Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@13:53:31 GMT

خبر خوش وزیر رفاه برای معلولان

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۱۷۶۸۳

وزیر رفاه گفت: دولت با توجه به شرایط معلولان و رقم بیکاری آنها، با افزایش قانون ۳ درصدی معلولان به ۵ درصد موافقت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ربیعی در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران تدوین و تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان گفت: لایحه حمایت از حقوق معلولان سرانجام با تلاش سازمان‌های غیردولتی فعال در حوزه معلولان، نمایندگان مجلس و با تلاش بهزیستی به قانون تبدیل شده که دارای ۳۴ ماده در بخش‌های مختلف حمایتی از معلولان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از معلولان در بودجه ۹۷ تخصیص داده شده است البته این رقم قابل توجه نیست، اما از سال‌های آینده اعتبارات لازم برای اجرای قانون پیش‌بینی خواهد شد.

وزیر رفاه با اشاره به وضعیت مبلمان شهری برای تردد معلولان گفت: در قانون جدید تاکید ویژه‌ای برای فراهم ساختن معابر شهری برای تردد معلولان در سطح شهر پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به قانون ۳ درصد استخدام معلولان نیز گفت: علیرغم اینکه بنده تاکید داشتم این رقم به ۷ درصد برسد، اما در نهایت مجلس با ۳ درصد استخدام معلولان موافقت کرد.

ربیعی از موافقت رئیس جمهور برای افزایش استخدام معلولان از ۳ به ۵ درصد خبر داد و گفت: با توجه به شرایط معلولان با افزایش قانون ۳ درصدی معلولان به ۵ درصد موافقت شده است.

وزیر رفاه گفت: تامین وسایل کمک توانبخشی معلولان نیز دنبال می‌شود و حمایت‌های خوبی در این بخش صورت گرفته است.

منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا قانون حمایت از فرزندآوری منجر به کاهش جمعیت شد؟

روزنامه هم میهن نوشت: رشد جمعیت و فرزندآوری در ایران در حال تبدیل شدن به مسئله‌ای مهم است. ولی ریشه این مشکل در رفتار یا انگیزه‌های نادرست خانواده‌ها و جوانان نیست.   در واقع مردم از ازدواج و فرزندآوری روی‌گردان نشده‌اند بلکه سیاست‌های نادرست اقتصادی آنان را ناامید از ازدواج و فرزندآوری کرده است. لذا صدها هزار میلیاردی که باید صرف اشتغال و سرمایه‌گذاری می‌شد در چاه ویل این قانون ریخته شد و نتیجه آن کاهش ۱۵ درصدی ازدواج و کاهش بیش از ۵ درصدی فرزندآوری و افزایش مرگ و میر و کاهش میانگین سن افراد فوت‌شده است.   به عبارت دیگر دستاوردهای بزرگ و البته منفی این قانون هستند. نتیجه هر قانونی که در خارج از صحن مجلس و به دور از چشم مردم نوشته شود و بودجه‌های عمومی را در مسیر آن تلف کنند و تورم سنگینی را به مردم بار نماید بهتر از این نخواهد بود.   تا اینجا را می‌توان تحمل کرد اگر تن به ارزیابی می‌دادند و شجاعت تغییر دادن سیاست زیان‌بار و غیرعاقلانه را می‌داشتند. در هر حال زیان را هرجا متوقف کنیم باز هم سود است. ولی این قانونگذاران که معلوم نیست دنبال چه هستند شجاعت و صداقت لازم را برای اعلام شکست و تغییر این ریل ندارند. اگر قرار بود در نتیجه اجرای این قانون، ازدواج و فرزندآوری زیاد و طلاق کمتر شود، روند هر سه مورد معکوس شده است. چرا؟ .   گویی که طرف دیابت دارد و احساس تشنگی می‌کند برای او نوشابه تجویز می‌کنند. نتیجه روشن است. این یک تجربه مهم پیش روی مردم است. قانونی زیان‌بار و حتی مغایر با مصالح خانواده را به‌صورت اصل ۸۵ و به دور از نظارت مردم تصویب کردند درحالی‌که هیچ درکی علمی از مسئله نداشتند.    اکنون مشابه همین اقدام را در مسئله حجاب و پوشش تکرار می‌کنند.   هیچ درکی از فلسفه قانونگذاری و نیز علت رفتار زنان و دختران و نیز محدودیت‌های ابزارهای قانونی و جزا ندارند لذا به‌صورت من‌درآوردی و خلاف قانون عمل می‌کنند و تردیدی هم نیست که نه‌تنها پاسخ نخواهند گرفت بلکه گرایش مردم را نسبت به ارزش حجاب کم‌رنگ‌تر می‌کنند و این را خودشان هم می‌دانند ولی ظاهراً چون علاقه‌ای به اتخاذ تصمیم عقلایی و با مشارکت مردم ندارند بر ادامه این مسیر شکست‌خورده پافشاری می‌کنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند
  • حقوق کارکنان دولت در سال جاری چند درصد زیاد شد ؟
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • صدور موافقت اصولی با اجرای ۲ طرح گردشگری در اردبیل
  • شوق زندگی با تسهیل فرزند خواندگی
  • نتیجه عجیب قانون حمایت از فرزندآوری
  • چرا قانون حمایت از فرزندآوری منجر به کاهش جمعیت شد؟
  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند