Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار امسال برای انجام سامانه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان گلستان در نظر گرفته شده است. ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، تقی کمال‌‎غریبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای آبیاری نوین در 13 هزار هکتار زمین کشاورزی استان اظهار داشت: 13 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان گلستان امسال به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: برای  تحقق  این امر برای لوله‌کشی انتقال آب به طول 560 کیلومتر برنامه‌ریزی شده است. امسال 135 میلیاردتومان اعتبار در این بخش در نظر گرفته شده که تاکنون 10 میلیارد تومان  آن اختصاص یافته است.

کمال‌‎غریبی اظهار کرد: تاکنون برای انجام آبیاری نوین در 3 هزار کیلومتر با کشاورزان استان گلستان قرارداد بسته شده است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: کشاورزان استان گلستان برای تجهیز زمین‌های خود به سامانه آبیاری نوین می‌توانند برای تشکیل پرونده به جهاد کشاورزی شهرستان‌های خود مراجعه کنند. 3 کارگروه آبیاری تحت فشار در جهاد کشاورزی تشکیل شده است که درخواست کشاورزان را بررسی و در کمتر از 2 هفته کشاروزان را برای پرداخت تسهیلات به صندوق‌ها معرفی می‌کنند.

کمال‌غریبی افزود: برای سیستم‌های قطره‌ای و تیپ 10 میلیون تومان، برای ماشین‌های آبیاری 8 میلیون و 500 هزار تومان  و  برای سیستم کم‎فشار 6 میلیون و 500 هزار تومان به کشاورزان تسهیلات بلاعوض داده می‎شود.

وی با بیان اینکه 15 درصد از هزینه سامانه آبیاری نوین را خود کشاورزان پرداخت می‌کنند، گفت: اگر بتوانیم آورده کشاورز را نیز به ‌صورت تسهیلات با سود کم  به آنان پرداخت کنیم، سرعت اجرای سیستم‌های نوین آبیاری بیشتر می‌شود. در روستاهایی که آب‌بندان وجود دارد می‌توان با اجرای سامانه‌های نوین آبیاری از آب استفاده بهینه کرد و از مصرف آب‌های زیرزمینی برای کشت‌های متنوع جلوگیری کرد.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: پارسال با انجام  320 کیلومتر لوله‌کشی انتقال آب، 8 هزار و 400  هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شد.

انتهای پیام/ ز

R41471/P41362/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان