷۲۶ هزار  واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس
امروز فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۰۸ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین خودرو و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

یشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس
افران، فیروزا  و یاقوت  بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ذوب، شستا  و فاذر بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اراد ۱۲۷۴، اراد ۱۵۳۴، اراد ۱۵۴۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها اراد ۱۲۷۴،   نیلی ۲ و اراد ۱۵۳۴  بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • ورق بازار سرمایه برگشت | افزایش ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل
  • بورس ۱۰ هزار واحد مثبت شد
  • افزایش بیش از ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس امروز ۲۶ فروردین/افت۱۱ هزار واحدی
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در دومین روز هفته
  • تداوم روند نزولی بورس / ریزش ۱۱ هزار واحدی شاخص کل
  • افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
  • ریزش ۵۳ هزار واحدی شاخص کل در پایان معاملات