Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:21:06 GMT

آزمون سراسری قضاوت 27 مهر برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۷۵۴۲

آزمون سراسری قضاوت 27 مهر برگزار می شود

تهران- ایرنا- معاونت منابع انسانی قوه قضاییه اعلام کرد: آزمون سراسری قضاوت سال 1397 برای داوطلبان دانشگاهی و حوزوی به صورت همزمان در روز جمعه 27 مهر ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار قضایی ایرنا معاونت منابع انسانی قوه قضاییه با صدور اطلاعیه ای فرایند جذب و پذیرش داوطلبان تصدی منصب قضا در سال 1397 را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این اطلاعیه به دو نوع جذب عمومی و اختصاصی اشاره شده است که برگزاری آزمون سراسری در قالب جذب عمومی خواهد بود و ثبت نام در آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور صورت می پذیرد.
آزمون داوطلبان دانشگاهی به صورت تستی خواهد بود و آزمون داوطلبان حوزوی به صورت تشریحی است. پذیرفته شدگان دانشگاهی روز جمعه 30 آذر ماه در آزمون تشریحی شرکت خواهند کرد و پذیرفته شدگان حوزوی به مصاحبه علمی شفاهی دعوت می شوند.
دارندگان شرایط جذب اختصاصی از شرکت در آزمون عمومی قضاوت معاف هستند و می توانند مهرماه سال جاری با بازگشایی سامانه جذب اختصاصی در همین سایت ثبت نام کنند. البته شرایط و ضوابط ثبت نام در سامانه جذب اختصاصی مطابق روال سال های قبل خواهد بود و اطلاعیه تفصیلی شهریورماه منتشر خواهد شد.
بر اساس این گزارش با توجه به جریان پرونده آزمون شورای حل اختلاف سال 1396 آزمون ویژه ای برای جذب قضات شوراهای حل اختلاف برگزار نخواهد شد.
اجتمام*1003*1834

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آزمون قضاوت قوه قضائيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ متقلب کنکور دستگیر شده اند / ۶۰ نفر به دلیل سیل به آزمون نرسیدند

عبدالرسول پورعباس امروز جمعه ۷ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران افزود: چهار آزمون نوبت اول کنکور روز گذشته در سلامت کامل برگزار شد.

وی افزود: در شهرستان های زیرکوه و حاجی آباد در استان خراسان جنوبی به دلیل سیل بسیار سنگین ، متاسفانه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان با وجود اینکه ارتش جمهوری اسلامی تمام امکانات خود را برای این امر بسیج کرده بودند، به آزمون نرسیدند.

پورعباس یادآور شد: این نوید را به این گروه از داوطلبان می دهم که با هماهنگی دولت، آزمون اختصاصی فرهنگیان برای این گروه در دو هفته آینده برگزار می کنیم. این موضوع برای این افراد اطلاع رسانی می شود و داوطلبان آمادگی خود را حفظ کنند. دلیل برگزاری آزمون فرهنگیان این است که آزمون سراسری در تیر برگزار می شود ولی آزمون فرهنگیان تنها در نوبت اردیبهشت برگزار شده است.

رئیس سازمان سنجش درباره آمار تقلب امتحانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ اظهار داشت: در مجموع در چهار آزمونی که برگزار شده است ۴ نفر دستگیر شده اند که نشان می دهد مردم و داوطلبان به سنجش اعتماد کردند و دچار وسوسه شبکه های متقلب نشده اند.

وی افزود: یک نفر در تهران بوده است که در زمان آزمون از دفترچه عکس گرفته است و در عرض چند دقیقه دستگیر شد. دو نفر در استان های جنوبی ابزار تقلب داشتند و یک نفر در غرب کشور قصد عکس از دفترچه داشت که دستگیر شدند. آمار ۴ نفر در مقابل چند هزار نفر سال های گذشته نزدیک صفر است.

پورعباس اظهار داشت: امروز که روز برگزاری آزمون گروه علوم تجربی است روز سختی است و تمامی اقدامات حفاظتی در شدیدترین وضعیت خود اجرا می شود. آمادگی کامل در این زمینه در تمام لایه های حفاظتی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی 
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل
  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می‌شود
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل/ ثبت ۴ تخلف در آزمون سراسری
  • ۴ متقلب کنکور دستگیر شده اند / ۶۰ نفر به دلیل سیل به آزمون نرسیدند
  • آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • آنچه داوطلبان آزمون فرهنگیان باید بدانند
  • شرکت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری