Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اداره نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی وزارت نفت از فعالیت ۳ هزار کمپرسور فرآیندی و حدود ۳۰ هزار کمپرسور غیرفرآیندی در صنعت نفت کشور خبر داد و بر ضرورت تقویت عملکرد در زمینه نگهداری، تعمیرات و استفاده بهینه‎تر از این کمپرسورها تاکید کرد.

علیرضا اصل‎عربی صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۶ تیرماه) در دومین کنفرانس تخصصی کمپرسورها افزود: باید به صنعت کمپرسور به عنوان صنعتی راهبردی نگاه کرد و برای استفاده بهینه‎تر از کمپرسورهای فرآیندی که در حکم قلب تپنده صنعت نفت هستند، تلاش بیشتری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: از صددرصد هزینه‌های خرید، مصرف و تعمیرات و نگهداری کمپرسورهای فرآیندی، در معیار جهانی، تنها ۱۵ درصد هزینه‌ها به خرید کمپرسور مربوط است و ۱۰ درصد به نگهداری و ۷۵ درصد به انرژی مورد نیاز برای کمپرسور مربوط می‌شود. در ایران، سهم هزینه‌های مربوط به نگهداری و تامین انرژی به ترتیب ۲۵ و ۶۰ درصد است.

 

اصل عربی با بیان این‌که در مسیر توسعه سیاست‌های نگهداری و تعمیرات، تا پایان سال دستورعمل‌های نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت آماده می‌شود، افزود: این دستورعمل‌ها نه تنها در سطح صنعت نفت، بلکه در همه صنایع قابلیت استفاده دارد.

 وی همچنین از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی کارگاه‌های تعمیراتی، خدماتی و پشتیبانی از تجهیزات صنعت نفت در مناطق عملیاتی و راهبردی این صنعت نظیر پارس جنوبی با بهره ‌مندی از توان بخش خصوصی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم راه‌اندازی این کارگاه‌ها برای بالغ بر ۱۰ هزار نفر اشتغال‌زایی کند.

اصل عربی، واگذاری بهره‌برداری تعمیرات و نگهداری تجهیزات ویژه صنعت نفت را نیز از دیگر سیاست‌های وزارت نفت در مسیر کاهش تصدی‌گری و افزایش بهره‌مندی از توان بخش خصوصی عنوان کرد.

 

وی بر استفاده بیشتر از ظرفیت‌های علمی و تخصصی موجود در کشور تاکید و اظهار کرد: انجمن‌ها در این میان می‌توانند با ایجاد تشکل‌های تخصصی برگرفته از کل زنجیره صنعت نفت نقش سازنده‌ای ایفا کنند.

 

این مقام مسئول به استفاده بهینه صنعت نفت ایران از فرصت تحریم‎ها نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه رویکرد غفلت از سرمایه‌گذاری به دلیل تفکر صرف به تولید و فروش حداکثری، در یک دهه گذشته تغییر یافت و در همین مسیر در طول چند سال اخیر، شاهد فعالیت‌های خوبی مثل تعریف ۱۰ گروه کالای کاربردی نفت با هدف بومی‌سازی، همکاری با دانشگاه‌ها و انجمن‌ها و راه‌اندازی مراکز آزمایشگاهی و کنترل کیفیت بوده‌ایم.

 

دومین کنفرانس تخصصی کمپرسورها از صبح امروز (۲۶ تیرماه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز به کار کرده است و فردا به کار خود پایان می‌دهد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون سازمان انرژی اتمی ایران صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت) در آغاز به کار این رویداد گفت: شاهد برگزاری نخستین کنفرانس هسته‌ای در سطح بین‌المللی و به طور گسترده هستیم که این رویداد علمی با استقبال مطلوبی مواجه شده است.
جواد کریمی‌ثابت در خصوص تعداد آثار ارائه شده به این کنفرانس افزود: بیش از ۵۰۰ مقاله ارسال شد که از این میان ۴۲۰ مقاله با نظر داوران پذیرفته شده است.
وی افزود: در جریان این کنفرانس ۳ روزه، برنامه‌ریزی شده تا ۱۶ میزگرد و پنل تخصصی برگزار شود که در حوزه‌های گوناگون که تمام فعالیت‌های هسته‌ای را پوشش خواهند داد.
کریمی‌ثابت گفت: حدود ۱۰۰ سخنرانی علمی در قسمت‌های گوناگون ارائه می‌شود که در مجموع بیش از ۵۰ سخنران خارجی خواهیم داشت که به شکل مجازی و حضوری در کنفرانس سخنرانی حضور دارند و به ارائه آخرین دستاورد‌های علمی خود می‌پردازند.

رییس مرکز ملی نظام کیفیت و استاندارد‌های اتمی ایران افزود: نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در ۴ بخش سخنرانی‌های علمی، پوسترها، میزگرد‌ها و پنل‌های تخصصی و نمایشگاه جانبی برگزار می‌شود.
این کنفرانس تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه و با محوریت کاربرد پرتوها، راکتور‌های هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای در اصفهان ادامه دارد.
سی‌اُمین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ با حضور ۵۰ پژوهشگر بین‌المللی از کشور‌های مختلف بعد از ظهر امروز در اصفهان آغاز به کار می‌کند.
۱۰۰ سخنرانی علمی، ۱۶ میزگرد فنی و نشست‌های تخصصی و ارائه از دیگر برنامه‌های این رویداد بین المللی است.

دیگر خبرها

  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • ۴۲۰ مقاله در سی‌امین کنفرانس بین المللی هسته‌ای ایران پذیرفته شد
  • آغاز به کار میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • افزایش هزینه نگهداری و تعمیر لوکوموتیوها در پنج سال گذشته
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • اصفهان، میزبان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴
  • شهرک تخصصی کفش در قم ایجاد می‌شود